חדשות רעות היפסטרים: הזקן שלכם מלוכלך. מאוד. מחקר חדש מגלה כי גברים בעלי זקנים נושאים עליהם יותר חיידקים מאשר כלבים, כאשר מחציתם נחשבים לחיידקים מסוכנים. לעומתם, החיידקים שנמצאו על פרוותם של כלבים, היו בכמות קטנה יותר ומסוכנים פחות. תוצאות המחקר מראות כי כל דגימת זקן שנאספה מגבר כללה חיידקים עליה, זאת בניגוד לכלבים. כנראה שב"פוגונופוביה" (פחד מזקנים) יש היגיון אחרי הכל.

מטרת המחקר הייתה לגלות האם לבני אדם יש סכנה ללקות במחלות של כלבים במידה והם משתמשים ב-MRI ששימש גם כלבים. אם ידעתם ואם לא, מכשיר ה-MRI יכול לסייע הן לבני אדם והן לחיות, ולכן היה חשוב לגלות האם כלבים שישתמשו במכשיר המציל החיים עלולים אגב כך לסכן בני אדם.

במהלך המחקר העבירו פד גזה על הזקנים והפרוות, והשווה את התוצאות מבחינת ספירת החיידקים. במחקר השתתפו 18 גברים בעלי זקן ו-30 כלבים מגזעים שונים. פרופ' אנדריאס גוטזיט, ממרפאת הירלסנדן שבשוויץ מספר: "החוקרים מצאו עומס חיידקי גבוה בהרבה מדגימות הזקן שלקחו מגברים, מאשר מכמות החיידקים שהיו על פרוות הכלבים."

כאמור, כל הגברים שהשתתפו במחקר, בין הגילאים 18 עד 76, הראו ספירות גבוהות של חיידקים, אך רק ל-23 מתוך 30 הכלבים היו ספירות גבוהות של חיידקים גם כן. לשאר היו רמות מתונות. ל-7 מהגברים נמצאו רמות גבוהות ואף מסוכנות של בקטריות קטלניות, המהוות איום על בריאות האדם. בהמשך המחקר ערכו את בדיקות ה-MRI על גברים ועל כלבים. וגם כאן התוצאות לא היו שונות: סורקי ה-MRI התמלאו בחיידקים של בני האדם, אך אצל הכלבים הייתה כמות חיידקים נמוכה משמעותית. "הממצאים הללו מלמדים אותנו שפרוות כלבים יכולה להיחשב נקייה יותר מאשר זקנים של בני אדם" אמר פרופ' גוטזיט.

אישה וגבר עם זקן. צילום: shutterstock

הלו הלו את לא מבינה מה יש לו שם! צילום: shutterstock

אבל, לא כולם מאושרים מתוצאות המחקר. מתברר שיש איגוד גברים בשם "בירד" (זקן), שמייסדו קית' פלט, מערער על המסקנות הפוגעניות כלפי גברים. "אני חושב שאפשר למצוא כל מיני דברים על הזקן כשעושים בדיקה כזו עם פד גזה על הזקן. אני לא מאמין שהזקנים לכשעצמם אינם היגייניים. נראה שזה נהיה אופנתי להתייחס לזקנים בצורה שלילית, אבל זה מעל הכל מצביע על הפחד מפני הזקנים, לא על שום דבר אחר."

בין אם אתן אוהבות זקנים ובין אם לאו, עכשיו אין לנו סיבה להרגיש אשמות כשאנחנו מנשקות את הכלב שלנו יותר מאשר את הבויפרנד המזוקן. סורי.