כולם מכירים את זה. בסביבות השעה 16:00, כמה שעות אחרי ארוחת הצהריים, וכשארוחת הערב עדיין נראית רחוקה מאוד, מתחילים להרגיש את הדחף הזה לאכול משהו קטן. או, כמו שאנחנו אוהבים להגדיר את זה, "לנשנש".

מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, כללית דן פ"ת, מסבירה: "הגוף שלנו לא בנוי להבדיל בין נשנוש לאכילה. כל נשנוש הוא אתגר לגוף. הנשנוש הוא פשוט ארוחה קטנה יותר, אבל מבחינת הגוף - ארוחה זו ארוחה זו ארוחה. הגוף שלנו מתייחס ברצינות לכל סוג של אכילה. מה שנחשב אצלנו כנשנוש עלול להיות פצצת קלוריות".

אפשר לשלב נשנוש בתזונה היומית

בדיוק בגלל זה, כדאי לשים לב למה שאנחנו מנשנשים, לתת לגוף דברים מזינים ובעיקר - לא להשתולל עם הכמויות, כשנשנוש של עד 100 קלוריות יכול בהחלט להשתלב בתפריט היומי.  "גבולות זה כל הסיפור", אומרת אורבך, וכדי להקל עלינו להציב לעצמנו גבולות ולנשנש במידה, יש לאורבך טיפ קטן: "כל דבר שקונים - לחלק למנות. פיצוחים ואגוזים, למשל, לחלק לשקיות קטנות של 50 גרם, עוגיות - לארוז כל שתי עוגיות בנפרד, שוקולד - לשבור מראש לקוביות ולחלק למנות". לדברי אורבך, השיטה הזו עובדת גם אצל מי שיש לו בעיה של גבולות במזון, ומניסיונה, כשמחלקים את הנשנושים למנות קטנות פשוט אוכלים פחות.

טיפ נוסף של אורבך הוא להצטייד במשקל דיגיטלי קטן למטבח, שמאפשר למדוד את הכמויות שאנחנו אוכלים ועוזר לנו להשיג שליטה טובה יותר על מה שאנחנו מכניסים לפה.

אז איך אנחנו יכולים לפנק את עצמנו בנשנושים בריאים וטעימים שלא יעלו לנו בבריאות ולא יחריבו לנו את הדיאטה? הנה הצעות לחמישה נשנושים מפנקים בפחות ממאה קלוריות:

1. כוס קטניות מתובלות

 גרגירי חומוס מיובשים או מבושלים, שעועית, תורמוס, פול או מאש, בתיבול של מלח ופלפל. ממלאים כוס חד פעמית באחת או יותר מן הקטניות האלו, ומדובר בנשנוש מצוין, משביע מאוד, עם חלבון איכותי וסיבים תזונתיים, בפחות ממאה קלוריות.

יוגורט מפנק ב-99 קלוריות בלבד

דנונה השיקה 3 טעמים חדשים במרקם עשיר:

  • אננס קוקוס
  • פירות יער
  • אפרסק ומנגו

היוגורט החדש אינו מכיל ממתיקים מלאכותיים ורק 0.7% שומן! לפרטים נוספים הקליקו כאן!

 

 

2.יוגורט

יוגורטים עד 100 קלוריות בתוספת פרי, שלא רק שהם מפנקים הם גם משביעים. בגביע אחד של יוגורט יש כמות יפה של חלבון, סיבים תזונתיים וגם פרוביוטיקה, מספרת אורבך. טיפ נוסף: חפשו דווקא מוצרים ללא ממתיקים מלאכותיים.

3. קרקרים ארוזים או צנימים באריזות אישיות

כשרוצים נשנוש שכיף לנגוס בו, קרקרים או צנימים יכולים לעשות את העבודה, בעיקר כשהם עשויים מחיטה מלאה או דגנים אחרים כמו קינואה או תירס. ישנם היום בשוק צנימים או קרקרים מדגנים מלאים באריזות אישיות של עד 100 קלוריות, שיכולים לסםפק סיבים תזונתיים משביעים ביותר.

4. קלח תירס קטן

קלח תירס קטן מכיל פחות ממאה קלוריות. לוטאין, שקיים בתירס, הוא חומר חשוב לבריאות העיניים, יש בו לוטאין, שהוא חומר חשוב לבריאות העיניים, בטא קרוטן וסיבים תזונתיים בכמות יפה לצריכה יומית.

5. נשנושים מתוקים

 מי שממש חייב את המתוק הזה של אחה"צ, יכול להתענג על ארטיקים או שלגונים באריזות מיני, כאלה שלא עולים על 100 קלוריות, או על 3-2 קוביות שוקולד או חטיף שוקולד באריזה אישית של עד 100 קלוריות.