סדרת תמונות רבת עוצמה מציגה נשים שחושפות את צלקות ניתוח הכריתה שלהן כחלק מקמפיין Stand Up to Cancer חדש להעלאת המודעות לסרטן השד. עד כה השתתפו 14 נשים בפרויקט ששמו "Mastectomy" (כריתת שד). חלק מהמצולמות עדיין מקבלים טיפול.

 

הצלמת איימי ברווול סיפרה שהרעיון הוא להציג נשים חזקות, שמחות וסקסיות שמתמודדות עם המחלה באומץ. הקמפיין הוא חלק ממסע ההסברה על המחלה התופס תאוצה בחודש אוקטובר הידוע כ"חודש העלאת המודעות לסרטן השד".

 

ג'יליאן טרים, בת 55, מלונדון, היא אחת מהנשים שהצטלמו. היא אובחנה עם סרטן השד בשנת 2015 ועברה כריתת שד כפולה.

בהתייחסה להחלטתה לקחת חלק בצילומים אמרה: "רציתי להשתתף לא רק כדי להראות לנשים אחרות שהן עדיין יכולות להיות סקסיות ויפות אחרי כריתת שד אלא גם לחגוג את המסע שלי ולהזכיר לעצמי כמה חזקה אני".

 

מל ג'ונסטון, בת 46 ממרסיסייד, צולמה גם היא במסגרת הפרויקט. היא אובחנה בשנת 2014 כחולה בסרטן השד שהתפשט לבלוטות הלימפה שלה.היא עברה טיפול שכלל כימותרפיה וניתוח, אולם בשנה שעברה גילו הרופאים שהסרטן התפשט לשתי הריאות וכעת היא חיה על זמן שאול.

"אני כל כך גאה להיות חלק מהפרויקט הזה. רציתי להיות מעורבת כי כשמדובר בחוויות חדשות, המלה "לא" כבר איננה חלק מהלקסיקון שלי. מאז הסרטן אני רוצה לאמץ כל הזדמנות שמגיעה לפתחי ובאמת לחיות את המקסימום. וכן, אני גם רוצה להציג לעולם את צלקות הניתוח שלי. אני עדיין אישה ורציתי להראות שהשדיים לא מגדירים את המיניות שלי. אני עדיין אני למרות שאיבר מסוים בגוף שלי חסר".

איימי קיבלה השראה לפרויקט הזה מאמא שלה, סו, שאובחנה לראשונה כחולה בסרטן השד ב -1993 ועברה ניתוח כריתת שד, ואחריו הקרנות וכימותרפיה. בשנת 2011, כשהיא בת 69, חזר הסרטן בבלוטות הלימפה וסו עברה שוב כימותרפיה והחלימה.

"כשגילית על אמא זה הרס אותי. יצרתי את הפרויקט הזה כדי להעלות את המודעות ולהראות את המאבק של הנשים הללו שנשארו יפות בדיוק כפי שהיו קודם, גם בלי שדיים".

Stand Up To Cancer הושק בבריטניה ב -2012 והוא מבצע גיוס כספים משותף בין

מרכז לחקר הסרטן בבריטניה וערוץ 4. רייצ'ל קאר העומדת בראש המבצע הזה אמרה: "אנחנו גאים בפרויקט הצילום המדהים הזה שמציג נשים שבאמת מעוררות השראה ואנחנו אסירי תודה לכל אחת ואחת מהן על היותן חלק מזה. התמונות החזקות של איימי בחלט מצליחות להעביר את החוזק, ההתנגדות והמאבק.

 

"עשינו התקדמות מדהימה נגד הסרטן במהלך העשורים האחרונים, אבל אנחנו יודעים שאחד מכל שני אנשים בבריטניה יקבלו אבחנה של סרטן במהלך החיים שלהם, כך שאנחנו לא ממש יכולים להרשות לעצמנו להאט. אנחנו מקווים שתמונות אלו יניעו את האומה להצטרף אלינו למאבק ולעזור לממן את המחקר שלנו, כדי שנוכל לעזור להציל חיים נוספים, הכי מהר שאפשר".