אישה אוסטרלית שחלתה בסרטן השד עלתה לכותרות בימים האחרונים כשהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה תמונות אמיצות שחושפות את גופה לאחר המחלה ללא פילטרים וללא הנחות. המטרה: להראות עד כמה משפיעה המחלה על הגוף.

בת' וונגה, אם לארבעה ילדים, אובחנה כחולת סרטן השד ביום הולדתה ה-32 שחל בשנה שעברה. בנובמבר האחרון היא עברה כריתת שד כפולה ושחזור שד שהותירה על גופה צלקות רבות. השלב הבא בלוח הזמנים הוא כריתת רחם.

וונגה והצלמת נדיה מסוט פיתחו פרויקט בשם "מתחת לשמלה האדומה" שמטרתו לחשוף את המציאות בכל הנוגע לסרטן השד ולהראות את השינויים שמתחוללים בגופן של נשים החולות במחלה. וונגה אמרה שהיא רוצה לעודד נשים ללכת להיבדק ולעקוב אחרי גופן. זה מה שהיא כתבה בפייסבוק שלה:

"מטרת הפרויקט היא להעלות את המודעות לטיפול בסרטן השד. אם התמונות הללו פוגעניות בעינייך, אנא הסתירי אותן מהניוז-פיד שלך. בכל יום אנו חולפות על פני נשים. הנשים ההלו נראות רגילות לחלוטין, אבל לפעמים, מתחת לבגדים שלהן, הגוף מספר סיפור אחר. נדיה מסוט ואני שואפות למצוא נשים נוספות שמעוניינות להשתתף בפרויקט שלנו על מנת שנוכל להראות לאחרים את השפעות הסרטן. בין אם את מבוגרת ובין אם את צעירה, את חייבת ללכת להיבדק. זה יכול לקרות גם לך".

וונגה מספרה שמאז שפרסמה את התמונות היא איבדה למעלה מ-100 חברים בפייסבוק. לפי אתר חדשות אוסטרלי בכיר, גולשים דיווחו עליהן כעל תוכן לא הולם אולם פייסבוק התחייבו בפני וונגה שלא יסירו את התמונות. ההחלטה של פייסבוק משמחת, בייחוד לאור העובדה שענקית הרשתות החברתיות לא ממש הצליחה בעבר להתמודד עם תמונות של נשים שעברו כריתת שד.

"במקצועי, אני אחות מוסמכת", מסבירה וונגה, "ובאמת הרגשתי שיש לי מחויבות להעלות מודעות לנשים אחרות. אם הניסיון שלי עשוי לעזור לאחרות אז עליי לעשות זאת".

בעקבות הודעת-תגובה נעלבת להודעתה הראשונית, פרסמה וונגה את הפוסט הבא:

"מהבוקר אנשים מדברים עליי כעל ניצולת סרטן השד, אני לא בטוחה שזה המונח הנכון. אני חושבת ש"מונעת סרטן" זה מונח קולע יותר. כן, הגוף שלי בהחלט עבר שינויים רבים  אבל הייתי ברת מזל מספיק כדי לגלות את הסרטן לפני שהפך לאגרסיבי. החיים שלי לא היו בסכנה ולא הייתי צריכה להילחם. לא הייתי רוצה לחשוב שנשים וגברים שעדיין נלחמים והם ניצולים אמיתיים או גרוע מכך הפסידו במאבק הזה, חושבים שאני משווה את הניסיון שלי לשלהם או מפחיתה מעוצמת המלחמה שלהם. אני אסירת תודה שלא הייתי צריכה לעבור את מה שהם עברו או עוברים".