לכל אומה יש את הביטויים שלה שמטרתם לייפות את המחזור החודשי. אצלנו זה בקצרה - "קיבלת", אצל חברינו מעבר לאוקיינוס האטלנטי תשמעו את הביטוי "קיבלת ביקור מהדודה פלו". אבל למה בעצם אנחנו מרגישות צורך להשתמש בשמות קוד כשאנחנו מדברות על אחד התהליכים הכי טבעיים שיש? החברה HelloFlo מנסה לעזור לנשות העולם להרגיש בנוח עם גופן, והפעם, הם לקחו את ביקורה של הדודה פלו באופן מילולי:

 

תופעה: להפסיק להסתיר את המחזור החודשי

נשים לא מעטות מסביב לעולם נלחמות נגד הטאבו סביב המחזור החודשי בדרכים יצירתיות ונוקבות

לכתבה המלאה

הדודה פלו, בחורה מהממת באדום שקורנת מחכמת חיים והומור, מבקרת נשים שונות בתקופות שונות וברגעים שונים בחייהן, מהרגע בו את הכי מייחלת לבואה ועד לרגע בו את מקללת אותה במלוא הפה. "חלק חושבות עליי כקללה, אחרות חושבות עליי כמתנה – אבל אני מעדיפה לחשוב על עצמי כנס", הדודה אומרת במהלך הסרטון, בין ביקור שגוי אצל הילדה שכבר מתה לעמוד בקצב של חברותיה ולקבל מחזור בפעם הראשונה, לבין פרידה מרגשת מהאישה שנכנסת לגיל המעבר ואותה ליוותה במשך כמה עשורים. כשהיא מגיעה ממש בעיצומו של ויכוח בין בני זוג על "למה היא מאחרת" ועל הריון לא מתוכנן, היא באמת מעוררת תחושת הקלה עצומה, מהמבורכות ביותר.

ובאמת, מערכת היחסים עם המחזור החודשי היא אחת ממערכות היחסים הכי יציבות וארוכות שיש לאישה בחייה. כך שזה די מוזר שגם ב-2016, נשים עדיין מרגישות צורך להחביא ולהסתיר את עובדת היותן נשים עם רחם מתפקד שלפעמים גם מדמם. "המטרה שלי היא להציג את הדברים המבלבלים ולהפוך אותם לנורמטיביים", אמרה מייסדת החברה HelloFlo נעמה בלום (שמתגוררת בברוקלין). החברה מציעה סדרה של מוצרי נוחיות לאישה בתקופת הווסת ובכלל.

הגברת מאמריקה שבאה לבקר מדי חודש

הגעתי בזמן לא טוב? צילום מסך: youtube

הכינוי "Aunt Flo" הוא הדרך האמריקאית לייפות את המחזור הנשי, ובכך להסתיר את הצדדים הפחות נעימים שלו מהעין והשיח הציבורי. אבל ההצנעה של התהליך הטבעי הזה גורמת לנשים רבות להתבייש במה שעובר על גופן - ומעבר לזה שהבושה הזו עשויה למנוע את פתרונן של בעיות בריאותיות וליצור סיבוכים פסיכולוגיים, היא פשוט לא נעימה ומיותרת. אז נראה שהגיע הזמן שנפסיק להתבייש בדודה מאמריקה ונתחיל להתייחס אליה כחברה הנאמנה והבריאה שהיא.