"אני בת. כל פעם מחדש הייתי צריכה לחזור על המשפט הזה כשהייתי ילדה" כך פתחה את הפוסט שלה אשרת עיני, כדורגלנית אס"א תל אביב, מי ששימשה קפטנית נבחרת הנשים הלאומית בכדורגל ופרשנית כדורגל.    

"תדמיינו ילדה עם שיער קצר שאוהבת ללבוש בגדים נוחים ושלא יוצאת ממגרש המשחקים- כדורסל, כדוריד והפלא ופלא גם כדורגל. כל היום משחקת ומתרוצצת. בחטיבת הביניים הגוף שלי כבר השתנה והתבגר, הארכתי שיער והמתקצעתי בכדוריד. זה לא מנע מאחד הילדים במסיבת ריקודים לעבור לידי וליד הפרטנר שלי ולזרוק לו "מה לא מצאת בת לרקוד איתה סלואו אז אתה רוקד עם בן?"

עניתי לו "אני בת" אפילו שלבשתי בגדים "של בת" שאמא קנתה לי במיוחד למסיבה, ואפילו שהיה לי שיער "של בת"- כל זה לא שינה כי היו לי שרירים. נעלבתי. למרות שהייתי רגילה לברכות מהסוג הזה, למרות שכל חיי קיבלתי עקיצות, רמיזות ואפילו קללות כששחקתי כדורגל עם הבנים. נעלבתי כי תמיד חשבתי שזה קשור למה שאני עושה או למה שאני לובשת. נעלבתי כי עבדתי קשה בשביל להשיג שרירים. שרירים שיעזרו לי לזרוק או לבעוט חזק יותר לשער, שיעזרו לי לרוץ יותר מהר או לקפוץ יותר גבוה, שיעזרו לי להיות אני. כי זו מי שאני. ואני הכי גאה במה ובמי שאני ובמה שהשגתי בזכות השרירים האלה ובזכות העבודה הקשה. #ככהיפהלי וככה יפה לך, ולך ולכל אחת."

קמפיין 'ככה יפה לי/

מימין למעלה ורד בוסקילה, סמנכ"לית הוועד האולימפי, אילנה קרטיש, מימין למטה: המתאבקת האולימפית, אשרת עיני, פרשנית כדורגל ומורן סמואל, חותרת ומדליסטית פרה אולימפית.

לצידה של עיני פרסמו פוסטים דומים שמספרים חוויות אישיות לא פשוטות אך בסיומן מסר מעצים אחד - ככה יפה לי. " "מסתבר שאהבה עצמית היא לא מובנת מאליה. שקבלה שלך את עצמך או של החברה אותך דורשת עבודה," כתבה ורד בוסקילה השייטת האולימפית וכיום סמנכ"לית הועד האוליפי והאחרות אף הן נתנו עבודה. מורן סמואל, החותרת הפרה אולימפית, אלופת העולם וזוכת מדליית הארד, דניאל פרנקל אלופת ישראל בקפיצה לגובה,  אילנה קרטיש, המתאבקת האולימפית של ישראל, מיכל זריהן, לוחמת הטקוואנדו ועוד רבות נוספות מכל הענפים, מהעבר וההווה, כולן יצאו בקריאה אחת שחוגגת את הגוף הנשי, את ההישגיות והחתירה להצלחה של כל אחת מהן, את היכולות הפיזיות והמנטליות שנדרשות כדי להיות ספורטאית ברמה הכי גבוהה שיש.  .

"סוסה״, זו המילה שליוותה אותי בגיל ההתבגרות ונשמעה גם מבנים וגם מבנות," כתבה דניאל פרנקל. אני בטוחה שחלקם באמת אמרו זאת ממקום מפרגן, אך כך או כך נפגעתי, לא נעם לי לשמוע שאני מושווית לחיה. 
בכל פעם שהפגנתי תחרותיות קראו לי סוסה, הדימוי הזה גרם לי לנטוש את הספורט בגיל צעיר ולפנות לענף המחול (שלמדתי לאהוב). לספורט חזרתי בגיל 19. בטוחה בעצמי, בגוף שלי ובמטרות שלי. אנשים חושבים שילדות כבר לא מקבלות דימויים כאלה, אך לצערי זה ממשיך רק במילים אחרות או בממים. בנימה אישית לכל הילדות, מבטיחה לכן שאם תעשו ספורט ותפתחו שרירים, עדיין תישארו נשיות. אני מרימה משקולות כבדות ואני מרגישה נשית יותר מתמיד. גברים חזקים, עם בטחון עצמי גבוה, נמשכים לנשים חזקות. וגברים חלשים נמשכים לנשים חלשות.
אל תוותרו על התחרותיות שלכן רק כי היא מאיימת על אחרים"

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

״סוסה״, זו המילה שליוותה אותי בגיל ההתבגרות ונשמעה גם מבנים וגם מבנות. אני בטוחה שחלקם באמת אמרו זאת ממקום מפרגן, אך כך או כך נפגעתי, לא נעם לי לשמוע שאני מושווית לחיה. בכל פעם שהפגנתי תחרותיות קראו לי סוסה, בכל פעם ששיחקו 3 מקלות אמרו שה״סוסה״ צריכה לשבת בצד כי היא מרחיקה את המקל רחוק מידי. הדימוי הזה גרם לי לנטוש את הספורט בגיל צעיר ולפנות לענף המחול (שלמדתי לאהוב). לספורט חזרתי בגיל 19. בטוחה בעצמי, בגוף שלי ובמטרות שלי. אנשים חושבים שילדות כבר לא מקבלות דימויים כאלה, אך לצערי זה ממשיך רק במילים אחרות או בממים. בנימה אישית לכל הילדות, מבטיחה לכן שאם תעשו ספורט ותפתחו שרירים, עדיין תישארו נשיות. אני מרימה משקולות כבדות ואני מרגישה נשית יותר מתמיד. גברים חזקים, עם בטחון עצמי גבוה, נמשכים לנשים חזקות. וגברים חלשים נמשכים לנשים חלשות. אל תוותרו על התחרותיות שלכן רק כי היא מאיימת על אחרים. #ככהיפהלי 💪💜

A post shared by Danielle Frenkel דניאל פרנקל (@gravitybender) on

מאחורי הקמפיין עומדים שניים- מעין גרינברג, ג'ודוקא וחברת נבחרת ישראל בג'ודו עד לאחרונה ולצידה מיכאל אייזנשטיין, שניהם סטודנטים למשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה. כשגרינברג הגיבה בפוסט כואב משלה אחרי אותה 'בחורילה' שספגה ירדן ג'רבי, הציע אייזנשטיין שיצאו בקמפיין מעצים.  "גם אני חוויתי את זה בתור ילדה וגם אני חווה את זה היום עם  ילדות בתור שגרירת אתנה בבתי ספר" מספרת גרינברג. שגרירות אתנה הן ספורטאיות עילית, או ספורטאיות בכירות בהווה או בעבר, בענפי ספורט שונים המשמשות כנציגות של הפרויקט הלאומי "אתנה", המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל. "זה נושא כל כך טעון אצל ספורטאיות שרק בודדות בחרו שלא להצטרף," היא אומרת. הועד האולימפי, אתנה ואיגודי הספורט הצטרפו לקמפיין בעקבות הקריאה של השניים. 

מעין גרינברג ומיכאל אייזנשטיין יוזמי הקמפיין 'ככה יפה לך'

מעין גרינברג ומיכאל אייזנשטיין יוזמי הקמפיין 'ככה יפה לך'

"מטרת הקמפיין היא לקרוא לנשים ונערות להיות גאות בגוף שלהן, גם אם הוא לא עומד בקנה אחד עם אידאל היופי הישן. לצאת לאור עם האהבה שלהן לספורט, להרגיש בטוחות בגוף שלהן ולהיות גאות בו, " כתבו השניים למשתתפות. "הקמפיין מתרכז בנשים העוסקות בספורט באופן מקצועי ובאופן חובבני , זו אוכלוסיית היעד העיקרית, אך הוא מעביר מסר אוניברסילי: איך שתבחרו להיות – ככה יפה לכן ולכם."

לדברי אייזנשטיין, "המסר הזה פגש כל אחת מהספורטאיות במקום אחר ולכן היה כל כך חשוב שתעביר את החוויה האינדיבידואלית שלה, כל אחת רוצה לאהוב את עצמה כמו שהיא בחרה"

עכשיו מעטרים את הסטורי של אייזנשטיין וגרינברג עשרות תמונות של ספורטאיות מקצועניות וחובבניות שבכולן נשים שגאות בכוח שלהן ובהישגיות שלהן.

בשנת 2020 לא צריך להיות "ספורט נשי" ו"ספורט גברי". כל הבדל מגדרי כזה הוא בורות חברתית. כל אחת ואחד צריכים לעשות את מה שהם אוהבים, מה שעושה להם טוב ומה שנותן להם סיפוק, הנאה ואושר." כתבה גרינברג "אין שום קשר בין גוף שרירי לבין גוף גברי, גוף שרירי מראה על עצמה, כוח, מחויבות למטרה מעבר לזה שזה פשוט יפה בעיניי, כי #ככהיפהלי  . 
אני בטוחה שאין ספורטאית אחת שלא חוותה שיחה עם אדם זר ועוד לפני שהוא שאל איך קוראים לה הוא כבר דאג לבדוק מי מנצח במכות או מי לוקח בהורדת ידיים? ההחפצה הזו היא סקסיסטית ומיותרת בחברה שלנו היום. שרירים זה תוצר של השקעה ועבודה קשה וכל ילדה שעוסקת בספורט צריכה לאהוב את מה שהיא עושה בלי קשר לדעת הסביבה. #ככהיפהלי