במשך שנים מיה פארו הייתה האישה הזו שאף אחד לא רצה לשמוע. נכון, כולם ריחמו עליה כי לא נעים לאבד את בעלך לטובת הילדה המאומצת שלכם, אבל כשבעלך הוא אחד הבימאים המוערכים בעולם, כנראה שבכל זאת הצער הפרטי שלך לא יכול לבוא לטובת האומנות. כשהיא התחילה לצאת בהאשמות קולניות יותר ויותר על כך שהוא התעלל מינית בביתם דילן, אנשים כבר התחילו לא רק לסתום את האוזניים, אלא גם לנסות לסתום לה את הפה. מילא שאלן יהיה גבר מניאק, אבל סוטה? עד כאן. אבל פארו לא ויתרה על האמת שלה, והנה, סוף סוף אנשים מתחילים גם להקשיב.

ביום חמישי הקרוב, תתראיין דילן בפעם הראשונה לתכנית טלוויזיה ותספר את הצד שלה במלאו. לקראת הראיון, שישודר ברשת CBS, אמרה דילן "אני אמינה ואני אומרת את האמת ואני חושבת שחשוב שאנשים יבינו שגם קרבן אחד, מאשים אחד, הוא חשוב. והוא מספיק כדי לשנות דברים".

הריאיון המצופה מגיע כחלק מקמפיין METOO#, שפתח הרבה אוזניים שעד כה היו ערלות. ובמיוחד באזור גבעות הוליווד. הסולידריות הנשית, שאת שיאה יכולנו לראות בגלובוס הזהב, עזרה להבהיר את הנקודה כי אין ממש סיבה שנשים יבחרו לשקר בנושא, ובדרך כלל (כשהמחקרים מעידים על 99-96 אחוז מכלל התלונות) היחידים שמשקרים הם המתעללים עצמם. וכך, אחרי ששמות כמו ווינשטיין וספייסי נמחקו מהספיד דייל של הכוכבים, טבעת החנק מגיעה סוף סוף גם לוודי אלן.

 

הדיווח על הניצול המיני מצדו הגיעו עוד בשנות ה-90, על רקע הגירושים של פארו ואלן. אז העניין נסגר מחוסר ראיות, וכמובן שהיה נוח לכולם לחתום את הנושא כעלילה שהמציאה פארו כחלק ממסע הנקמה המובן שלה. אך לא דילן ולא מיה שכחו. הן הזכירו שוב את המקרה ב-2014, כשוודי אלן קיבל פרס גלובוס הזהב למפעל חיים. באותה תקופה כתבה דילן מאמר ל"ניו יורק טיימס", בו סיפרה על התעללות שעברה מצד אביה המאמץ מגיל שבע: "וודי אלן לקח אותי ביד והוביל אותי לעליית גג דמוית ארון בקומה השנייה בביתנו. הוא אמר לי לשכב על הבטן ולשחק עם הרכבת החשמלית של אחי. ואז הוא הוא תקף אותי מינית. הוא דיבר איתי כל הזמן הזה, לחש שאני ילדה טובה ושזה הסוד שלנו, והוא הבטיח שניסע לפריז ושאהיה כוכבת סרטיו. אני זוכרת שבהיתי ברכבת הצעצוע...מאז קשה לי להסתכל על רכבות צעצוע".

עוד כתבה דילן כי לא מדובר במקרה חד פעמי, "אבי היה עושה לי דברים שלא אהבתי. לא אהבתי איך שפעמים רבות הוא לקח אותי מאמי ומאחיי ומחברי כדי להיות איתי לבד. לא אהבתי שהוא תחב את אצבעו בפי. לא אהבתי שהייתי צריכה להיכנס למיטה איתו ולהיות מתחת הסדינים בזמן שהוא בתחתונים. לא אהבתי שהוא הניח את ראשו על גופי העירום, כשהוא שואף ונושף".

דילן סיפרה שבאותם ימים היא חשבה שזה קורה בכל המשפחות, ושככה אבות מטפלים בבנותיהן. עם זאת היא הרגישה שזה שונה ושזה מפריע לה והיא ניסתה לחמוק מן מהמפגשים האלו, אך ללא הועיל.

כמה ימים מאוחר יותר, שבר וודי את השתיקה שלו ופרסם באותו מקום מאמר תגובה, בן הוא יוצא נגד מיה והאשים אותה בשטיפת מוח והסתה. "לא התעללתי בדילן. אני מקווה שיום אחד היא תבין איך גנבו ממנה את הזכות לאבא אוהב, ואיך נוצלה על ידי אם שהיה אכפת לה יותר מלמצוא פורקן לכעס שלה מאשר טובתה של בתה", כתב. בנוסף הוא סיפר על התקופה בה הפרשה עלתה לראשונה, וכיצד הוא עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה, זאת בניגוד למיה שסירבה לעבור אותה.

התגובה ההחלטית הצליחה להניח את דעתה של הוליווד, הרעבה לתשובות מהירות, ומהר מאוד הפרשה שוב נשכחה ושחקניות – בהן גם כאלו שבדרך כלל הראשונות לקפוץ נגד עוולות חברתיות, כמו סקרלט ג'והנסון, קייט בלנשט וקייט ווינסלוט, המשיכו להשתתף בסרטיו.

אבל כאמור, כעת הפרשיה עלתה שוב לכותרות. באוקטובר האחרון פרסמה דילן מאמר ב"לוס אנג'לס טיימס" ובו תהתה מדוע יוזמי הקמפיין MeToo#  ובכירים בתעשייה ההוליוודית מתעלמים ממנה ומהאשמות כלפי אלן. בעקבות כך, נשים בתעשייה כמו נטלי פורטמן, ריס ווית'רספון ושונדה רייס הכריזו שהן מאמינות לדילן. כתגובה, רבקה הול וטימותי שאלאמי, כוכבי הסרט הבא של אלן, הודיעו שהם יתרמו את כל שכרם מהסרט לארגונים הפועלים נגד הטרדה ותקיפה מינית. אין ספק שהריאיון של דילן יהיה אחד האירועים התקשורתיים היותר מעניינים של השנה, אך יותר מהריאיון עצמו, יהיה מעניין לראות כיצד זה ישפיע על הקריירה של וודי אלן, והאם הוא שוב ימצא את הדרך השנונה-נירוטית לצאת מזה.