בזמן שמספר ההרוגים במתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בסרי לנקה ביום ראשון האחרון ממשיך לעלות, וכבר הגיע ל-310, נחשפים עוד ועוד סיפורים קשים של אנשים ששרדו את התופת האכזרית. כידוע, המתקפה המשולבת כללה שמונה פיצוצים ברחבי סרי לנקה. שישה מהפיצוצים התרחשו בעיר הבירה קולומבו ובפרבריה, ואירעו כמעט במקביל בשש זירות: שלוש כנסיות ושלושה מלונות יוקרה. נכון לעכשיו המשטרה עצרה כבר כ-40 חשודים במעורבות בפיגוע.

הפיגוע הרצחני בסרי לנקה אירע במכוון בחג הפסחא, מועד בו תיירים רבים פוקדים את המדינה ומיסות ענק מתקיימות לרגל החג. ואכן בין הרוגי הפיגוע הרבים נמנים גם עשרות אזרחים זרים, בהם מבריטניה, סין והולנד. התיירים שאיבדו את בני משפחותיהם, מתקשים לעכל את מה שעברו, אוספים לאט לאט את השברים ומתחילים לתאר מה עבר עליהם בשעות הקשות והארוכות של הפיגוע. בין העדויות הכואבות נחשף היום סיפורם של דניאל ואמילי, אח ואחות מבריטניה, שהצליחו לברוח ולשרוד יחד את הפיצוץ הראשון שאירע בבית המלון בו שהו אבל נהרגו כאשר נקלעו לפיצוץ נוסף.

דניאל לינסיי בן ה-19 ואחותו הצעירה אמילי בת ה-15, אכלו ארוחת בוקר עם אביהם מתיו במלון סנגרי- לה בקולומבו. הם היו אמורים לטוס בחזרה לביתם שבבריטניה בהמשך היום. בזמן ששהו בחדר האוכל, התפוצץ מחבל מתאבד שהתערה ככל הנראה בין הסועדים בתור לארוחת הבוקר. שני המתבגרים ניצלו אבל מתו רגעים ספורים לאחר מכן, כאשר מחבל נוסף התאבד בזמן שהם ניסו לברוח מזירת הפיצוץ.

 

מתיו לינסיי עם ילדיו דניאל ואמילי שנרצחו בפיגוע בסרי לנקה. בתמונה שצולמה לפני שנים אחדות

מתיו לינסיי עם ילדיו דניאל ואמילי שנרצחו בפיגוע בסרי לנקה. בתמונה שצולמה לפני שנים אחדות

אביהם ההמום של הילדים חזר אתמול (שני) לבית המשפחה שבמרכז לונדון כדי להיות עם אשתו ושני ילדיו האחרים בני, 12 ו-21, שלא היו איתו בחופשה. בריאיון ל'טיימס' האנגלי סיפר האב בן ה-61 על הרגעים האחרונים בחייהם של ילדיו: "אי אפשר לתאר כמה נורא זה היה", אמר, "אנשים צרחו. הייתי עם הילדים שלי, לא יכולתי לדעת אפילו אם הם בסדר, הכל היה חשוך. פחדתי שיהיה פיצוץ נוסף במקום אז ברחנו החוצה – ואז שם התרחש פיצוץ נוסף".

לינסיי סיפר על הבחירה הכואבת והבלתי אפשרית שנאלץ לעשות כאשר ראה את שני ילדיו שוכבים פצועים: "היינו באזור של המעליות. לא יכולתי להזיז אותם, שניהם היו מעולפים. היה נראה שהבן שלי במצב גרוע מבתי אז ניסיתי להחיות אותו. אישה אחת אמרה שהיא תיקח את הבת שלי. אני נשאתי את בני למטה אל האמבולנס ונסענו לבית החולים. צעקתי 'בבקשה תעזרו לבן שלי, בבקשה תעזרו לו!'. חשבתי שהבת שלי במצב טוב יותר. לא יכולתי למצוא אותה בגלל שהייתי עם הבן שלי אבל לצערי שניהם מתו".

האב השבור ביקש לספר בריאיון על ילדיו ואמר שדניאל היה אמור להתחיל את לימודיו בקולג' בסתיו הקרוב, ונהג להתנדב בארגוני צדקה באתיופיה ובמונגוליה. על בתו אמילי אמר ש"היא הייתה יפה מבפנים ומבחוץ": "שני ילדיי התעניינו מאוד בתרבויות אחרות, הם אהבו לטייל בחו"ל, זה היה חלק משמעותי ממי שהם היו".

בנו הבכור בן ה-21, דיוויד, סיפר שאביהם שהה עם שני אחיו הקטנים בסרי לנקה לרגל חופשת הפסחא: "הם היו אמורים לחזור הביתה באותו יום. הם אכלו ארוחת בוקר ואז אירע הפיצוץ הראשון, אבא שלי אמר שהם כולם נקלעו לפיצוץ השני כאשר הם ניסו להימלט. אחי ואחותי היו מחוסרי הכרה ונלקחו לבית החולים אבל שניהם לא התעוררו. אבא שלי בשוק ולא אמר הרבה חוץ מזה. הוא מנסה להיות חזק בשביל אמא שלי ואחי הקטן בן ה-12. הוא עצמו סובל מפגיעות של רסיסים על פניו".

הבן דיבר גם הוא על הבחירה שעשה אביו, שנראה שמלווה אותו מאז מותם של ילדיו: "בהתחלה הם לא חשבו שאמילי נפצעה קשה בגלל שלא היה נראה שיש לה פציעות משמעותיות. מישהו אחר לקח אותה לבית החולים אבל היא כנראה סבלה מפציעות פנימיות. אני חושב ששניהם מתו מיד, מכיוון שהם לא חזרו להכרה. אנחנו לא מאמינים שהם כבר לא איתנו, אני לא יכול להסביר אפילו כמה זה נורא, אתה לא חושב שדבר כזה יקרה לך. אנחנו כבר מתגעגעים אליהם כל כך".

הפיגוע המשולב בסרי לנקה הותיר עשרות משפחות מרוסקות. אתמול נחשף שגם המיליארדר הדני אנדרס הולח פוולסן, בעלי רשת הביגוד הבינלאומית ASOS, שהה באזור הפיגוע עם משפחתו. למרבה הצער גם במקרה הזה תוצאות הפיצוץ היו הרסניות עבור המשפחה, ושלושה מתוך ארבעת ילדיו נהרגו .

פולבסן (46) נסע עם רעייתו אן (40) וארבעת ילדיהם לסרי לנקה לחופשת חג הפסחא. לא ידוע באילו מבין שמונת הפיגועים שאירעו ביום ראשון נהרגו הילדים.