מה יש בקולגן ובחומצות היאלרוניות שכולם רוצים להחזיר אותם לגופנו? אז לידע כללי, הם אשר אחראיים למצב העור שלנו, הם שעושים את ההבדל בין להיראות מבוגר עם עור נפול ומבוגר, ובין להחזיר את הרעננות והזוהר לפנים עם עור מתוח ויפה.

חומצות היאלרוניות

החומצה ההיאלרונית היא חומר הקיים בגופינו, 50% מזה בעור הפנים. הוא נמצא בסחוסים, במערכת החיסון ועוד, וכשהוא מוזרק לפנים או לאזורים אחרים בגוף, הגוף מזהה אותו כחומר מוכר ואינו דוחה אותו. איכות החומצות משפיעה על טווח היעילות. חומרים פחות איכותיים יספגו מהר והפוך.

תועלתה הגדולה של החומצה ההיאלרונית היא יכולת הקשירה שלה למים ויכולתה להגדיל את נפחה עד פי 1000 מגודלה. ולכן היא מחזירה לחות לעור, ממלאת נפחים וניתן לפסל בעזרתה אזורים בגוף ובפנים. להרים ולתמוך באזורים ש"צנחו" בפנים, לשדרג ולשפר את מרקם העור ולהחזיר לו לחות שאבדה.

הקולגן

הוא החלבון העיקרי בגופני ומהווה כ-35-25% מכלל החלבונים בו, כ-80% מזה בפנים. הקולגן הוא המרכיב העיקרי של רקמות החיבור בגופנו, כמו גידים, עצמות, כלי דם, סחוס ועוד. הוא גמיש אבל לא אלסטי, ולכן משולב בדרך כלל עם חלבון נוסף שנקרא "אלסטין". האלסטין כשמו כן הוא, מעניק אלסטיות לרקמות.

הקולגן הוא זה ששומר שעור הגוף והפנים ישמרו מתוחים, צעירים, ורעננים. הוא שמעניק לעור נפח וממצק אותו. עם השנים כשרמת הקולגן בגוף יורדת, ומחקרים הוכיחו שזה קורה בסביבות גיל 30, העור נעשה רפוי, גודל העור לא משתנה אבל הנפח כן, ולכן נוצרים עודפים ונוצרים קמטים.

הקולגן והחומצה ההאלרונית, שניהם חומרים שהגוף מייצר באופן טבעי וייצורם יורד באופן טבעי עם הגיל, ושניהם חיוניים לשמירה על מרקם ואיכות העור.

אז מה עושים?

פה נכנסת הרפואה האסתטית לתמונה. אם עד לפני לא מזמן רוב טיפולי פנים כמו מתיחות, הרמות ושיפוצים אסתטיים היו עוברים דרך סכין המנתחים, לא עוד. כיום עם מכשור  וטכנולוגיות חדשות ובשילוב מוצרים איכותיים, הטיפולים האסתטיים עוברים לקדמת הבמה ומחזירים לעור את הקולגן והחומצה ההאלרונית שאבדו, בעזרת הזרקות, קרמים, ואפילו תוספי תזונה.

הזרקות של חומצות היאלרוניות תוצרת כחול לבן

כיום כולם, או כמעט כולם מזריקים. הפעם אני רוצה לספר לכם דווקא על חברה ישראלית ל.י.ה אסתטיקס שפתחה סדרות רחבות של חומצות היאלרוניות בעלות סמיכות שונה לאזורי טיפול שונים תחת המותג Cybelle. כלומר, חומצה עם רמת הסמיכות לשפתיים תהייה שונה מזו המוזרקת ללחיים.  לאזור השפתיים יזריק הרופא המטפל חומצה עדינה יותר, גמישה יותר ואלסטית, עם רמת סמיכות בינונית, חומצה בשם KISSER,  בלחיים, שזה אזור נייח יותר בפנים, דרושה חומצה בעלת סמיכות גבוהה מאד כדי למלא, לתמוך ולהרים את האזור. 

ולכן, הנה לכן כלל ברזל בנושא הזרקות לפנים. את הטיפול עוברים רק במרפאות אסתטיקה מוכרות, ותחת ידיו של רופא מומחה עם ניסון וידע, שיעניק את הטיפול המקצועי והמדויק. יותר מזה, במקרה של בעיה הוא ידע לפתור אותה באופן המקצועי וימנע נזקים. לכן לפני הטיפול תקראו, קבלו חוות דעת והתייעצו עם חברות. כי בפנים שלכן מדובר.

יותר מזה, בקשו לדעת את שם החומצה שמוזרקת לכם, האם יש לה אישורי FDA, ו/או אישור משרד הבריאות הישראלי. וודאו שהחומר שמוזרק לפנים שלכם הוא אמין ובטוח לטיפול ולא חומר זול המיובא מסין בשקל וחצי. בהצלחה!

 

החדרת חומצות היאלרוניות מבחוץ פנימה בעזרת מוצרים למריחה

 

עד לא מזמן השבת חומצות היאלרוניות לעור נעשתה רק בהזרקות היות והמולקולות של החומצה גדולות מדי כדי לחדור דרך העור. מריחה של קרם הוכחה כלא יעילה. לא עוד! לאחרונה פותחו פורמולות חדשות המאפשרות השבת הנפחים לפנים בעזרת קרם מריחה בלבד. מושלם לכל מי שפוחדת ממזרקים.  

הסרום החדש "רויטליפט פילר" של לוריאל פריז

חברת לוריאל פורצת דרך במוצרים חדשניים עם טכנולוגיות מתקדמות. הפעם המותג משיק את "סרום רויטליפט פילר" המכיל 1.5% של חומצות היאלרוניות. זו דוגמה נהדרת למוצר חדש שמשיב נפחים ע"י קרמים וסרום ולא בהזרקות. הסרום מחזיר לעור את הלחות, תורם לגמישותו ומסייע להשבת הנפח לעור הפנים. והתוצאה - שיפור מראה העור, עידון מראה הקמטים והשבת האלסטיות לעור.

מתאים לכל סוגי העור, אני שסובלת מעור שמן וכל קרם חדש מבחינתי הוא חשש לפצעים כמו בגיל 16, מצאתי שהוא מעולה אפילו לי. בגלל יכולת הספיגה המהירה של הסרום, בגלל המרקם הקליל והנעים למגע, אבל בעיקר בגלל התוצאות. הסרום מגיע בצורת בקבוקון טפטפת סטרילי, יעיל, ונוח לשימוש. כל שצריך לעשות הוא לטפטף 2-3 טיפות על עור הפנים וצוואר נקיים מדי יום. לאחר מכן למרוח קרם פנים. מחיר: 110 ₪

מי שטרם שמעה ממני את המטרה האישית שלי בנוגע לשגרת טיפוח  "את עיקר התקציב תשקיעו בסרום טוב. שם אל תחסכו. סרום חשוב לשמירה על עור מטופח, ומכיל ריכוזיות של חומצה היאלרונית.

להשיג ברשתות המזון וברשתות הפארם,

פילינג טבעי של "אלונה שכטר"

פילינג הוא תהליך קוסמטי של קילוף העור והסרת תאים מתים משכבת העור העליונה, האפידרמיס, במטרה לעודד צמיחתם של תאי עור חדשים, ולהמריץ את זרימת הדם. מומלץ לעשות פילינג במיוחד בעונות הקרות בהן החשיפה לשמש מועטה. 

הפילינג מבית המותג "אלונה שכטר" מכיל חומצה היאלרונית אשר מסייעת לעיכוב תהליך הזדקנות העור, ולשימור ולחידוש הקולוגן העורי. בנוסף, החומר מכיל גם מלח מים המלח, שמן לוז המכשפה, תמצית אלוורה, תמצית סרפד, תמצית קמומיל ותמצית תה ירוק, מה שנאמר חומרים טבעיים ובריאים.

לטיפול שוטף יש למרוח את הפילינג אחת לשבוע למשך 10 דקות, לשטוף ולאחריו למרוח קרם לחות או מסכת הזנה. יש להשתמש בקרם הגנה בעת יציאה מהבית. המחיר: 280 שקלים ל-100 מ"ל.

אלונה שכטר- להשיג באתר המותג www.Alonashechter.com  ובמרכז ההזמנות: 1800-210-210

קרם מועשר של "ליראק פריז" לאזור העיניים

מעבדות "ליראק פריז" המתמחים בפתרונות אנטי אייג'ינג לעור, ועכשיו הם יוצאים במוצר חדש המתמקד באזור העיניים. דיופטי DIOPTI. הקרם החדש מועשר בפפטידים פעילים ושלושה סוגי חומצה היאלרונית המפחיתים בצורה משמעותית נפיחויות, בצקות, וכהויות מסביב לעיניים. אזור העיניים הוא בעל העור הדק והעדין ביותר בפנים, ולכן הוא הראשון להראות את סימני הגיל. זו הסיבה שכל כך קשה וחשוב לטפל ולשמר עליו. מחיר 693 ₪.

להשיג : ליראק – מרפאות אסתטיקה ומכוני קוסמטיקה נבחרים מורשי ליראק ברחבי הארץ.

"פרופסי" של חוה זיגבוים

המחקר הארוך של חוה זינגבוים עם מעבדות בר אילן, הניב את "פרופסי ו-פרופסי 2" המוצר המתקדם של המותג המכיל חומצה היאלרונית. שגרת טיפוח יומיומית עם התכשיר מבטיחה השגת עור בריא, החלקת הקמטים למראה טבעי, ומילוי נפחים בפנים. המוצר "פרופסי" שודרג בשנת 2018 ל"פרופסי 2", קרם בעל כמות כפולה של חומצה.

 

להשיג באתר החברה ואצל הקוסמטיקאיות המובילות. https://havazingboim.co.il

 

השבת קולגן לעור בעזרת מכשור מתקדם

 

מכשיר ה"אקסיליס" EXILIS

מכשיר חדשני עם טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר שבתחום, פרי מחקר ופיתוח של חברות בחו"ל בעלות שם עולמי, המשפר את מרקם העור וממצק אותו, משבש את תאי השומן שנוצרים במהלך השנים ומרחיקם, ובעיקר מעורר את הגוף ליצירה מחדש של הקולגן בגוף. איך זה עובד!

במכשיר אחד יש שתי טכנולוגיות המשתלבות אחת בשנייה של גלי רדיו וגלי אולטרסאונד. זרוע אחת עם גלי רדיו מתמקדת בשכבת העור ותת העור שעומקם כ-2 מ"מ, (האפידרמיס והדרמיס), בהם נמצאים גם התאים המייצרים את הקולגן. בעזרת חימום גלי הרדיו נוצר תהליך שיקומי של פגיעה וריפוי תאי הקולגן והאלסטין בעור המביאים יצירת תאים חדשים.

הזרוע השנייה הפועלת בעזרת גלי אולטרסאונד מטפלת בתאי השומן בגוף ע"י חימום האזור עד לעומק של 2 מ"מ. מעולה לאזור הבטן, המותניים והירכיים, כולל העלמת סימני צלוליט. זהו המכשיר היחיד הנמצא כיום בשוק הטיפולים האסתטיים בו ניתן לקבל את שני הטיפולים במכשיר אחד –חידוש ייצור תאי קולגן חדשים, ושיפור מרקם העור והאזורים העליונים, וגם טיפול בתאי השומן בגוף, שיבושם והרחקתם.

כל שהייתי צריכה לעשות הוא לשכב על מיטת הטיפולים, וויקה המטפלת שלי העבירה את המכשיר על הגוף. ואני שידועה בתור הסקפטית המובילה בתבל, אפילו אני אכלתי את הכובע כשראיתי את התוצאות. הטיפולים מיועדים לנשים וגברים, וללא זמן החלמה. זמן הטיפול 45 דקות, אינו פולשני, לא כואב ויעיל מאד.

מרפאות  VIV בהנהלת ד"ר צחי וידר, הרצליה פיתוחשד׳ אבא אבן 8, כניסה B, טלפון 09-956-9581

 

קרם לילה של סיסלי מועשר בקולגן

אם נסחפתי בשבחו של הסרום, הנה אני נסחפת שוב והפעם על קרם לילה. לא פחות חשוב. טיפ קטן מאשת מקצוע (לא אני חס וחלילה) כדי להגיע לאפקטיביות מקסימלית של כל מוצר, הקפידו קודם לנקות את הפנים ואז מרחו את הקרם. נסו לא לדלג על קרם לילה שחיוני מאד בשגרת הטיפוח, דווקא בלילה כשהעור נח וסופג לעומק הדרמיס את מרכיבי המוצר.

הפעם משיק מותג הטיפוח "סיסלי" Sisley את קרם הלילה החדש, Sisley Night    Cream With Collagen And Woodmallow המועשר בקולגן למיצוק העור ומסייע בתיקון נזקי הגיל. הקרם מבוסס על נוסחה חדשה בעלת ריכוז גבוה במיוחד של קולגן להפחתת קמטים, השבת הגוון האחיד לצבע הפנים, ושיפור מרקם העור.

 להשיג ברשתות הפארם וברשתות המזון

 

השבת קולגן וחומצה היאלרונית בשגרת טיפוח מבפנים החוצה,
בעזרת תוספי בריאות לבליעה של SOLGAR.

 

מדובר בתוספי בריאות של חברת SOLGAR בעלת שם עולמי בייצור ושיווק תוספי תזונה וויטמינים, המציגה הפעם פיתוח החדשני של קפסולה אחת המכילה קולגן וחומצה היאלורונית. 

המוצר מבוסס על פטנט בינלאומי רשום של חברת ®Biocell - טבלייה אחת המכילה קולגן וחומצה היאלרונית במינון יעיל ובמנגנון ספיגה משופר, המחזיר לחות והגמישות לעור, ומאפשר טיפוח ללא מזרקים וללא כאב. 

מחקרים הראו כי נטילה של טבליה אחת לאורך 12 שבועות מביאה להעלאת כמות הקולגן בעור, העלאת הלחות בעור, שיפור מראה, גמישות ומרקם העור. מחיר 189 ₪ ל-30 כמוסות.

ניתן לרכוש ברשתות הפארם, קופות החולים, בתי טבע ובתי מרקחת פרטיים.

 מה שלא תעשו, לאן שלא תלכו, תמיד לזכור לשים קרם הגנה, גם אם נדמה לכם שהיום השמש לא מזיקה. ואמן שכולנו נהיה יפים וצעירים לנצח.