אסם התקפלו? הצחקתם אותי
מאתמול בבוקר אני מקבלת הודעות מברכות על הניצחון הגדול, זה בזכות הכותרות שחוזרות על עצמן "אסם התקפלה", תרשו לי לצנן את האווירה.
אסם ממש לא התקפלה, יתרה מזה, היא אפילו לא חזרה בה מהכוונה להעלות מחירים אלא הסתפקה בלדחות את ההחלטה ב-3 חודשים "עד אחרי פסח". 
מנסים להרדים אותנו, לא יותר.
למה שקורה פה מתחילת השבוע אפשר לקרוא הצלחה אבל לא בגלל ההודעה של אסם. ההצלחה שלנו נמדדת בזה שבכל בית מכירים את מרד הפסטה, בגלל שכולם נחשפו למותגים חדשים שהם תחליף לא רע בכלל לאלו של אסם. רבים ימשיכו לרכוש את מותגי הפסטה הזולים יותר עוד הרבה אחרי המחאה, זאת לאחר שבמבחני הטעימה פעם אחר פעם אף אחד לא עלה על ההבדל. ההצלחה שלנו היא שיצרנו מחאה חיה ובועטת יחד עם שותפים יקרים, שפותחת מהדורות חדשות והוציאה אותנו מהאדישות הבלתי נסבלת שחיינו בה (כן יש עוד נושאים בוערים כאן חוץ מקורונה). אולי אפילו נפסיק לקטר סוף סוף על מחירי הגלידה המופקעים  ונהפוך קיטורים למעשים. הגיע הזמן שכל אחד מאתנו יעצור שניה וישאל את עצמו "איפה טעינו, מה החלק שלנו במציאות שנוצרה?"

לאינסטגרם שלנו כבר הצטרפת? לינק כאן

אפשר לחפש את מי להאשים, לקרוא לחברות הגדולות "חזירות" להתלונן על כך שהמדינה מאפשרת לזה לקרות. זה נכון אבל זה גם הרבה מעבר לכך.
כדי שחברה מסוימת תעלה מחיר, היא צריכה להיות בטוחה שיהיה מי שישלם אותו ולמה שלא תעשה זאת אם אנחנו ממשיכים פעם אחר פעם באדישות שלנו ומתנהגים כמו קהל שבוי?
לא צריך להיות דוקטור לכלכלה כדי להבין שבסופו של דבר הכל עניין של היצע וביקוש ואם יש ביקוש ולקוחות שמוכנים לשלם ומתייחסים למותג שלך כאילו אין לו מתחרים, אין סיבה שלא תייקר.
נמאס לכם? בואו נתנהג אחרת, זה בידיים שלנו.
בואו נפסיק ללכת שבי אחר מותג כזה או אחר ונתחיל לדאוג לעצמנו. בואו נפסיק אנחנו להיות הפראיירים. בואו נתנהג באופן אחראי נתאגד ככוח צרכני ונדאג לעצמינו, מי יעשה את זה אם לא אנחנו?

כל אדם שנמצא מול המדף בסופר וחושב לעצמו "אהה מה כבר אני יכול להשפיע? מה זה כבר משנה?" טועה. כן, זה יכול להשפיע, כן זה משנה!
אני כבר לא מדברת על צרכנות נבונה שיכולה לחסוך לכל אחד מאתנו מאות שקלים בחודש אלא על היכולת שלנו להשפיע וליצור מציאות, לשנות את כללי המשחק.
יש מומחים שיודעים איך המוח שלנו עובד ועושים קריירה מלנתח את ההתנהגות הצרכנית שלנו. כך לדוגמא נמצא לפעמים את אותו המוצר בדיוק, במותג הזול יותר, במדף נגיש יותר, צבע האריזה, הריח בסופר, כל אלה לא מקריים, הם נבחרים בקפידה כדי לשחק לנו במוח. יש מי שבונה על זה שננהג כמו מטומטמים ונלך "דוך" למוצר ש"התרגלנו" אליו או ששטפו לנו את המוח בפרסומת שמתנגנת לנו כל היום בראש. לא עוד!

אנחנו בהורות בזכות, קהילת ההורים הגדולה ביותר בפייסבוק שחברים בה רבע מיליון הורים, כבר הצלחנו להשפיע לא פעם, הצלחנו לשנות והובלנו מהלכים גדולים, ענקיים! אם הצלחנו להאריך את חופשת הלידה בישראל, אין שום סיבה שלא נתאגד ונכיר גם את הכוח הצרכני שאנחנו מהווים. 
החל מתחילת השבוע אלפים התחייבו להצטרף ל"מרד הפסטה" ולא לקנות את הפסטה של אסם ובזכות זה הם הכירו מותגים חדשים שבלעדי המחאה לא היו נחשפים אליהם בכלל למרות שבכל אותו הזמן הם שכבו בדיוק במדף שמתחת (או גבוה מעל). 
אחרי שאסם הודיעו על דחיית המהלך להעלאת מחירים, בשעות האחרונות הצטרפה גם רשת דיפלומט, זה נחמד, אבל חשוב שזה לא יעלה לנו לראש. כולנו צריכים לטפוח לעצמנו על השכם לשתי שניות בדיוק, להכיר בכוח שלנו, ולדעת שהם לא באמת התקפלו, הם רק מחכים שיעבור לנו.
זה הזמן של כל אחת ואחד מאתנו לעצור, להבין איך הדבר הזה עובד ולהחליט שבמשחק הזה גמרנו להיות הפראיירים. המחאה הזו כאן כדי להישאר ויש עוד המון עבודה. אין לי ספק שמהר מאוד רבע מיליון הורים יהפכו למיליונים של ישראלים לא פראיירים בכלל.

**

הכותבת,  אקטיביסטית, מייסדת ומובילה את הורות בזכות, קבוצת פייסבוק של רבע מיליון הורים. 

לאינסטגרם שלנו כבר הצטרפת? לינק כאן

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Onlife (@onlifeil)