מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שברדיוס של 40 ק"מ מכם חיים סביבכם למעלה מ90 אחים ואחיות למחצה שאין לכם מושג עליהם? זה בדיוק הסיפור של ג'קובה באלרד, ושל 94 אחיה ואחיותה למחצה או כמו שחידשה האקדמיה העברית ללשון אחאים, שגילו שרופא הפוריות של הוריהם השתמש בזרע שלו כדי להפרות את אמא שלהם ללא ידיעתה.

הסרט הדוקומנטרי "אבינו", שעלה בסוף השבוע האחרון בנטפליקס ומוביל בטבלאות הצפייה, מציג תיעוד מטלטל לפועלו של דוקטור דונלד קליין, רופא הפוריות הידוע והמצליח ביותר באינדיאנה, שהשתמש בזרע שלו עצמו על מנת להפרות נשים, ללא ידיעתן, לאורך עשרות שנים. למרבה הפליאה (או שלא) בארה"ב אין שום חוק או תקדים משפטי למעשיו המחרידים של קליין והסיפור שלו הסתיים ברישום עבירה פלילית על מסירת הצהרה כוזבת וקנס של 500 דולר בלבד. כן כן, בעיניי ארה"ב, הרופא המהולל שהחדיר לנשים שטופלו אצלו את הזרע שלו ללא הסכמתן, לא עבר על החוק.

סצנת הפתיחה הגרפית למדי בה נראה הרופא (שחקן המגלם את ד"ר קליין) מגיע לפורקן במשרדו, היא נקודת הפתיחה הטובה ביותר לסרט שכל כולו מעורר בצופה בחילה. הסרט מתחיל בג'קובה באלרד, אישה בעלת שיער בלונדיני ועיניים כחולות, שהרגישה חריגה בנוף המשפחתי, שאלה שאלות, והבינה שהוריה הביאו אותה לעולם באמצעות הפריה. ג'קובה יצאה במטרה לחפש אחים ואחיות למחצה, מאותה תרומת זרע, ובאמצעות בדיקת די אן איי ביתית גילתה שיש לה 8 אחים ואחיות למחצה, שרשומים במאגר.

לאימה של ג'קובה נאמר כי באותה תרומת זרע שהשתמשו בהפריה שלה יכולים להשתמש עד שלוש פעמים, זאת במטרה להימנע ממקרים בהם אחים למחצה ינשאו או יביאו ילדים יחד, לכן התוצאה הדליקה אצל ג'קובה נורה אדומה, והיא יצאה לחקירה עצמאית שעלתה כי המשותף לכל מי שאותר כאח או אחות למחצה הוא שההורים של כולם היו מטופלים של ד"ר קליין. היא מספרת שבהתחלה היא ואחיה למחצה היו משוכנעים כי מדובר בטעות, ואף התבדחו ואמרו 'תארו לכם שזה היה הרופא'. האחים המשיכו לחקור וגילו עוד ועוד אחים למחצה. כולם בלונדינים, בעלי עיניים כחולות. הם פנו לתובע הכללי בבקשה שיחקור, פנו אל התקשורת, ואף פנו אל ד"ר קליין בעצמו כדי לקבל תשובות. פרט לעיתונאית המקומית אנג'לה גנוט אף אחד לא הקשיב להם. לולא ההתעקשות שלה, ד"ר קליין מעולם לא היה דורך בבית המשפט.

ד"ר קליין, דמות בכירה ומוכרת באינדיאנפוליס, אינדיאנה. בכיר בכנסייה, וטיפל במשך עשרות שנים במאות נשים וזוגות. כתבות רבות פורסמו ושודרו עליו בתקשורת במקומית, והוא עצמו נשוי ואב לילדים. התדמית הלבנה והנורמטיבית כמעט יכולה להטעות, אך מאחורי הישיש עם הזקן הלבן עומדת שיטת "טיפול" קריפית ביותר. תסלחו לי מראש על הגסות, אבל אין דרך מנומסת  להסביר את מעשיו: בכל פעם שהגיעה אל ד"ר קליין מטופלת לצורך הפריה, ד"ר קליין היה ניגש לחדר סמוך, מאונן, מגיע לפורקן אל תוך כוס, ניגש לחדר בו שכבה המטופלת, לקח מזרק והחדיר אליה את הזרע שלו. אחת הקרבנות של קליין, שעברה אצלו 15 טיפולי הפריה, הטיבה לתאר זאת כשאמרה: "נאנסתי 15 פעמים בלי ידיעתי".

כשהתעמתו איתו, נאמר לשבט ילדיו של קליין שהוא עשה זאת רק כאשר לא היה לו זרע זמין להפרות את הנשים והוא ראה ברצון העז שלהן להרות. לדבריו, הוא ראה זאת כמעשה של חסד. קליין אף מצטט הלוך וחזור את הפסוק מספר ירמיהו שאומר: "בטרם יצרתיך ברחם אמך, ידעוך". לפי תפיסת העולם המעוותת של ד"ר קליין הוא בכלל צדיק, ולאורך התיעוד כולו הוא לא מביע שום חרטה על מעשיו, וגם לא ממש מפרט מדוע עשה זאת. הוא רק חושש שזה יצא לעולם, ויהרוס את המוניטין והנישואים שלו. נרקסיסט למופת.  

בחיפוש אחר סיבה למעשיו של ד"ר קליין הגיעו האחים אל תנועה נוצרית בשם "קוויברפול". התנועה, או אפילו הכת, רואה בנשים ככלי להרבות את העולם. כן, ממש כמו ב"סיפורה של שפחה, רק בחיים האמיתיים. בשנות ה-70 וה-80 של התנועה, עיקר שנות פועלו של ד"ר קליין, מטרתה הייתה להרבות את הגזע הלבן מחשש שגזעים אחרים ישתלטו על העולם. מה הקשר לקליין שאלתם? ובכן, המשפט המנחה של הכת הוא אותו פסוק מספר ירמיהו בו ד"ר קליין מרבה להשתמש ואף מופיע במשרד שלו. כשמסתכלים על ילדיו של קליין, הם נראים "שבט ארי" כפי שתיארה ג'קובה. כולם בלונדיניים ובעלי עיניים כחולות. ההסבר הקונספירטיבי הזה נשאר בגדר תאוריה בלבד, אך הוא רק מתבל את הסיפור המטריד לגמרי מלכתחילה.

"זה היה פסול מההתחלה" אומרת ג'קובה בתחילת הסרט ומסכמת בדיוק את הסיפור כולו. כי מעבר לאתיקה הרפואית שנכתשה עד אפר, למעשיו של ד"ר קליין היו גם השלכות רפואיות. כ30% מתורמי הזרע לא עוברים אפילו את שלב השאלון הרפואי, בשל מחלות רקע כאלו ואחרות, וכולם נבדקים בטרם תתקבל תרומתם. ד"ר קליין, שכמובן היה מודע לרקע הרפואי שלו, הוריש לילדיו מחלות אוטואימוניות מהן הוא סובל, ומחלות רקע נוספות אשר מופיעות אצל רובם.

הסוגיה המשפטית שהמקרה הזה מציף לא נתפסת. איך מעשים כאלו אינם נחשבים אונס? אחת מקרבנותיו סיפרה שקראה שוב ושוב את נוסח החוק המגדיר תקיפה מינית ועל פי החוק האמריקאי נדרשים 2 דברים בכדי שתתקיים: שימוש בכוח ואי הסכמה. כלומר, בגלל שהנשים הללו הגיעו מרצונן לתרומת הזרע, למרות שלא הסכימו בשום אופן שיהיה זה הזרע של ד"ר קליין, לא התבצעה כאן עבירה. זה לא הגיוני בשום צורה. רק לאחר המשפט של ד"ר קליין, בו כאמור נגזר עליו קנס של 500 דולר ורישום עבירה פלילית בלבד, הצליחו ילדיו של קליין לקדם באינדיאנה חוק האוסר על הפריית נשים בתרומת זרע מתורם שאינו ידוע. חוק שתקף רק במחוז, ואינו חוק פדרלי.

בעקבות פרסום המקרה ב-2019 עלה השימוש בבדיקות די אן איי ביתיות, ונחשפו עוד – תחזיקו חזק - 44 רופאים נוספים שעשו את אותו הדבר! ד"ר קליין הוא אמנם הפורה מבין כולם אבל 44 רופאים הפרו את המטופלות שלהם בזרע שלהם, וזה עדיין לא נחשב עבירה על החוק. אי אפשר שלא לצפות בדוקו הזה מבלי לתפוס את הראש ולהזדעזע. כן, המעשים מזעזעים אך יותר מזעזעת העובדה שהאקט הנוראי הזה לא מהווה עבירה על החוק. לא ברור מה עוד צריך לקרות כדי שיאסרו על רופאים לבצע במטופלות שלהם הפריה באמצעות הזרע שלהם. לעזאזל, לא ברור למה צריך לאסור את זה מלכתחילה. אבל בעיקר לא ברור למה עדיין גופן של נשים הוא הפקר בעיניי החוק, במדינות העולם כולו.