בין כל הדברים החשובים שבאמת קורים פה בארץ, משום מה תמיד מוצאים לנכון לשים ידיעות חדשותיות הקשורות לבגדים של מגישות חדשות כדבר שבשגרה. זאת לא פעם ראשונה, כפי שאפשר לראות בתמונה שפורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" מלפני יומיים, שמתייחסים לעובדה כי יונית לוי ותמר איש שלום לבשו חולצות דומות באותו ערב של משדר החדשות היומי.

הפעם אף הגדילו לעשות ופתחו את ארכיון השידורים של ערוץ 2 וערוץ 10, על מנת למצוא תקריות לבוש דומות וליידע את הציבור על כך שלא מדובר בפעם הראשונה שדבר כזה קורה. העניין הוא שיש לי תחושה שייתכן שבשנים 2017, 2015 ו- 2013 גם יונית לוי וגם תמר איש-שלום עשו עוד כמה דברים חוץ מלהתלבש דומה בערב אחד של שידור חדשות.

הרי, כידוע, לוי ואיש-שלום הן נשות מקצוע ותיקות בתחום, והרזומה המקצועי שלהן הוא ארוך ומרשים. אבל בתקשורת יעדיפו להציג סקירה ביוגרפית של המלתחה שלהן במקום להתמקד בדברים קצת יותר חשובים, כמו, למשל, בעובדה ששנת 2017 היא גם השנה שבה יונית לוי מציינת 15 שנה כמגישת חדשות במהדורה המרכזית של חברת החדשות הישראלית, או שבשנת 2015 קיימה תמר איש-שלום ראיון בלעדי עם מי שהיה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, בנוגע לביקורת על הסכם הגרעין שנחתם עם איראן. אבל למי אכפת מכל זה, כי ראיתם איך הן לבשו את אותה חולצה?

אז כמובן שיש את אלו שיאמרו שכל ההתייחסות הזאת אל תקריות לבוש של מגישות חדשות היא בגדר הומור בלבד. אבל ברגע שילדות ונערות חשופות לידיעות ולמסרים "הומוריסטיים" מסוג אלו כמה פעמים לאורך השנים, הדבר מחלחל ונטמע ועם הזמן הן מבינות שבכל צחוק יש גם גרעין של אמת. והאמת היא, למי שעוד מסרב להתכחש לה, שגם כשמדובר בנשות מקצוע ותיקות, עדיין המראה החיצוני שלהן יתפוס חלק גדול בהתייחסות אליהן.

בואו נודה - מגישי חדשות גברים נראים כמעט זהים לגמרי בכל ערב שידור. ובכל זאת, אין שום התייחסות לכך. הם יכולים להעביר את אותה חולצה אחד בין השני בין האולפנים ולאף אחד לא באמת יהיה אכפת. העובדה שמגישי חדשות נראים כמעט זהים לא מפריעה לאף אחת. זה נראה כי עבור גברים המראה החיצוני הוא כמעט ואינו רלוונטי.

אז אם לאף מגיש חדשות אף אחד לא יפתח את הארכיון על מנת להיזכר בעניבה האדומה ההיא שלבש בשנת 2014, הגיע הזמן להפסיק לעשות זאת גם למגישות.

לעמוד הפייסבוק של מיתוס היופי