במשך שבועות זה היה הנושא המרכזי שדיברו עליו, כלומר כל עוד לא דיברו על המצב באיראן, על ההפגנות בעזה ועל נטע ברזילי. שוב ושוב עלו ספקולציות אודות המעצב בר המזל שיבחר להכין את שמלת הכלולות של מייגן מרקל וסקיצות רבות התחילו לצוץ באתרים השונים, כשעל כולם מודבק ראשה של הנסיכה הטרייה. וכשסוף סוף הגיע היום, ודלת הרכב נפתחה – הייתה לרגע דממה של מבוכה. כמובן ששניות מאוחר יותר כבר כולם התחילו לשבח את אותה שמלה "פשוטה", ואפילו תיאוריות פמיניסטיות שלמות נכתבו עליה ועל חוסר הרצון של מייגן לשחק את המשחק, אבל אולי הגיע הזמן שמישהו סוף סוף יעז להגיד שהמלך הוא עירום. או אולי נכון יותר להגיד: השמלה של הנסיכה היא אכזבה.

כמובן שמעטים יסכימו להגיד את זה, הרי אי אפשר להתווכח בטעם המשובח שהפגינה מרקל עד היום, ובטח שלא לזלזל במעצבת קלייר ווייט קלר, שעומדת כיום בראש מותג העל הצרפתי ז'יבנשי. הרי יותר סביר להניח שאנחנו אלו שלא מבינות את גודלה של הפשטות מאשר להגיד בקול רם שהן עשו טעות. אז הנה, אני מוכנה להיות זו שאומרת את זה, בשם כל אלו שעדיין אובססיביות לבית המלוכה (וכפי שראינו השבוע, אנחנו לא מעט).

לא צריך להיות אנגלופיל כדי לדעת שלקיום בית המלוכה אין שום הצדקה אמתית. הרי כבר מזמן אין לבני משפחת המלוכה תפקיד משמעותי באמת. ובכל זאת, הם אלו שמשאירים את בריטניה עם ההילה האיכותית הזו שלה (טוב, הם והטלוויזיה) והם כנראה הנכס הכי טוב שלה. אחרי הכל, רק תשוו ביניהם לבין משפחת המלוכה באמריקאית, כלומר משפחת קרדישאן (או טראמפ אם אתם מתעקשים), ותראו באיזו אלגנטיות וקלות מצליחה משפחת המלוכה לשמור על המעמד שלה, מבלי להתמסחר ומבלי לרדת ברמה הגבוהה שלהם. הם באמת משקיעים את כל כולם בלהחזיר משהו למשלמי המיסים: מתנדבים, נלחמים ומהווים שגרירים טובים בכל רחבי העולם. כמובן שבין לבין הם מספקים חיוכים מושלמים, ולא פחות מכך – הופעות מרשימות. יכול להיות שהם עושים את כל זה מטוב לבם, אבל כנראה שהם גם באמת מבינים שזה התפקיד שלהם ועל זה אזרחי המדינה משלמים להם משכורת נדיבה. בסופו של דבר, זה די ברור לכולם: המשכורת משולמת כדי שהם יספקו את החלום.

לרגע אל תטעו – החתונה של הארי ומייגן לא שוברת את החלום, להפך – היא ממשיכה את הנרטיב הזה ומצעידה אותו קדימה. אם נסיכי בית המלוכה היו ממשיכים להתחתן רק עם נשים ממשפחות אריסטוקרטיות שיועדו להם עוד מלפני הלידה, הם היו הופכים לתלושים ומנותקים. הבחירה "לרדת" אל העם רק הופכת את האגדה למעודכנת יותר ואפילו מושכת מתמיד – הרי אם לה זה קרה, אולי לכולנו יש סיכוי. אז האגדה מתעדכנת, אבל זה לא אומר שהיא יכולה להרשות לעצמה לגמרי להיעלם. והשמלה של מייגן היא מכה קשה ובלתי נסלחת לאגדה.

אין עוררין על כך שמייגן מכניסה רוחות שינוי מבורכות לארגון המיושן, כמו כומר פלורליסטי ושחור ולהקת גוספל ששרה את המנון האייטיז, אבל זה ממש לא נותן לה הצדקה למעול בתפקידה החדש, זה שעליו היא תקבל משכורת עתק שתמומן מכספי ההמונים. אתן בטח תוהות איך שמלה אחת יכולה להוות מעילה בתפקיד, אבל עבור מיליונים הבחירה בשמלה הזו היתה לעג לרש. אחד הרגעים הכי מצופים עבור חובבי המלוכה הוא הרגע שבו הכלה יוצאת מהכרכרה/רכב וחושפת שמלה שהיא גדולה מהחיים. מייגן בחרה לשבור את הרגע הזה, אבל היא הרי לא שברה אותו עם שמלה שהיא הזמינה באסוס כי היא רצתה להיות כלה מגניבה וזורמת, היא שברה אותו עם שמלה שעדיין עלתה למשלם המיסים עשרות אלפי פאונדים, ושעשרות אנשים עבדו עליה כדי לגרום לה להראות "פשוטה", ולכן זו לא פשטות, זו צביעות. היא הרי כבר לא פשוטה וגם לא משלמים לה כדי להראות פשוטה, משלמים לה כדי להראות נסיכה, ואם היא לא מעוניינת בתפקיד, שלא תכנס אליו.

אז עכשיו בוודאי תטענו שזו לא אשמתה שהיא התאהבה בנסיך, אבל נו, באמת. זה לא שהוא הופיע כצפרדע או הסתיר ממנה את המידע החיוני הזה. למעשה, על פי הדיווחים, האקסית המיתולוגית של הארי בחרה להיפרד ממנו בדיוק לאחר שיחת "זו המשמעות של להיות נסיכה והאם את מוכנה לכך". למעשה, את טענת ה"הם לא בחרו בזה" כבר אפילו אי אפשר להגיד על הנסיכים עצמם. אמנם הם נולדו לתוך התפקיד בלי שום יכולת בחירה, אבל סביר להניח שאם הארי היה מוצא לנכון להמשיך בהתהללויות שהיו לו בשנות נעוריו ולהתנער מתפקידו כנסיך, הוא היה יכול לצאת בראיון גדול לאופרה, לעבור לפנטהאוז בלונדון ואפילו – מי היה מאמין – לעבוד למחייתו. הרי אמא שלו עשתה את זה קודם. הארי עשה את הבחירות שלו – הוא בחר להתיישר לפי כללי התפקיד ולהמשיך לשחק את המשחק. הגדולה של בית המלוכה מתבטאת, בין השאר, בעובדה שהם לא מאפשרים לילדים שלהם להיות אוכלי חינם שלא עושים כלום למחייתם מלבד לזריקת הגיגים והאשמות ברשתות החברתיות והולכים לסיבובים בין מועדי חשפנות על חשבון משלמי המיסים. הארי לקח על עצמו את התפקיד בכל הרצינות, ואנחנו הרווחנו נסיך קצת שובב אבל כן, עוצמתי ומרתק.

עכשיו היינו אמורים להרוויח נסיכה אחרת, שמלבד הנתונים היבשים שהיא מביאה איתה ושעליהם חזרו שוב ושוב בשבועות האחרונים (גרושה, מעורבת והנורא מכל – אמריקאית), היא מביאה איתה הרבה דעתנות, ליברליות ואג'נדות. אבל כדאי שכבר עכשיו היא תפנים בדיוק את מה שבעלה הטרי הפנים לפני שנים יחד עם כל בני משפחתו: הסוד הוא באיזונים. אם היא תזלזל בתפקיד שלה, מהר מאוד הוא לא יישאר. אם היא לא תספק לעם את חלום הנסיכה, לא תהיה לנסיכות או לנסיכים שום לגיטימציה ומהר מאוד העם יערוף את ראשם, במובן המטאפורי של המילה כמובן. רק אם היא תמצא את הדרך לכבד את המסורת, ולספק לעמה ולעולם הילה נסיכותית, היא תוכל באמת לחולל בה שינוי.