בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי לא רק בשיח על מין ומיניות, אלא גם בהשתלבות של טכנולוגיות לעינוג מיני בהרגלי הצריכה של כלל האוכלוסייה, מגמה שרק התחזקה בעת המגיפה. כמו כל דבר שאנשים נפתחו אליו בצורה חיובית, כך רבים הבינו שטכנולוגיות מין (החל מוויברטורים דרך אביזרי חושניות של מציאות מדומה ועד מוצרים לבריאות מינית) מאפשרים, בין אם בשימוש יחידני או בקונטקסט זוגי, איזון של הבריאות והוולנס שלנו.

אבל הנה פרדוקס מעניין - למרות שאנו חיים בעולם מוצף מסרים ותכנים מיניים בוטים, גופי המדיה והרשתות החברתיות, שבשוטף הם פעמים רבות הבמה לתכנים הבוטים הללו, הופכים לפתע שומרי סף מחמירים כשזה נוגע בכל מה שקשור לקידום פרסומי פורמלי של מוצרי מין לעינוג עצמי או זוגי. למעשה, אין אפשרות לחברה העוסקת בתחום, לגיטימית ככל שתהיה, לפרסם את שירותיה ומוצריה בצורה קונבנציונלית ומסודרת כמו כל חברה אחרת.

נשאלת השאלה, מה כל כך נורא במוצרים הללו המונע כל אפשרות לפרסום לגיטימי? (במיוחד אלו מהדור החדש והמעוצב, שלא נראים כלל כמו איברי מין ורחוקים שנות אור מהדימוי הסליזי של פעם),  האם ייתכן שהשמרנות הישראלית חודרת גם למישור הכלכלי? תתפלאו לשמוע שמסתבר שכן. הכלכלה מתחברת לתרבות והופכת לסמן ימני שאינו נראה במדינות אחרות.

קארן אטיאס. צילום: עופר חגיוב

הרגולציה לא מעודדת את הפרסום בלשון המעטה, וזה ברור כי השימוש במוצרי עינוג עדיין לא מהווים נושא לשיחה פתוחה בארוחות שישי. יחד עם זאת, אם נסתכל בעיניים גלובליות, גופי המדיה המיינסטרימים הגדולים כמו נטפליקס, HBO ומשדרים קנויים בכאן 11, מעידים על מגמה מעניינת בעולם. זוכרים את הקטע מהסרט השוודי "עושות סדר"? מנטורית מדריכה ב- 1971 קבוצה של נשים לגלות את המיניות שלהן במראה שתחת רגליהן? סנסציה! או את הסדרה ״היסטריה״ המציגה את השתלשלות האירועים שלכאורה הובילה להמצאת הויברטור? לא נשכח גם את תופעת "50 גוונים של אפור". כל אלה ועוד מהווים רקע למיזמים מצליחים של ידועניות כמו  גווינת' פאלטרו, לילי אלן וקארה דלווין שמשיקות צעצועי מין לנשים ומקדמות מיניות נשית חדשה בלי להתנצל על כך. 

התוצאה היא שתחום אביזרי המין עובר מהפכה: הפתיחות החברתית והלגיטימציה הנשית מניבה קולקציות צבעוניות ומסוגננות עם שלל אפשרויות תחכום טכנולוגי בהתאמה למחקרים העדכניים ביותר בתחום האינטימיות המינית. אז מהו הטאבו הכל כך גדול שיש לגופי מדיה עם הרעיון של קידום מוצרים המאפשרים לנשים וגברים לענג את עצמם ולפתח מיניות בריאה ובטוחה יותר? אם הבעיה היא עם קהלים צעירים שאולי נמצאים במדיות חברתיות - הם חשופים יום יום לזוועות ועיוותים גדולים יותר. אם מדובר בשיירים של פוריטניות דתית צריך להבין שזה פג מהעולם, לנו, לדוגמא, יש לא מעט לקוחות דתיים.

בסוף, מיניות היא זירה שנוגעת בגרעין של מי שאנחנו ובצרכים הכי חשובים לנו, לכן היא מעוררת עוצמות רגשיות עזות כל כך. עבור רבים השיח עדיין לא פתוח והם בוחרים לשתוק כדי לא להרגיש מבוכה. יש החוששים כי ישפטו אותם או קיבלו חינוך בבית לא לדבר על הנושאים האלו, עבור אחרים השתיקה היא מנגנון שליטה.

אסור לנו לפחד מסקס, מיניות חיובית היא חלק מהטיפוח העצמי שלנו. בדומה לדרך בה אנו מעודדים לפעילות גופנית ולאכילה נכונה, צריך גם לנהוג בכל מה שקשור להנאה מינית הנעשית מתוך מקום חיובי. הגיע הזמן  להאיר תחום שנחשב לטאבו ולהפוך אותו ללגיטימי. בעבודה נכונה, הסברה וחינוך לפתיחות מחשבתית ישתנה השיח הציבורי שמצוי עדיין תחת מגבלות בכל הקשור לאביזרי מין. ובינתיים אנו קוראים למהפכה, הגיע הזמן להוציא את הוויברטורים מהמגירה.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Onlife (@onlifeil)