"...אתם מכירים אותו מהתקשורת כאדם יישר דרך, שלא דבק בו שום רבב, איש עשייה ומשפחה למופת, שצבר הישגים חשובים ביותר עבור החברה בישראל בעשייה יומיומית ולאורך שנים.

אבל אני, אני מכירה אותו אישית!

לי היתה הזכות לעבוד איתו כסטודנטית למשפטים בכנסת, ולמעשה הייתי העוזרת שלו בדיוק בשנים המדוברות הללו..

ראיתי מולי כל בקר איש צנוע ומיוחד במינו.

אדם ישר ומוסרי ביותר, שהנסיון לקשור אותו לסיפור שכזה נראה לי כמו הדבר הכי בלתי סביר בעליל שיש..." (מתוך הסטטוס שפרסמה עו"ד פנינת ינאי)

פנינת ינאי מכירה אותו, את השר סילבן שלום. עכשיו אפשר להירגע. היא מעריכה את פועלו ומדווחת שהוא "איש צנוע ומיוחד במינו". עוד היא אומרת ש"הנסיון לקשור אותו לסיפור שכזה נראה לי כמו הדבר הכי בלתי סביר בעליל שיש". ואם היא אומרת, אז היא בטח יודעת, כי היא מכירה אותו. אז אפשר להמשיך לכותרות הבאות.

או שלא?

גם למפלצות האדם הגדולות ביותר אפשר למצוא איזה מליץ יושר שישמח לספר עד כמה הם צנועות ומיוחדות, לכן עדות האופי הזו לא ממש רלוונטית. היא בדיוק כמו שמישהו המכיר את המתלוננת יספר בשבחיה, למי נאמין אז?

ואם כבר להאמין – לי, באופן אישי, יש נטייה להאמין למותקפות. אולי זה לא בצדק לפעמים, אבל באופן כללי נראה לי שלחזקים יש מספיק אנשים לצדם שידברו בשמם, ידאגו לאינטרסים שלהם ויעלו סטטוסים מפולפלים המעידים כי הם "מכירים אותם". אז אני מעדיפה להיות עם האנדרדוג, לקחת את הסיכון – הקלוש, יש לומר – שלמישהי יש איזה עניין לעבור חקירות משפילות ולנסות להתחמק מהתקשורת רק בשביל הכיף שלה, או כי הפרצוף של השר לא בא לה טוב.

"...ההתקהלות בכיכר העיר מחר תהיה ממש מיותרת, ה"שיפוט המהיר" יהיה בגדר בזבוז זמן, וההליכה שבי אחרי עוד עלילה שתסתיים בקול ענות חלושה, ובמקסימום בעוד אדם פגוע, תהיה ריקה מתוכן..

אז חכו רגע לפני ש"תקנו".. והפעם רק תביטו בהם, ותגידו להם די!

די עם ה"טקסים הפאגניים" האלה של "העלאת קורבנות אדם" על בסיס שבועי לקול תרועות רמות.

די עם ההתאכזרות הזו לשמו הטוב של אדם..."  (מתוך הסטטוס שפרסמה עו"ד פנינת ינאי)

אז במה כן פנינת צודקת? באלימות המשתוללת ברשת, בהמונים שמדי יום מצפים להפיל את המלכים ממרום מושבם ולראות אותם מתבוססים בדמם. לפעמים זה מזכיר קצת את "בעל הזבוב", ההתנפלות חסרת הרסן על כל מי שעולה על הכוונת. ממהרים לחרוץ גורלות, ממהרים להחליט ואז ממהרים לחזור מבוישים אל סטטוסים כלליים כאלו, העוסקים במזג האוויר או בגזרה של ביונסה.

פנינת ינאי מבקשת מאתנו לחכות עד שנשפוט – ואת זה בדיוק אני מוכנה לעשות. להקשיב, לחפש את האמת, לבדוק, לבחון. לא לצאת בהצהרות. אך בצד הבקשה שלה מאתנו לחכות, היא ממהרת להצהיר שסילבן שלום הוא חף מפשע, וגם זו סוג של החלטה שהתקבלה מהר מדי, שהרי להגיד שהוא בטוח חף מפשע זה בדיוק כמו להגיד שהוא בטוח אשם. ומכיוון שלהגיד ששלום בטוח אשם עלול לסכן אותי בתביעה, אני מסתכלת באותה החומרה גם על ההצהרה כי הוא בטוח לא אשם. ולכן אני לא אומרת לא את זה ולא את זה. עדיין.