בר רפאלי שוכבת במיטה לאחר מין פרוע עם רד אורבך, הזמר האמריקאי המזדקן, שלא מסתפק רק באקט עצמו, אלא מפליג בדמיונו ומפנטז על שלוש כמוה שמענגות אותו במיטה, ששוטפות לו את המכונית ושמשחקות אתו פוקר עירום (שבו הוא מפסיד, אגב), ולבסוף המציאות מעירה אותו באכזריות אל רפאלי אחת. לפחות זה.

רד אורבך משחק אותה בפרסומת של הודיס

הפרסומת הזו של רשת האופנה הודיס, שרפאלי היא הפרזנטורית שלה, הקפיצה באחת רבות ורבים, שמחו על החפצון ועל הקלישאתיות בשימוש הנלוז בנשים. ובכן, עזבו את רפאלי בשקט. היא לא הבעיה. לא היא, לא השכפולים שלה ובטח לא הבובה הסגולה והשעירה שמשמשת כמראה גרוטסקית לרוקרים מזדקנים, שחושבים שכל אשה צריכה ליפול לרגליהם. הבעיה טמונה בכל כך הרבה פרסומות אחרות, אולי בוטות פחות, אבל לטעמי עושות נזקים גדולים יותר. כך למשל נראה מקבץ פרסומות ארעי, שהחל בפרסומת של בר ורד ורק הלך והידרדר:

מרפאלי עברנו לשירלי בוגנים שמפרסמת את שוקולד השחר ונותנת ביס עסיסי במצה עם ממרח שוקולד ובננות, תוך שהיא מדגמנת פרצוף של אורגזמה. לא זכור לי שג'ון קליז נאלץ לעשות פרצופים דומים כדי לפרסם את אותו המוצר. מה גם שהסיסמה שמלווה את הפרסומת היא "ליהנות כמו ילד". האם הכוונה היא לילד שצופה בפורנו לראשונה בחייו?

כזה טוב לא היה לי בחיים. בוגנים

זה המשיך בפרסומת לניקול שפונה אך ורק לנשים. אני מבינה שהן הצרכניות העיקריות של חומרי ניקוי, אבל לא הגיע הזמן להתחיל לשנות את המגמה? ולמי יש כוח לעשות זאת, אם לא לפרסומות שבין כה וכה שוטפות את מוחנו. אותו הדין לגבי הפרסומת לסימילאק שהופיעה בהמשך: רק אמא יודעת מה הכי טוב בשביל התינוק שלה? לאבות אין שום זכות בחירה בעניין?

כשהגיעה תורה של פרסומת לטלוויזיה משוכללת של סמסונג, הובהר לי מיד שאני לא קהל היעד שלה. כנראה שלרוב רק גברים בוחרים את המכשיר המשוכלל הזה וזו הסיבה שהמפרסמים בחרו להראות כמה טוב נראה מרוץ מכוניות בטלוויזיה החדשה של סמסונג. זה לא שאין נשים שלא נהנות מפורמולה 1 בימינו, אני אפילו נמנית עליהן, אבל לצערי זה עדיין ספורט שנחשב לגברי, ועל כן אין ספק למה התכוון המשורר שבחר באימג' הזה כדי למכור טלוויזיה.

בואי לפתות גברים ברחוב

פרסומת נוספת שעוררה את חמתי היתה מבית סופר-פארם. חבורה של רקדניות התיזו עליהן בשמים וריחות מעוררי תשוקה ויצאו להפיל גברים מרגליהם ולפתות אותם, שהרי ידוע כי אנחנו קונות בשמים יוקרתיים אך ורק כדי למשוך אלינו גברים, ולא מפני שפשוט אנחנו אוהבות את הניחוח ובא לנו להריח טוב לאורך היום.

המקבץ הסתיים בפרסומת של אפריל בכיכובן של אסתי גינזבורג וטהוניה רובל, אבל היא עיצבנה אותי בעיקר בשל הפן הגזעני שבה. מצטערת, ההפוך על הפוך שכיוונתם אליו לא עבד עלי. אבל היי, לפחות פה הן לא מנסות לפתות גברים במניקור לוהט, אלא עושות זאת סתם בשביל הכיף שלהן. הפסקת הפרסומות הזאת הרתיחה אותי, אבל תזכירו לי מה רפאלי עשתה עם רד אורבך שם בהתחלה?

טהוניה וגינזבורג. לפחות ניסיתם

וואו, אז רפאלי שוב נהפכה למושא חלומותיהם של גברי ישראל ולמושא קנאתן של הנשים. לרוב, מדובר בתסריט כל כך שחוק וחסר מעוף של פרסומאים עצלנים, אלא שהפעם נראה לי שכן היתה חשיבה קצת מעבר. לא בכדי נבחר היצור הסגול לככב לצד רפאלי. הדמות שלו כל כך מגוחכת עד כי כל הסיטואציה נהפכה למשעשעת, משועשעת ובעיקר מאוד מודעת לעצמה. וכן, הפרסומת הצחיקה אותי.

גברים, צאו מהסרט

ואגב, אם אתם הגברים עדיין נהנים מהפנטזיה הכה קלישאתית של בחורות מהממות ששוטפות את מכוניתכם, תוך שהן לבושות באופן מינימלי ומתיזות מים זו על זו – באמת שאין לי בעיה עם זה. רק כשתסיימו עם החלומות בהקיץ שלא יתגשמו לעולם, בבקשה תלמדו מה זה תמ"ל וחיתולים סופגים, וגם לאן הולכת הטבלייה של מדיח הכלים. אנחנו במאה ה-21, אם נשים כבר למדו איך לשלב עבודה עם בית, אין לי ספק שגם אתם יכולים.