השבוע הגיע לארץ אורח מיוחד במינו - זין. הזין נחת בנתב"ג, התיישב בלימוזינה מאובטחת, טייל ברחבי הארץ המובטחת וגרם כאן התרגשות רבה. אמנם הפעם, לשם שינוי, היה הזין מכוסה אבל הכל ידעו: הוא כאן, עמנו, בתוך המכנסיים האלה.

איך הטקסט בעיניכם? יפה, נכון? פואטיקה משובחת ומרנינה. אל תמהרו לשבח את כישורי הכתיבה שלי. הכישרון האדיר הזה לא שייך לי. הוא שייך למאיר שלו, הסופר והאגדה, שפרסם את המילים האלה בדיוק במוסף הפוליטי של 'ידיעות אחרונות'. כלומר, לא בדיוק את המילים האלה. במקום המילה 'זין' היה כתוב שם 'תחת'.

"התחת" נחת בנתב"ג.

מי שזכתה לכינוי הנהדר "תחת" היא קים קרדשיאן שהגיעה השבוע לביקור בזק בישראל יחד עם בעלה קניה ווסט ובתם המשותפת נורת'. היות ובני הזוג נחשבים לסלבריטאים בקנה מידה בינלאומי, זכה הביקור לסיקור נרחב ועורר התרגשות רבתי. את מאיר שלו ההתרגשות הזו שעשעה. וכך בחר אחת מהאושיות הגדולות ביותר בעולם הספרות הישראלי להתבטא בעיתון הנמכר ביותר בישראל:

לא ברור מה האיש שכתב את 'פונטנלה' האלמותי ואת "רומן רוסי" המאלף חשב לעצמו כששרבט את השורות הללו. לא ברור למה מישהו, מוכשר ככל שיהיה, חושב שמותר לו לכנות אישה 'תחת' לאורך טקסט שלם.

כאן מגיע השלב בו גברים (וכן, גם נשים) שוביניסטים עם מערכת ערכים עלובה במיוחד מתעטפים בצידוק "חוש ההומור הבריא", מצקצקים ומסננים "נו, באמת, כבר אי אפשר לצחוק במדינה הזו?". אלה שלא חיו בצינוק בעשור האחרון ויודעים דבר או שניים על קרדשיאן בטח יגידו "יאללה, הגברת עשתה הון מהישבן שלה. היא לא יכולה להתבכיין עכשיו, כשקוראים לה תחת". המהדרין יוסיפו בטוב טעם "הנה עוד פמיניסטית ממורמרת שאין לה על מה לכתוב אז היא מתעסקת בשטויות. יאללה, אז אמר תחת. על מה המהומה?"

יכולתי לצאת להגנתה של קים קרדשיאן עם הטיעון "חבר'ה, היא ממש לא רק תחת יפה". יכולתי לומר שהאישה שכונתה בפיו של מר שלו 'תחת' היא אשת עסקים ויזמית מצליחה שמגלגלת מיליוני דולרים מדי שנה. יכולתי להפליג בשבחה ולקשקש על ליין האיפור המשותף לה ולאחיותיה, על רשת האופנה המשגשגת, על קלטות הכושר הנמכרות כלחמניות טריות בצאת הפסח, על האפליקציה החדשה שלה ששוברת את השוק, על 10 עונות של תכנית ריאליטי מוצלחת ומצליחה כולל כמה סדרות בד, על הספר-סלפי שאוטוטו יראה אור. יכולתי לספר למאיר שלו שקים קרדשיאן, 'התחת' כפי שהוא כינה אותה, היא בעצם אישה שעובדת מאוד קשה למחייתה ומפרנסת לתפארת את עצמה ואת בני ביתה. יכולתי לומר לו שבזמן שהוא מחרטט בעיתון שלו במדינה הפרובניצאלית שלו, קים קרדשיאן, האישה והתחת, צוחקת בקול רם בדרך לבנק, להפקיד את המזומנים שלעולם לא יהיו לו. אבל אני לא מעוניינת להשתמש בטיעון הזה מפאת חוסר רלוונטיות.

אני לא מעוניינת לומר לכם "לקים קרדישאן לא מגיע שיקראו תחת כי היא עשתה כך וכך" כי לא מגיע לה שיקראו לה ככה בלי שום קשר למה שהיא כן או לא עשתה בחייה. היא לא צריכה לעשות שום דבר כדי לקבל יחס של אדם, יצור אנושי, אישה.

עולם שמאפשר לקרוא לאישה 'תחת' הוא אותו עולם שמאפשר לכנות אישה 'כוסית' או 'שווה', שתי מילים נוספות שכבר שגורות בלקסיקון שלנו - הראשונה נגזרת מאיבר המין הנשי והשנייה שוקלת את ערכה של אישה משל הייתה קילו עגבניות.

מתי 'זוג אשכים' ייפגש עם ניר ברקת?

בדבר אחד אתם צודקים: אני פמיניסטית ממורמרת וחסרת חיים וכמובן, חסרת חוש הומור. כלומר, יש לי הומור אבל איכשהו הוא לא כולל רידוד של אישה לאיבר בגופה. איכשהו, אני מעדיפה את ההומור שלי עם קצת פחות מיזוגניה ועם קצת יותר תחכום.

וזה לא שלמאיר שלו חסר תחכום. אם יש משהו שמאיר שלו יודע לעשות בוודאות זה לכתוב היטב. אז למה בכל זאת הוא בחר לפרסם את הטקסט הזול הזה?

כי אפשר.

הרי מה הבעיה בלקרוא לאישה 'תחת'? אם אישה מצטלמת בעירום כל שני וחמישי והתפרסמה בזכות קלטת סקס אז זה לגמרי בסדר לקרוא לה בשם של איבר, לא? זה בכלל לא קשור לשובניזם ולהחפצת נשים. אם גבר היה מתנהג כמו שקרדשיאן מתנהגת, הוא היה זוכה לאותו היחס בדיוק, מה, לא?

לא.

אתם יודעים שלא.

אף אחד לעולם לא היה מכנה שחקן או דוגמן או איש טלוויזיה או כדורגלן או כל סלבריטי אחר במילה 'זין' או 'תחת' או 'חזה שרירי ומסוקס'. אף אחד לעולם לא היה כותב ש'זוג האשכים' נחת כעת בנתב"ג גם אם זוג האשכים היה מוצג לראווה בצילומי עירום ומתועד בקלטות מין. כי גבר הוא לעולם לא זין או שרירי חזה או עכוז מעוצב לתפארת. הוא אדם. הוא יכול להיות טמבל או לא מוכשר בעליל או אפילו חלאה או מניאק. אבל הוא עדיין אדם. אף אחד לא ירדד אותו לרמת איבר גוף. אף אחד לעולם לא יתפוס איבר מגופו ויגיד "זהו זה. זה מה שאתה. זה כל מה שאתה". הכינויים בהם הוא עשוי לזכות הם רבים ומגוונים אבל לכולנו ברור - לא משנה לכמה פרסומות הוא יצטלם, ממה הוא יעשה את הונו וכמה פעמים נראה כולנו את גופו החטוב- הוא לפני הכל, בן אדם. ולבני אדם לא קוראים תחת.