מאיפה מתחילים? כאשר רוצים להוזיל את צריכת החשמל בבית צריכים לקחת בחשבון כמה קריטריונים חשובים. קריטריונים אלו עלולים להשפיע משמעותית על חשבון החשמל שלכם בחודש הבא.

מה לבדוק כשרוכשים מכשיר חשמלי חדש?

מעוניינים לרכוש מכשיר חשמלי חדש? מעולה! בין אם מדובר במכשיר חשמלי גדול כגון מקרר או בין אם מדובר במכשיר חשמלי קטן כגון קומקום עליכם לבדוק היכן הוא ממוקם מבחינת דירוג אנרגטי. מהו הדירוג האנרגטי אתם ודאי שואלים? הדירוג האנרגטי למעשה מסמל לנו את מדד יעילות המכשיר (אין זה אומר שהמכשיר החשמלי יעלה יקר משמעותית ביחס למכשיר חשמלי אשר לא נמצא במקום טוב בדירוג האנרגטי). טבלת הדירוג האנרגטי מורכבת מאותיות A עד G כאשר האות A מסמלת לנו את רמת היעילות הגבוהה ביותר.

האור בקצה החשבון

באיזה נורות אתם משתמשים? אנשים רבים אינם יודעים את החשיבות הרבה בבחירת הנורות בבית והשפעתן על השורה התחתונה בחשבון החשמל החודשי. קיפצו לחנות המוכרת אביזרים לבית ובדקו אילו נורות חשמל הן החסכוניות ביותר. אתם יכולים לקחת לדוגמא את נורת הניאון, זוהי נורה יחסית יקרה משאר הנורות אך לטווח הארוך השימוש בה הוא בהחלט משתלם. משך החיים של נורת הניאון גדולה פי כ – 15 מטווח החיים של נורה רגילה. אין ספק שנורת הניאון תחסוך לכם משמעותית בצריכת החשמל הביתית.

מצננים את האוויר

מזגן – בקיץ אנחנו לא יכולים בלעדיו (בחום הכבד של ישראל) ובחורף סביר להניח שלא נוכל לקום מהמיטה בלעדיו. המזגן שאנחנו כל כך אוהבים זולל חשמל בהרבה יותר משאר המכשירים. בעת הפעלת המזגן חשוב לבדוק שהחלונות לא נשארו פתוחים על מנת שהחלל יישאר אטום והקור או החום לא יוכלו לצאת מהחלל. המזגן יעיל יותר כאשר אין גורמים שמפריעים לו כגון מסננים סתומים. פרט נוסף שחשוב לזכור הוא פתחי האוויר של המזגן. בקיץ עליכם לכוון את הפתחים כלפי מטה ובחורף כלפי מעלה. בשלב הבא בידקו על כמה מעלות שמתם את המזגן, הטמפרטורה האולטימטיבית והחסכונית ביותר הינה 25 מעלות. כל מעלה בין אם היא למעלה או למטה תעלה את צריכת החשמל שלכם בכ – 5% לפחות.

המפסק שיחסוך לכם כסף

במרבית הבתים ישנו דוד חשמל לחימום מים. מומלץ להפעיל את דוד החשמל בסמוך לזמן המקלחת. פתרון נוסף חדשני וחסכוני הוא מפסק חכם לדוד. מפסק מסוג זה יכול לאפשר לכם להיות בשליטה מלאה מתוך המכשיר הסלולרי שלכם. תוכלו לכוון את הדוד מכל מקום מאותה הסיבה שהוא נמצא בסמארטפון שלכם (אותו אין סיכוי שתשכחו).

אם תאמצו את כל הטיפים ותיישמו אותם בפעם הבאה שתפתחו את חשבון החשמל תהיו מופתעים, אבל הפעם תהיו מופתעים לטובה.