• השפעה על קידום האתר – במידה ואתם מעוניינים לקדם את האתר במנועי חיפוש, כדאי לבדוק האם לדומיין מסוים בו תבחרו יש השפעה על הקידום. הכללים משתנים כל העת, ולעתים מה שהיה נכון לפני שנה כבר אינו נכון היום. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי השם שייבחר צריך להתאים לנושא בו עוסק האתר.
  • הדומיין ומיתוג האתר שלכם – קיימת חשיבות הולכת וגוברת לאופן בה אתרי אינטרנט, ושירותים ומוצרים וירטואלים ממותגים. שם האתר שתבחרו צריך לעלות בקנה אחד עם הערכים של העסק ולפנות בצורה נכונה אל הקהל הרלוונטי. כך למשל, שם דומיין בעברית עבור אתר אינטרנט המיועד לקהל בינלאומי, הוא בחירה לא נכונה מבחינה מיתוגית.
  • שיהיה קל – הרוב המכריע של הגולשים באינטרנט לא אוהב להקליד יותר מדי. כאשר בוחרים את השם מומלץ לבחור בשם שיהיה קל להקלדה. הימנעו ככל האפשר ממקפים, נקודות ועוד סימנים שרק מעכבים את הגולש.
  • האם יש עוד מישהו בשם הזה? – בחרתם בשם מדהים לדומיין שלכם – אבל קיים דומיין אחר בדיוק עם אותו השם? דעו שלא קיימת אפשרות לרשום שני דומיינים עם אותו השם, ולכן אתם תיאלצו להתפשר: לחפש שם דומיין אחר לגמרי, לבחור שם דומיין בעברית (אם השם הזהה הוא באנגלית) או להתחכם עם מקפים ולשנות מעט את השם. לבחירה להישאר עם אותו השם בשינוי קל יש השלכות–צעד זה אינו נכון פעמים רבות מבחינה מותגית, ויכול ליצור בלבלול אצל הגולשים וקושי להקליד את השם.
  • לא ארוך מדי – דומיין עם שם ארוך מידי אינו נוח להקלדה ועלול ליצור תקלות בהגעה אל האתר שלכם אצל הגושלים. חישבו על שם עם מספר לא ארוך מידי של תווים, שיתאים גם למיתוג הכולל של האתר. מרבית האתרים הפופלאריים בעולם מסתדרים מצוין גם עם שם שאינו ארוך מעשרה תווים.
  • איזו סיומת? – הסיומת לאתר גם קובעת. אם אתם בעלים של אתר בינלאומי, כדאי לבחור בסיומת COM כדי לא לשדר לוקאליות. במידה ואתם גוף או עמותה הפועל ללא כוונת רווח – הסיומת ORG תהייה יותר רלוונטית ותעביר את המסר באופן מיידי. ישנם גם סיומות גאולוקליות לא רק ברמת מדינה אלא אפילו ברמת עיר כמו למשל .NYC
  • דומיין בעברית – כיום קיימת האפשרות לבחור עבור דומיין שם בעברית. היתרון המרכזי בבחירה בשם דומיין כזה היא היכולת של הגולשים לזכור יותר טוב את שם הדומיין. קיימת גם טענה כי בחירה בשם דומיין בעברית תורם לקידום של האתר במנועי חיפוש.