רבות דובר אודות חקר הגנום האנושי. הנושא ריתק את מוחם של גדולי החוקרים בהיסטוריה האנושית, ממגוון סיבות שונות: טיפול במחלות, מניעת פגמים מולדים, פיתוח תאי גזע, שינוי המראה החיצוני, ועוד ועוד.

 

אליהם התווסף באחרונה טרנד חדש שעתיד לשנות את האופן בו אנו מכירים את עצמנו: המלצות לאורח חיים עפ"י DNA. למה הכוונה? חברת MYBIO, כמו חברות אחרות בתחום, מציעה בדיקה פשוטה שאינה פולשנית המאפשרת לה לנתח ולגלות בדיוק מה הגוף שלכם (ורק שלכם) צריך, כדי פשוט לחיות טוב יותר.

 

רוצים לרדת במשקל? הנה כל המזונות שאסור לכם לאכול. לא נרדמים בלילה? חשים עייפות? חווים נשירת שיער? לכל בעיה שחשבתם עליה יש סיבה גנטית שגורמת לכם לחוות את התסמינים המדוברים. גם כשאתם מטופלים בבעיה בעזרת תרופות או תוספים למיניהם, יתכן כי מקור הבעיה בכלל נובע ממאפיין גנטי שבדיקת רופא עשויה לפספס.

 

בדיקת ה-DNA היא הליך פשוט: אתם מקבלים עד לפתח דלתכם ערכה ייעודית עם מבחנה לאיסוף דגימת רוק, דגימה שנשלחת בסופו של דבר למעבדה גנטית בחו"ל לניתוח התוצאות. כמו כן אתם צריכים להירשם לאתר מאובטח אליו יגיעו ממצאי האבחון. במקביל תתבקשו לענות על שאלון אורח חיים הכולל שאלות אודות הרגלי התזונה, שינה, פעילות גופנית וכו'. וכמו כן, לבצע בדיקות דם (בקופ"ח) לפי רשימת מדדים מסודרת.

 

לאחר שלושה שבועות כבר תקבלו את ממצאי האבחון, מסודרים בדוח שמדבר עברית ברורה, אודות ה-DNA שלכם. מעין חוברת הדרכה לחיים שהותאמה אישית עבורכם.

 

מטרת השאלון ובדיקות הדם הן כדי למפות את מצבנו הנוכחי אל מול ממצאי האבחון הגנטי: מהם המדדים שלנו כיום (בעזרת בדיקת הדם) אל מול הדרישות הגנטיות שלנו (האם אנחנו ישנים מספיק? שותים מספיק? צורכים מספיק B9? B12? וכו', וכמובן - מה הם ההרגלים השונים שלנו? (ממה אנחנו סובלים, מה אנחנו רוצים לשפר, על מה קשה לנו לוותר וכו')

 

עם קבלת תוצאת האבחון, יועץ תזונה מיוחד מעבד אותו ומייצר עבורנו הנחיות מדויקות מבוססות הדוח הגנטי, בדיקות הדם שביצענו והשאלון עליו ענינו. לפגישה עם יועץ התזונה תגיעו כדי להכיר מחדש את הגוף שלכם. ניתן כמובן לתאם פגישה עם מאמן כושר מוסמך שיתאים לכם תכנית אימונים מבוססת DNA.

 

את הבדיקה הזו ניסינו בעצמנו. המתח היה הורג. כל יום שעבר השאיר אותנו בציפייה לקבלת המידע המיוחל, להבין איך אפשר לחיות יותר נכון, ויותר טוב. זה לא היה פשוט, הציפייה שנבנתה הייתה ידועה מראש לאכזבה. ואז הגיעו התוצאות.

 

ממבט ראשון, הבטן מתמלאת בפרפרים, התחלנו לקרוא בשקיקה את הכתוב והתשובות היו מפתיעות: לאחד מחברי המערכת דווקא פחמימות היוו תרומה משמעותית לירידה במשקל, בעוד החסך שלו בירקות ירוקים היה זה שמנע ממנו את הירידה במשקל. עוד מתברר שקפאין הזיק הרבה יותר משחשב והומלץ לו לרדת לכוס קפה אחת. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל כשקוראים שחור על גבי לבן ש-5 כוסות קפה ביום לא בריאות לך, נקודתית, מצליח להדליק איזו נורה בראש. היו שם גם כמה דברים ברורים כמו לישון יותר, ולהחליף משקאות מוגזים במים, שזה כל דיאטנית מקופת החולים יכולים לדקלם מתוך שינה.

 

דבר מפתיע נוסף היה קשור בתובנות הספורט: מתברר שלאותו חבר מערכת ישנה העדפה גנטית לאימוני משקולות על פני אימוני אירובי, שכן שריפת השומן בגוף שלו גבוהה מהממוצע, ומתגברת גם ללא אימוני אירובי אינטנסיביים. זה שינה לחלוטין את תכנית האימונים שלו, והתוצאות לא איחרו לבוא.

 

בשורה התחתונה: חבר המערכת שהתנסה בבדיקה, העיד על ירידה במשקל, מחזורי שינה ארוכים ורגועים יותר, העייפות של אמצע היום נעלמה כלא הייתה ובעיקר – הוא הפסיק להיות רעב בשעות הערב.

 

רוצים גם? היכנסו: www.mybio.co.il