אם אתם מארחים את חג השבועות וקצת מתבלבלים ממגוון הגבינות והאופציות, ארגנו לכם רשימה של כל מה שצריך כדי ליצור ארוחת שבועות קלאסית שתגרום לכולם ללקק את האצבעות, ודורשת עבודה קלילה, מהירה וכיפית!

מנות פתיחה לשבועות

לפני שניגשים למנות עיקריות שופעות גבינה, תמיד טוב לפתוח את התיאבון עם כמה מנות פתיחה שמותאמות במיוחד לשבועות, כמו לדוגמה סלטים בתוספת של גבינת עזים או מוצרלה. אפשר קצת לגוון וליצור דברים כמו פטריות ממולאות גבינות, כדורי גבינה אפויים, מקלוני בצק עם גבינות או כרוביות מוקרמות. מה שבטוח - אי אפשר לטעות, והכל יהיה טעים, אז תרשו לעצמכם להתפרע.

פשטידות

אין דבר כזה ארוחת שבועות בלי כמה פשטידות טובות, מלאות גבינה וירקות. החלק הכי כיף בפשטידות הוא שהן קלות להכנה, תמיד טעימות, והכי חשוב - מגוונות. בדרך כלל, מה שצריך בשביל פשטידה טובה זה קערה, גבינות, כוס קמח וכמה ביצים. את הכל מערבבים ביחד ומוסיפים את המילוי. בכל הקשור למילוי תוכלו לעוף עם הדמיון ולהוסיף כל מה שאתם אוהבים - זה יכול להיות תרד, ברוקולי, בצל, פטריות, קישואים או אפילו הכל ביחד. כמעט כל מה שתשימו יצא טעים, וזה כל הכיף בפשטידות!

לזניה

אם בא לכם לקחת את הפשטידה כמה צעדים קדימה, לזניה היא הפיתרון האידאלי. לזניה הינה מאכל איטלקי שמקורותיו בעיר נפואלי שבאיטליה. כמו כל מאפה איטלקי, לזניה משלבת בתוכה "דפי" פסטה, גבינה ורוטב, ונאפת בתנור. אחד הרטבים המקובלים בשימוש בלזניה הוא רוטב בשמאל, העשוי מקמח מטוגן בחמאה ומבושל בחלב. הגבינות המקובלות בכל הקשור ללזניות הן מוצרלה, ריקוטה או פרמזן. בדומה לפשטידות, ניתן לגוון את הלזניה במילויים שונים - לדוגמה ירקות כמו חצילים או פטריות.

עוגות גבינה

חג שבועות לא שלם בלי קינוח של עוגת גבינה (או יותר טוב, אפילו כמה!). אפשר למצוא הרבה מתכונים לעוגות גבינה, אך בגדול ניתן לומר שהם מחולקים לכמה קטגוריות עיקריות: עוגת גבינה אמריקנית, עוגת גבינה קרה ללא אפייה או עוגות פירורים. עוגות גבינה אמריקניות מבוססות בדרך כלל על גבינת שמנת, מרקמן סמיך ונעשה בהן שימוש בשמנת מתוקה ובחלמוני ביצים. את העוגה אופים, וניתן להוסיף לה לימון, שוקולד או פירות. עוגת גבינה קרה, לעומת זאת, הינה עוגת גבינה ללא אפייה, על בסיס גבינה לבנה, והיא מאופיינת באווריריות ובגובה נמוך. גרסה נוספת היא עוגת גבינה פירורים, שבבסיסה תחתית פירורי בצק פריך וגם היא ללא אפייה. בנוסף, ניתן להכין עוגות גבינה טבעוניות מעולות באמצעות שימוש נכון בטופו ובתחליפי גבינה - כך שכולם יהיו מרוצים.