למעשה, הריון נמשך בערך 280 ימים מתחילת המחזור האחרון שקיבלת. 280 הימים האלו מתרגמים ל40 שבועות הריון, ולמעשה, לתשעה חודשים ושבעה ימים. ניתן לחשב את זה גם בצורה שונה, ובמקום לחשב לפי קבלת המחזור האחרון לחשב את רגע ההתעברות. במקרה הזה, הריון נמשך 266 ימים שמתרגמים ל38 שבועות הריון.

איך ממירים שבועות היריון לחודשים?

המרת שבועות היריון לחודשים היא די פשוטה, ולמעשה עובדת ככה:

חודש ראשון- שבועות 1-6 - מהחודש הראשון מתחיל הטרימסטר הראשון
חודש שני - שבועות 7-10
חודש שלישי - שבועות 11-15
חודש רביעי - שבועות 16-19 (תחילת טרימסטר שני)
חודש חמישי - שבועות 20-23
חודש שישי - שבועות 24-27
חודש שביעי - שבועות 28-32 (תחילת טרימסטר שלישי)
חודש שמיני - שבועות 33-36
חודש תשיעי - שבועות 37-40

חשוב לדעת שאנחנו בדרך כלל סופרים אחרת מהרופאים. אם סיימת אתמול את שבוע 33, מבחינתך את כבר בשבוע 34. הרופאים, לעומת זאת, יגידו שאת בשבוע 33+1. זה לא מאוד משנה, אבל כן חשוב להבחין בהבדלים האלו.

חודשי היריון - למה לצפות?

כל שבוע וכל חודש מביא איתו ציפיות חדשות להריון.
הטרימסטר הראשון - הוא ההתחלה המרגשת, ולמעשה השבועות הראשונים ממש של ההיריון עוד לא ממש נחשבים "הריון", אלא תקופת ביוץ וההפריה. משבוע ארבע את כבר יכולה לעשות בדיקת הריון, ועד השבוע האחרון של החודש הראשון התינוק שלך כבר מכפיל את גודלו פי 10,000! בטרימסטר הראשון העובר שלך כבר זוכה למין, איברי התינוק מתחילים לתפקד, הוא מתחיל לפהק קצת ולהתמתח, וקוטרו כשזיף גדול. בסוף הטרימסטר הראשון תוכלי אולי אפילו להרגיש קצת משהו מעוגל.

הטרימסטר השני - בשלב הזה תוכלי כבר לדעת את מין העובר, הבטן שלך כנראה תקבל כמה בעיטות הגונות ואולי תחושי גם קצת התכווצויות ברגליים. מה שכן, את מגיעה לאמצע הדרך - וזה מרגש לא פחות! בשלב זה התינוק הקטן שלך כבר יכול לשמוע אותך, מיתרי הקול שלו מתפתחים והוא גדל לאורך של חסה.

הטרימסטר השלישי - את כבר ממש לקראת הסוף, ובשבועות האחרונים של ההיריון התינוק שלך כבר מגיע למשקל של קילו שלם ומתחיל לווסת את טמפרטורת גופו. את מתחילה לצבור חלב אם, זוכה קצת לצרבות לא נעימות, העייפות מצטברת וההתרגשות רק עולה. עד שבוע 39 השזיף שלך גדל לגודל של כשלושה קילוגרמים, וממש בקרוב כבר תצטרכי להתחיל ללחוץ…