אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הרכבת מערכת הקולנוע הביתית, הוא לבחור רמקול איכותי לחוויית שמע מעולה עם צלילים באיכות גבוהה. בחירת רמקול אינה משימה פשוטה, יש מבחר עצום של דגמים, גדלים, עיצובים ומחירים.

ההמלצה של אנשי המקצוע היא לרכוש את הרמקולים תוך התייחסות לפרמטרים הבאים:

  • סוג הרמקול ומידת התאמתו לחדר.
  • יצרן מוכר.
  • איכות הצליל וחוויית השמיעה.
  • מערכת שמע בסיסית או היקפית.
  • חיבורים והתקנה.
  • מחיר ואחריות.

סוג הרמקולים והתאמתם לחדר

אם ברצונכם ליהנות מסאונד איכותי והיקפי בחדר עליכם לרכוש רמקולים מתאימים. יש מגוון דגמים הנמכרים בשוק, אפשר גם להזמין באינטרנט, אך מומלץ להגיע לאולם התצוגה כדי להקשיב לאיכות הקול של דגמים שונים וכדי לקבל ייעוץ מקצועי.

כדאי לדעת כי בחנויות המובילות מציעים מגוון דגמים של רמקולים רצפתיים, לווייניים או דגמים המיועדים לתלייה על הקיר או להנחה על מדף או כוננית. רמקול רצפתי בולט לעין, הוא תופס נפח בסלון או בחדר, יש לו חזות מרשימה וניתן לרכוש דגם מעוצב בסגנון יוקרתי. רמקול לווייני מגיע בשלל גדלים ועיצובים, לרוב זהו רמקול קומפקטי בצורה מרובעת או עגולה, קל להתקין אותו והוא משתלב היטב בחלל החדר ותורם לעיצוב ולאסתטיקה. כדי ליהנות מחוויית סאונד איכותית כדאי לרכוש מערכת הכוללת סאב וופר.

רמקול מדפי הוא קטן מידות ואפשר להניח אותו על מדפים וכונניות, בסמוך לטלוויזיה או למערכת השמע. ישנם דגמים המצוידים במתלה לקיר, אפשר להחביא את החוטים בקירות או בהנמכת התקרה, יש גם דגמים אלחוטיים.

אגב, לחדרים קטנים אפשר לרכוש מקרן קול, אך חשוב לוודא כי הרמקולים מתאימים לגודל החדר ומספקים סאונד נקי, ברור ואיכותי.

צליל איכותי

חשוב להגיע לאולם תצוגה של מערכות שמע ורמקולים כדי להתרשם מקרוב ולבדוק איזה רמקול מפיק את הצליל המתאים ביותר עבורכם. כדאי להגיע לאולם התצוגה עם דיסק וסרט קולנוע שאתם מכירים היטב, כך תוכלו לנגן מוסיקה וקטע מסרט ולבדוק את איכות השמע שהרמקול מפיק. כדאי לבדוק מספר רמקולים לפני שמקבלים החלטה ורוכשים דגם זה או אחר.

כמו כן, עליכם להתייחס לנתונים הטכניים של הרמקול, מומלץ לבחור דגם בעל הספק RMS 100 וואט, התנגדות נמוכה (אום) ונצילות גבוהה.

צליל היקפי

אם אתם מאזינים רק לרדיו או צופים בסרטים וביו טיוב באמצעות המחשב, תוכלו להסתפק בזוג רמקולים איכותי ממותג מוכר, אך לחוויית סאונד עשירה והיקפית, כדאי לכם לרכוש מערכת היקפית ורב ערוצית עם לפחות 5 רמקולים. מערכת היקפית בסיסית כוללת סאב וופר, סנטר, רמקולים אחוריים וקדמיים.

עליכם לבדוק גם את החיבורים של מערכת הסאונד ולוודא כי ניתן לחבר אותם למערכת הסטריאו, לטלוויזיה או למערכת הקולנוע הביתית בסלון ביתכם. חשוב לרכוש כבלים איכותיים ולא להסתפק בכבלים רגילים הפוגמים בחוויית הסאונד ההיקפי.

בנוסף, לפני קניית הרמקולים לבית, כדאי לבדוק איזה מוצרים נחשבים למומלצים, לערוך סקר שוק מהיר כדי להשוות מחירים, ויש לבדוק מהי תקופת האחריות ומי מספק שירות.