עבור רובנו, שליחת הילדים לבית הספר עם ארוחה מזינה ומספקת אינה משימה קלה. העדפות מצומצמות בקרב קהל הסועדים שלנו לגבי מה שייכנס לתוך כריכים לבית הספר, קושי בניהול הזמן בבוקר הלחוץ גם כך, האלטרנטיבות הלא בריאות בקיוסקים ואתגרים רבים אחרים גורמים לכך שבמלחמה על תזונה בריאה ומאוזנת בבית הספר, אנחנו לרוב מפסידות.

לצערנו, ברוב בתי הספר לא מיושם מפעל ההזנה ואפשרויות התזונה בבית הספר מוגבלות למזון מהיר עתיר שומנים וסוכרים בקפיטריות ובמזנונים. מצב זה בו לילדים בתקופה קריטית של התפתחותם אין נגישות למזון בריא ומזין במוסדות הלימודים הדורשים מהם ריכוז, אנרגיות והתמדה הוא בהחלט אבסורדי. עם זאת, כל עוד זהו המצב, עלינו להפשיל שרוולים ולקחת אחריות על המצב. אלו כמה עקרונות שיסייעו לכן במשימה:

1. לפני הכל, אל תתנו להם להתחיל עם כריכים לבית הספר - לא סתם נאמר שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום. ארוחה המכילה פחמימות מלאות, חלבונים וירקות טריים תספק עבור ילדיכן ויטמינים ומינרלים חשובים למשך היום ותתן להם להתחיל את היום בתחושת אנרגיה ושובע כך שלא יגיעו לארוחת העשר עם הלשון בחוץ. שמשו דוגמא ואכלו ארוחת בוקר עם ילדיכן לפני שתצאו.

2. ארגון זמן יעיל - כדי שנוכל באמת להשקיע, עדיף לא לדחות דברים לרגע האחרון. ניתן לבצע הכנות שיחסכו זמן ערב לפני כמו הפשרת הלחם או חיתוך הירקות. כמו כן, נסו להתעורר מוקדם יותר. האנרגיה שתקבלו מארוחת הבוקר תגרום לכן לשכוח מהאבל על שעת השינה שהפסדתן.

3. ארוחה כל 3 שעות - חשבו את שעות השהות שלהם בבית הספר וארזו בנפרד מנות שיספיקו לכל היום.

4. ירקות - חשוב מאוד שכריכים לבית הספר יכילו ירקות טריים. מוטב שיהיו ירקות קשים. אף אחד לא אוהב סנדביץ' לח ממיץ ירקות.

5. מי מפחד מלחם דגנים? - השתדלו לחשוף את ילדיכם מגיל צעיר ללחם מלא וללמד אותם כמה טעימים ומספקים הם יכולים להיות. לרוב ילדים יעדיפו לחם חלק ללא גרעינים או תוספות. תוכלו להתחיל בלחמניה או פיתה מקמח מלא ולראות מה ירצו בהמשך.

6. אריזה נכונה - חשוב לארוז את הארוחה כך שתהיה נעימה ומזמינה. מומלץ להפשיר את הלחם בצורה טבעית ולא במיקרוגל כבר לילה לפני ולארוז כריכים לבית הספר היטב בניילון. פירות ו/או ירקות חתוכים ניתן לצרף בשקית נפרדת או בקופסת פלסטיק.

ארוחות עשר אפשריות:

● לחם מדגנים מלאים עם קוטג', גבינה מלוחה, או טונה עם פרוסות מלפפון ופרוסות פלפל וגזר בשקית נפרדת.
● לחמניה מקמח מלא עם חמאת בוטנים או אבוקדו, מלפפונים חמוצים בקופסת פלסטיק.
● ליום לימודים ארוך: ממרח עדשים או חומוס ביתי, קרקרים מדגנים מלאים, גביע יוגורט וגרנולה תוצרת בית בשקית. קופסא גדולה עם מבחר ירקות קשים חתוכים.
● פיתה מקמח מלא עם טחינה וביצה קשה ופרוסות עגבניה.