פרילנסר מוגדר כעוסק עצמאי, אך עצמאות יכולה להיות רחוקה מהישג ידו אם הוא אינו מנהל את העסק שלו בצורה יעילה ונכונה, ולא מאפשר לעצמו ליהנות מחיים קלים יותר. כל זאת נכון בפרט כאשר מדובר בעסק של אדם אחד. להלן כמה שיטות מועילות לניהול העסק.

לתת ללידים לבוא בעצמם

 

שיווק עצמי יכול להיות קשה, מסועף ולקחת מבעל העסק זמן רב ומשאבים מרובים. כאשר מדובר בפרילנסר שאחראי על רוב או כל ענפי העסק שלו בעצמו, הוא צריך לדעת כיצד לגרום ללידים לבוא בעצמם. זוהי לא משימה קלה, אך זו צריכה להיות השאיפה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כנראה להשקיע באתר ובקידום שלו בגוגל, ובפרט בקידום אורגני. מדובר בהשקעה משמעותית, אך עבודה הדרגתית ונכונה יכולה להוביל אתר איכותי למלכות דף תוצאות החיפוש, ה-SERP. קידום אורגני יכול להביא בסופו של יום לידים באופן פאסיבי, וכך הפרילנסר יוכל להשקיע זמן רב יותר בעבודה עצמה ובניהול העסק.

מערכת CRM בגישת MCS

 

הממשק שדרכו מנהלים את העסק הוא אחד מנקודות המפתח לניהול העסק בצורה קלה ונוחה יותר. מערכת CRM איכותית מאחדת את כל המידע הרלוונטי, מכל הענפים של העסק, במקום אחד – לידים, מכירות, גבייה, משימות, ניהול לקוחות, שיווק – ועוד. היא מאפשרת גישה נוחה מאוד לנתונים שמתעדכנים כל העת בצורה חייה. היא חוסכת זמן, עוזרת לבעל העסק לזהות מגמות, לעוט על הזדמנויות עסקיות ועושה סדר רב בים הנתונים. בין אם מדובר בחברה גדולה או בפרילנסר – מערכת CRM בגישת MCS מרכזת את המידע ומגישה אותו על מגש של כסף.

שימוש באתרים וברשתות חברתיות

 

לא מעט עבודות פרילאנס מחכות באתרים רלוונטיים ובקבוצות פייסבוק. התחברות לקבוצות הנכונות ולאתרים הנכונים שמציעים פרויקטים לפרילנסרים לא מצריכה זמן רב, אך כן יכולה להביא עבודה רבה ולהניב הכנסות נאות לעסק.

שירות לקוחות מביא לקוחות

 

כל פרילנסר ובעל עסק באשר הוא צריך לזכור שהלקוחות הם עורק החיים של העסק שלו. חשוב להשקיע בשקיפות, הוגנות ושירות לקוחות. כדאי לדאוג לכל פרויקט ולכל לקוח. כל לקוח מרוצה מביא עוד לקוחות מפה לאוזן. לקוח שממליץ עליכם באופן אקטיבי או פאסיבי אינו עולה לכם כסף ואינו דורש מכם זמן השקעה, וכך תוכלו להשיג עוד לקוחות ללא מאמץ. דרך נוספת להשיג לקוחות חדשים היא ליצור שיתופי פעולה עם נותני שירות אחרים – כל צד עוזר לשני להשיג לקוחות או שעובדים על פרוייקטים באופן משותף. גם במקרה זה מדובר בהשקעה מועטה של זמן ביחס להזדמנויות העסקיות האדירות שעשויות להיקרות בדרך.

למצוא לקוחות טובים

 

אין דרך טובה יותר לפתח עסק ולשמור על יציבות כלכלית ועסקית מאשר לדעת לאפיין את הלקוח האידיאלי – זה שיביא לכם הרבה עבודה לאורך זמן ותוכלו לפתח איתו מערכת יחסים ארוכה ועמוקה. במקום להשקיע זמן רב בעבודה עם לקוחות מזדמנים, כדאי לחתור להשיג לקוחות טובים, איכותיים ורציניים.