גם שוק האופנה המקוון צפוי לגדול באופן משמעותי ולהכפיל את עצמו (על פי התחזית של חברת הייעוץ טאסק). אם בשנת 2016 שוק האופנה המקוון בישראל הגיע ל-1.7 מיליארד ₪ בשנת 2020 התחזית צופה גידול משמעותי ומכירות מקווות בהיקף של 3.4 מיליארד ₪.

נתון זה אינו נעלם מעיניהן של חברות האופנה בארץ ובעולם. לכן אין זה פלא כי רשתות אופנה ועסקים בתחום משקיעים משאבים עצומים בבניית אתרי מסחר חדשים, ובעיצוב חנויות אופנה וירטואליות המתאימות להרגלי הקנייה החדשים של הלקוחות. עיצוב חנות אופנה אינו דבר של מה בכך כיוון שיש לספק חוויית משתמש נעימה וייחודית על מנת למנוע נטישת לקוחות וכדי להשיג יחס המרה גבוה.

בניית חנות אופנה וירטואלית

שוק האי קומרס צפוי להמשיך ולגדול במהירות, בקצב של עשרות אחוזים בשנה. אם בעבר הלא רחוק רשתות האופנה התמקדו בפתיחת חנויות חדשות בקניונים ובמרכזי הערים, כיום עסקים בתעשיית האופנה הבינו כי עליהם לחזק את המותג באינטרנט, להגביר את החשיפה בפני לקוחות חדשים ולספק חוויית קניות מתקדמת ומלהיבה, בהתאם לשינויים בשוק.
כדי להקים חנות אופנה באינטרנט חשוב לבחור חברה מקצועית ואמינה לבניית אתרים. חשוב לדעת כי בניית אתרים כמו חנויות אופנה מקוונות אינה משימה פשוטה, אלו אתרים מורכבים מבחינה טכנולוגית עם קטגוריות רבות ושלל מוצרים, ויש להשקיע בעיצוב מקורי וחדשני כדי לחזק את המותג ולספק חוויית משתמש ייחודית ומרגשת לכל הגולשים.

חנות אופנה פתוחה 24 שעות ביממה

לבניית חנות אופנה וירטואלית יש יתרונות רבים, כל עוד משקיעים בעיצוב מקצועי וחדשני של האתר. הקהל הישראלי יחסית שמרן בכל הנוגע לרכישת פריטי אופנה אונליין, אך ניתן לראות כיצד יותר ויותר ישראלים מתחילים לרכוש בגדים, אקססוריז ופריטי אופנה אחרים בחנויות המקוונות. כאשר מנתחים את הפעילות של חנויות האופנה המקוונות המובילות בארץ, לדוגמה עדיקה ופוקס, ניתן לראות כי האתרים מספקים חוויית משתמש ייחודית, עם תוכן אינטראקטיבי ועיצוב המותאם למאפייני המותג.

עיצוב נכון וייחודי של חנות אופנה מקוונת משפיע ישירות על התנהגות הגולש באתר המכירות, על יחס הנטישה (Bounce Rate) וכמובן על יחס ההמרה. הסיבות העיקריות לנטישה מהירה מחנות אופנה מקוונת הן:
● עיצוב משעמם
● גלישה לא נוחה באתר
● זמן טעינה ארוך
● קושי לנווט בין הדפים או למצוא פריט מסוים
● תמונות לא איכותיות וברורות
● אתר לא ידידותי

כדי שחנות אופנה מקוונת תצליח חשוב להשקיע בעיצוב מרהיב המותאם לטרנדים הקיימים כיום, עדיף עיצוב מינימליסטי כדי להבליט את הפריטים הנמכרים באתר. כמו כן, יש להשקיע בתוכן איכותי ומקורי לתיאור הפריטים השונים, להשקיע בצילומים מקצועיים של פריטי האופנה הנמכרים בחנות, להקפיד על תהליך רכישה קל ומאובטח, לבנות אתר רספונסיבי באמצעות טכנולוגיות חדשניות כדי להבטיח נראות גבוהה גם במובייל, וכמובן יש להשקיע בקידום אתר המכירות בגוגל, ברשתות החברתיות ועוד.