איך להשתלב בעולם הדיגיטלי?
העולם הדיגיטלי הנו העולם האמתי – היכן שהכול קורה, משתנה, מתחדש וקובע, ועל כן כיום אנשים שמבקשים לקדם את העסק שלהם כבר מבינים שחשוב להשתלב בממד שמתרחש מאחורי המסך, אך בין הבנה לידיעה יש פער לא קטן, ועל כן אם גם אתן מחפשות בימים אלו כיצד לפעול והיכן לתקוף, אתן מוזמנות לקרוא ולקבל רעיונות.

נעים להכיר - קהל יעד!
ראשית נציין שהעולם הדיגיטלי מורכב ממגוון כלים אידאליים לשימוש, כאשר רשתות חברתיות, מודעות, יוטיוב, מיילים, בלוגים ועוד מגוון אפיקים נוספים מאפשרים לא רק להגדיל את קהל הלקוחות, אלא גם למקד פניות, ועל כן רגע לפני שמתחילים להשקיע אנרגיה, זמן וכסף, יש לבחון מיהו קהל היעד ומהם מאפייניו, ומנקודה זו רצוי להסיק מסקנות - להבין היכן ניתן "לתפוס" את תשומת הלב של קהל היעד, אך באופן כללי נציין שהאופציה של קידום אתרים אורגני רלוונטית ברוב המקרים, אך השאלה היא כיצד פועלים וכיצד מנתבים את המאמצים.
תחנה ראשונה - קידום אתרים
בין אם השיווק נעשה בעיקר בפייסבוק או ביוטיוב, עדיין תמיד חשוב להחזיק אתר מקצועי, כזה שיהיה נוח להתמצאות, יכיל מידע רלוונטי, אופציה ליצירת קשר, מידע אישי אודות מנהלי העסק, מפרט מדויק אודות המוצרים וכדומה. מדוע? כיוון שאתר איכותי מהווה כרטיס ביקור, בונה מיתוג רצוי וכמובן מהווה מראה משקפת מציאות בכול הנוגע לאיכות ורצינות פעילות העסק. בנוסף, משחק עם קישורים חיצוניים ופנימיים (כאלו שמחזירים לאתר ושמפנים מחוץ לאתר) עובד נהדר, ועל כן אם את עדיין מצויה בשלב שבו את בוחנת את העולם הדיגיטלי, הרי שזו התחנה הראשונה.
קידום אורגני
ציינו שקידום אורגני עובד נהדר ורלוונטי עבור מגוון מישורי פעולה, ופה נעצור להסביר במה בדיוק מדובר. ובכן לצד קידום אורגני ישנו קידום ממומן. מהו ההבדל? ובכן בעוד שבקידום ממומן צריך לשלם סכום ידוע מראש עבור כל הקלקה, הרי שקידום אורגני אינו עובד כך, אלא המאמצים מושקעים מאחורי הקלעים, ופה מדובר באיכות גבוהה וביישור קו מול הנהלים שגוגל מכתיבה. כך למשל גוגל תקדם אתר לראש תוצאות החיפוש רק אם האתר יכיל תכנים מותאמים, יעשה שימוש נכון בתגי כותרות, יכיל טקסטים עם קישורים, יחקור אודות מילות מפתח (ויישם מסקנות), ישקיע ביצירת קישורים נכנסים, יימנע מהחלפה מלאכותית של קישורים, יבצע אופטימיזציה תדירה וכדומה, כך שאם נסכם את הכול למילה אחת נציין "רלוונטיות" - קידום אורגני משקיע רבות ברלוונטיות של תוכן האתר.
ניהול בלוג מקצועי
אם את עומדת בראש של עסק מסוים, נראה שאת מבינה בתחום לא מעט, ועל כן אם רק תחלקי במידע, קהל היעד שלך ישמח להפיק לקחים, לקבל טיפים וליהנות מהדרכה מקצועית. אי לכך, עבורך לא יהיה קשה להרים ולתחזק בלוג פעיל ועבור העסק ההשקעה תתגלם כשווה, וזאת כי בלוג מהווה "שיווק רך" - שיווק שאינו בא לדחוף מידע, אלא מזמין רק את מי שרוצה להשתתף ולקחת חלק.
אינסטגרם
אם את גם כך מבלה לא מעט באינסטגרם, ולו במעקב אחר עסקים וחברים, הגיע הזמן להפוך את היוצרות - לגרום לאנשים לעקוב אחר העסק שלך. פעילות שוטפת באינסטגרם מבטיחה להגדיל את היקף העסקאות, כמובן כל עוד פועלים נכון. בנקודה זו רבות מכן בטח שואלות האם פעילות באינסטגרם מתאימה גם עבור עסק שאינו פוטוגני, ואילו אנו נענה שבהחלט כן, וזאת כי הכול תלוי עד כמה את יצירתית, כי בין היתר ניתן לצלם את הצוות בפעולה, להרים תחרויות, לתעל האשטאג, להיעזר בתיוגים, ליצור סקרנות וכדומה.
יוצאים לדרך!
מרגישות יותר מוכנות להיכנס לזירה? אם רק מתחילים דברים מתחילים לקרות, אך יש להישאר עם האצבע על הדופק, כי בעולם הדיגיטלי הכול דוהר קדימה.