הגדלת חזה בשומן עצמי - יתרונות ברורים (אם כי לא "בולטים")

לניתוח הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי ישנם יתרונות רבים:

  1. מאחר שלא נעשה שימוש בגוף זר, אלא ברקמת שומן מהגוף של המטופלת, הסיבוכים הקיימים כתוצאה מדחיית השתל (כגון התפתחות קופסית) כמעט ולא קיימים.
  2. המראה ותחושת השד לאחר ההגדלה בשומן עצמי טבעיים יותר
  3. מאחר שלא נעשה שימוש בשתלים - אין צורך בביקורת ומעקב המשך על תקינות השתלים, והחלפת שתלים במקרים של בלאי או דליפה. גם סיבוכים שונים הקשורים לשתלים, ביניהם הסיבוך הנדיר של סרטן ה-BIA-ALCL, יצירת קופסית, קרע ודליפה מהשתל ועוד, אינם רלוונטים במקרים של הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי בלבד.
  4. 2 פרוצדורות בניתוח אחד! גם שאיבת שומן ממקומות לא רצויים מהגוף, ו"ניודו" לאזור הרצוי - החזה.
  5. אין כמעט צלקות, למעט צלקות מינימליות באורך מס' מילימטרים באיזור שאיבת השומן ובאיזור הזרקתו לחזה.

אולם לצד היתרונות הברורים, קיימים גם כמה חסרונות שחשוב לתת עליהם את הדעת, בכל הקשור להגדלת חזה באמצעות שומן עצמי בלבד:

  1. נפח החזה אמנם יגדל, אולם הוא לא "יבלוט" קדימה, אלא יהיה בעל צורה "נפולה" יותר, בדומה לחזה גדול טבעי.
  2. קיימת הגבלה על הנפח שניתן להוסיף לחזה באמצעות שומן עצמי בלבד. בעוד שהמידה הממוצעת של שתל סיליקון הינה 300CC, הרי שבהזרקת שומן עצמי מקסימום תוספת הנפח שניתן להגיע אליה היא150CC, וגם מהכמות המוזרקת הזאת חלק ייספג בגוף בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח (כך שניתן לראות תוצאות סופיות למעשה רק מספר חודשים לאחר גמר התהליך). במקרים בהם נספגה כמות שומן גדולה במיוחד ניתן לחזור על התהליך לאחר חצי שנה.
  3. לחלק מהנשים הרזות אין מספיק שומן עצמי כדי לבצע את שאיבת שומן הנדרשת לשם הגדלת החזה.

מתי אם כן מומלץ להגדיל חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי בלבד?

  • כאשר מעוניינים בהגדלה מינורית יחסית של נפח החזה -  למשל נשים לאחר לידות שהחזה שלהן התרוקן במידה מסויימת לאחר ההנקות ומעוניינות להחזיר "עטרה ליושנה". 
  • לנשים המעוניינות בניתוח אחד לשנות את פרופורציות הגוף על ידי שאיבת השומן מאיזורים לא רצויים בגוף, וניודו לאיזור החזה.

להנות מכל העולמות: הגדלת חזה באמצעות שתל, בשילוב הזרקת שומן עצמי

לאחרונה מתחזקת בעולם מגמה של ניתוח הגדלת חזה משולב, הכולל גם החדרת שתל סיליקון בנפח קטן להענקת נפח והבלטת החזה קדימה, בשילוב עם הזרקת שומן עצמי מסביב לשתל.

לתהליך מספר יתרונות:

  1. ניתוח משולב מתאים במיוחד למי שמעוניינת בהגדלה משמעותית, אולם במראה ומגע טבעיים.
  2. מאחר ונעשה שימוש בשתל סיליקון קטן יחסית, חלק מהסיבוכים הקשורים לשתלי הגדלת חזה, כגון התפתחות קופסית ו"קפלים" בשתל בעמידה, מצטמצמים בהתאם.
  3. מראה טבעי - באמצעות תוספת השומן העצמי ניתן "לפסל" את מראה החזה כך שיהיה דומה ככל האפשר למראה ותחושת חזה טבעי, תוך טשטוש גבולות השתל עצמו.
  4. גם בניתוח המשולב קיים היתרון של שאיבת שומן מאיזורים לא רצויים בגוף, כחלק מניתוח הגדלת החזה
  5. מאחר והשתל המוחדר הינו קטן יותר מאשר בניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלים בלבד, גם גודל הצלקות קטן בהתאם.

לצד היתרונות הרבים, יש לקחת בחשבון שמחיר הניתוח המשולב יקר יותר מאשר ניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלים בלבד. זאת מאחר והניתוח מורכב יותר (שתי פרוצדורות בניתוח אחד - שאיבת שומן והגדלת חזה), וגם נדרשת מיומנות גבוהה יותר של הרופא המנתח.

לסיכום

ניתוחי הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי הולכים וצוברים פופולריות ברחבי העולם, וגם כאן בישראל, וזאת בזכות היתרונות הרבים שלהם. יחד עם זאת, מאחר ומדובר על ניתוח מורכב יותר מאשר הגדלת חזה באמצעות שתלים בלבד, חשוב להעניק תשומת לב רבה לבחירת הרופא המנתח, ולהעדיף רופא בעל וותק ומיומנות בניתוחים מהסוג הזה.