קפה איכותי על הבוקר או בהמשך היום מהווה חלק חשוב משגרת החיים שלנו. קפסולות קפה איכותיות מעניקות לנו מרץ וכוח להתחיל את היום ברגל ימין. אבל מאין בעצם מגיע הקפה המשובח? יש לא יותר מכמה עשרות מדינות בכל רחבי העולם שבהן קיים האקלים שמתאים לגידול קפה. אך לא מספיק שישנו אקלים חם בכדי לייצר את הקפה המשובח באמת. נחוצה גם חקלאות הבנויה להפיק את הקפה בכמות מסחרית ונחוץ גם מערך לוגיסטי מורכב למדי. נחוצה הבנה בסוגי קפה שונים, טחינה, קליה או ייבוש בהקפאה.

בדקנו מהן 5 המדינות שמהן מגיע הקפה האיכותי ביותר.

קפה קולומביאני, מספר 1 בעולם

אי אפשר להגיע להסכמה מוחלטת לגבי מהותו של הקפה מספר 1 בעולם. אבל אם נערוך סקר בנושא, קרוב לוואי שרוב הנשאלים יסכימו שהקפה הקולומביאני שייך לליגה הלאומית אם לא למקום הראשון בעולם. על מנת לייצר קפה איכותי יש צורך בזני קפה מעולים, ואלה ללא ספק גדלים מזה שנים בקולומביה.

 

מומחי קפה מציינים כי לצד מזג האוויר המושלם השורר במדינה, משפיעה גם רמת הלחות, גובה מטע הקפה מעל פני הים. כמובן גם איכות הקרקע משפיעה. קולומביה, שאחראית ליותר מ-10 אחוזים מתפוקת הקפה בעולם אחראית למשלוחי חבילות קפה מעולה, שמגיעות לכל מדינות העולם כמעט. לטעם ולניחוח של קפה קולומביאני אמיתי אין כמעט מתחרים.

קפה מגואטמלה, בארומה הררית

גם מגואטמלה מגיע קפה איכותי ביותר. הגידול של מטעי הקפה בגואטמלה נעשה באקלים אידיאלי וסביבה הררית ברובה. הסביבה ההררית מעניקה ארומה עשירה ביותר וטעם מדהים. חלק מהזנים של הקפה מדגישים טעם מעודן ומעט מעושן. בדומה לקפה מקולומביה, חלק מתפוקת הקפה של גואטמלה מגיעה מזנים מעט חמצמצים המעניקים לקפה טעמים שמזכירים משהו מן היין.

 

קפה מקוסטה ריקה, מאדמה געשית

חובבי הקפה המושבעים מספרים כי גם לקפה שמגיע מקוסטה ריקה יש איכות קלאסית. פולי הקפה של קוסטה ריקה הם בעלי גוף מלא וטעם עשיר ונהדר. האיכות הזאת מתבססת בין היתר לא רק על מסורת של מגדלי קפה אלא גם על העובדה שהקרקע הינה וולקנית. עובדה זאת הופכת אותה לדשנה ומצוינת לגידולי קפה יוצאים מן הכלל.

 

קפה מג'מייקה, יקר ומשובח

בג'מייקה השלווה יודעים לגדל קפה וליצור קפה מהטובים והאיכותיים (וגם היקרים) ביותר בעולם. מומחים מספרים כי הקפה שמגיע מג'מייקה ניכר בטעמו המעודן. הוא מחליק בגרון ואין פלא שהוא מיוצא לכל העולם ונחשק על ידי חובבי הקפה המושבעים.

 

קפה אתיופי מן ההרים

לא רבים מודעים לכך בארץ, אך לקפה האתיופי יש מוניטין מעולים. מטעי קפה רבים במדינה זו שוכנים בחלק ההררי. מאתיופיה מגיעים זני קפה שיכולים להיות מרירים או חמצמצים, חלקם בעלי חריפות עשירה או בעלי מתיקות מעודנת.