כבודו / Your Honor

נחשבת לאחד מסדרות המתח הטובות ביותר. במרכז העלילה עומד השופט מיכה אלקובי (יורם חטב). הוא נקלע לצרה: בנו נהג ללא רישיון ופצע קשה בן של ראש ארגון פשע באר-שבעי. מכאן העלילה הולכת ומתסבכת כאשר אלקובי מנסה לחלץ את בנו גם מאימת משפחת הפשע וגם מבית המשפט. הפקת הגרסה האמריקאית ברשת שואוטיים נכנסה להפקה ב 2019 כאשר לתפקיד הראשי לוהק בראיין  קרנסטון, הלוא הוא וולטר וייט מ"שובר שורות". למעשה גם גרמניה, ספרד וצרפת עובדות על גרסאות משלהן.

חטופים / Homeland

כנראה העיבוד האמריקאי המצליח והידוע ביותר עד כה. סדרה זו זכתה בפרסי טלוויזיה רבים. הגרסה הישראלית נמשכה 2 עונות בלבד. היא עסקה בחזרתם שם 2 חיילים חטופים כאשר השלישי נשאר בלבנון ועבר לצד המחבלים. הגרסה האמריקאית היא עיבוד חופשי למדי. נלקח רק קו הבסיס של חייל חטוף שחוזר מהשבי ולאט לאט מתגלה שהוא הוסב לצד האויב. בקרוב צפויה לעלות העונה השמינית והאחרונה של הגרסה האמריקאית שהתרחקה מעוד מהמקור והתפתחה לסיפורים חדשים בכל עונה.

השוטר הטוב /   The Good Cop

האמת, לפעמים לא ברור מה הקשר בין עיבוד סדרות ישראליות לגרסאות האמריקאיות. זה מה שקורה במקרה של השוטר הטוב שלא רק קיבלה עיבוד אמריקאי אלא נרכשה לשידור בגרסה המקורית עם תרגום ע"י נטפליקס.  בגרסה הישראלית השוטר דני קונפינו (יובל סמו), מגלה שארוסתו בוגדת בו. הוא נפרד ממנה ונאלץ לגור עם הוריו. העלילה עוקבת אחרי חייו חסרי הסבלנות כשוטר. בגרסה האמריקאית מדובר בשוטר מושחת שיוצא מהכלא (דוני דנצה)  ויחסו עם בנו הקפדן והגיק שגם הוא שוטר. הכי הפוך שאפשר מהדמות של דני קונפינו. בעוד שב 2019 עלתה עונה שלישית לגרסה הישראלית. הגרסה האמריקאית לא זכתה להמשך.

בטיפול In Treatment /

הסדרה הישראלית הראשונה שזכתה לאיבוד אמריקאי. בגרסה הישראלית שיחק אסי דיין המנוח פסיכולוג. העלילה עקבה אחרי הטיפולים השבועיים שהוא עושה למטופליו. הסדרה זכתה לעיבוד של HBO ולנעליו של אס דיין נכנס גבריאל באיירן. הגרסה זכתה לשבחים רבים. על הסדרה הזו גבריאל באיירן זכה בפרס גלובוס הזהב הראשון שלו. 

 

גרסאות אמריקאיות שפחות הצליחו בחו"ל:

  • רמזור -  הגרסה הישראלית זכתה באמי הבינלאומי. האמריקאית שרדה עונה אחת בלבד.
  • בני ערובה -  גם היא לא שרדה יותר מעונה אחת על אף שזכתה לביקורות חיוביות.
  • סברי מרנן -  שברה את שיא גינס של הסיטקום עם מספר הפרקים הרב ביותר. לעומת זאת הגרסה האמריקאית שרדה עונה אחת בלבד.