אזור ים המלח

תיירים רבים מגיעים מכל העולם כדי לבקר ולבלות במקום הנמוך ביותר בעולם, זהו אתר חובה לכל הישראלים. מעבר לטבילה במים הידועים בסגולותיהם הבריאותיות, מומלץ לנצל את השהות באזור כדי לבקר באתרי חובה נוספים כמו מצדה, מערות קומראן, שמורת נחל דוד, הר סדום ובית הכנסת העתיק בעין גדי.

ים המלח כמעט ונכלל ברשימת 7 פלאי עולם, האזור מציע מדבר צחיח עם נופים דרמטיים ועוצרי נשימה, חופים מטופחים עם מתקני נופש ופנאי, בתי מלון איכותיים, שמורות טבע מדהימות ביופיין עם מים זורמים כל השנה ושלל אטרקציות נוספות. בנוסף, אפשר לצאת לטיולי ג'יפים וטרקטורונים באזור הצחיח, ליהנות מצניחה חופשית מעל מצדה ועוד.

ירושלים

כל ישראלי חייב לבקר באתרי החובה בירושלים, וכמובן אין לוותר על ביקור מסורתי בכותל המערבי. הכותל מהווה שריד בעל חשיבות דתית, היסטורי ולאומית לעם היהודי, ולאחר תפילה קצרה והטמנת פתק בין אבני הכותל, כדאי להמשיך ולבקר באתרי חובה נוספים. באזור ירושלים שפע אתרי חובה חשובים ומעניינים, ביניהם עיר דוד,  נקבת השילוח, הר הרצל וכדומה.

כמו כן, מומלץ לכל ישראלי לבקר בשוק מחנה יהודה, זהו שוק קניות פתוח וססגוני עם דוכני ירקות ופירות, חנויות אופנה ואקססוריז, תבלינים, תכשיטים ועוד. כמו כן, יש סצנה קולינרית מפתיעה ומקורית בשוק מחנה יהודה וכדאי להצטרף לסיור קולינרי מאורגן ולבלות במסעדות המעולות במקום.

ראש הנקרה

אחד ממקומות החובה שכל ישראלי חייב להכיר ולבקר בהם, האתר נמצא בצפון הארץ, בסמוך לגבול עם לבנון וקרוב לחופי בצת ואכזיב. האטרקציה המרכזית היא כמובן הרכבל באמצעותו יורדים לנקרות, הריחוף ברכבל מעל צוקים ומים כחולים נחשב לחוויה ייחודית בפני עצמה.

אתר ראש הנקרה ממוקם בקצה הצפוני של כביש 4, המקום פתוח מדי יום אך כדאי להתעדכן מראש בשעות הפעילות של הרכבל והמסעדה. כדאי לצפות במיצג האורקולי, אפשר לשכור אופניים או רכב חשמלי ולטייל לאורך טיילת החוף, לבלות במסעדה הידועה ולאחר מכן אפשר לבלות גם בחוף הים ולטייל בפארק הלאומי אכזיב.

הכנרת וסביבתה

הכנרת נחשבת ליעד חובה לכל ישראלי ולכל תייר המגיע לישראל, מעבר לחופים המטופחים סביב האגם כדאי לצעוד במסלול מסביב לכנרת, לבקר באתרי חובה כמו שמורת הטבע מג'רסה, כנסיית הר האושר בפסגת הר נחום, ומומלץ לטייל רגלית לאורכו של נחל צלמון וליהנות מנוף פראי, מטחנות קמח עתיקות, מכרמים ובוסתנים ועוד.

כמו כן, כדאי לשלב בטיול ביקור באתרי החובה בטבריה, אפשר לצאת לשייט או לשכור קיאקים וסירות פדלים, ובכל האזור יש מסעדות טובות ושלל פתרונות לינה במחירים שווים לכל כיס.