מי יכול לערוך חתונת נשים 

לשאלה מי יכול לערוך את החתונה, יש כמה וכמה תשובות. הממסד הדתי בארץ מאוד נוקשה בגישתו כלפי יחסים זוגיים בקהילת הלהט"בים. ובכל זאת, אם את ובת זוגך רוצות לקיים חתונה בסגנון דתי, אפילו זה אפשרי. קהילה דתית רפורמית יכולה לסייע בעריכת הטקס. כדי לערוך חתונת נשים אפשר להיעזר גם במנחה מקצועי ששוכרים לצורך כך. יש ידוענים (סלבריטאים), שחקנים או שחקניות, זמרים או זמרות, דוגמנים או דוגמניות שמוכנים לערוך חתונות נשים. כדאי לבחור מנחה שיש לה ניסיון קודם בעריכת חתונות חד מיניות. 

איפה אפשר לערוך חתונת נשים 

פסיקת בית המשפט בארץ אוסרת על אפליה, ופחות או יותר מחייבת בעלי אולמות אירועים לערוך גם אירועים לזוגות חד מיניים. עם זאת, בפועל ישנו חשש של בעלי אולמות או גני אירועים, מפני סנקציות של הממסד הדתי (שלילת כשרות). לכן, לא בכל אולם יסכימו לערוך טקס נישואין של זוג נשים. יחד עם זאת, יש לא מעט אולמות ללא תעודת כשרות, מסעדות או מועדונים שבהם אין שום קושי להזמין אירוע ולערוך חתונת נשים. 

האם יש הגבלות לגבי חתונת נשים 

לצד הקושי האפשרי לערוך את החתונה באולם או גן מועדף שלא מוכן לערוך חתונה חד מינית של נשים, יש הגבלה הרבה יותר משמעותית. בגלל לחץ הממסד הדתי, לא ניתן להירשם כזוגות נשואים באופן זהה לזוג "נורמטיבי" (גבר ואישה). כלומר, חתונה בארץ איננה יכולה להפוך לרשמית. הפתרון האפשרי הינו לערוך במקביל לטקס הסימבולי בארץ גם חתונה אזרחית בחו"ל. במדינות רבות אין שום בעיה לערוך חתונת נשים. לאחר מכן, בעירייה המקומית עורכים רישום ומקבלים תעודת נישואין. בעזרת תעודה זו ואפוסטיל שמעניק תוקף בין לאומי, אפשר לשנות את הסטטוס במרשם האוכלוסין הישראלי מ"רווקה" ל"נשואה".

איך נראית חתונת נשים 

חתונות נשים יכולה, אך לא חייבת, להיראות דומה מאוד לחתונה רגילה. עם בופה או הגשה לשולחנות, קבלת פנים וברכות. כלומר, זוג נשים שזה חשוב להן, יכולות בהחלט לערוך חופה וקידושין, עם ברכות הדומות וכמעט זהות לברכות המקובלות בחתונה דתית (כמובן ללא הכרה של הרבנות). ניתן לערוך חופה חלופית, בצבעי גאוה. ניתן בהחלט לערוך גם טקס חלופי, ובו למשל כל אישה מכריזה על נדרים או שעורכים ברית של נישואין. אפשר להחליף טבעות. מסיבת החתונה עצמה ניתן לתכנן כראות עיניכן. זו יכולה להיות מסיבת בריכה, מסיבת ריקודים בטבע, אירוע באולם עם חצר. יש נשים המזמינות להקת נגנים או שאמרגנים מסיבת ריקודים בהובלת די ג'י מקצועי.