הסטנדאפיסט יוסי גבני הוציא לאחרונה סרטון הומוריסטי, בו הוא הוא מדבר על ניקיון כלב התחש שלו. הסרטון הוא בעצם פרסומת למגבונים לחים, והוא משתמש במילה "תחש" במקום אותו חלק בגוף שדורש ניקיון.

הסרטון כל כך מצחיק ומדבר על נושא בעייתי בצורה כל כך קלילה, עד שתוך פחות מחודש הפך לוויראלי וצבר מעל 390,000 צפיות ביוטיוב ומעל 250,000 צפיות בפייסבוק (כולל 2,600 תגובות ומעל 600 שיתופים). יחסית לסרטון שמעולם לא יצא מגבולות הדיגיטל, הוא בהחלט עושה חיל בשוק הישראלי.

הכול טוב ויפה כשאתם חברה גדולה שיכולה לשלם לאמן ידוע ומבוקש, שיעשה לכם סרטון שאפילו לא צריך לקדם בתשלום; הוא מספיק ויראלי כדי להפיץ את עצמו בצורה אורגנית. אבל מה קורה כשאתם, כמו רוב העסקים, תלויים בתקציבי שיווק קטנים?

מבין כחצי מיליון עסקים בישראל, מעל 90% הם עסקים קטנים ובינוניים. לא תמיד יש להם את הזמן ואת התקציבים הדרושים למהלכים שיווקיים מפוארים. כנס נקסט קייס מאפשר גם להם הצצה אל מאחורי הקלעים, של טקטיקות שיווקיות שהביאו תוצאות.

מתיאוריה לפרקטיקה

כנסים מקצועיים הם דרך מעולה להכיר שיטות עבודה חדשות, מעבר לנטוורקינג המתבקש ולאוכל האיכותי. הבעיה היא שאחרי שעוברים כמה וכמה כנסים בחיינו המקצועיים, אנחנו מתחילים להבין אמת אחת שמשותפת לכולם - רובם מציגים תכנים שהם בעיקר תיאורטיים.

בעולם שבו מתפרסמים מיליוני פוסטים כל יום, קשה מאוד ליצור בידול ייחודי ואפילו קשה יותר להגיע לכדי למידה אפקטיבית של הצד השני (זה שצורך את התוכן). דבר דומה מתרחש גם בעולם הכנסים המקצועיים - רובם ככולם עוסקים בעיקר בתיאוריות, וקשה יותר לחלץ מהם תועלות ספציפיות שניתן ליישם הלכה למעשה.

בדיוק כמו בעולם התוכן, שבו יש ערך גדל והולך למקרים אמיתיים מהשטח, יש התפתחות דומה גם בעולם הכנסים המקצועיים. לא עוד תיאוריות תלושות מהמציאות, אלא מקרי בוחן שקרו באמת, הביאו להצלחה ניכרת והכי חשוב - אפשר לשכפל אותם גם בעסקים אחרים.

מקרי בוחן - דרך מצוינת ללמידה אפקטיבית

אין זה סתם שההרצאות הקצרות של TED הפכו לשם דבר ברחבי העולם. תוך 20 דקות מוצגים לנו מקרים אמיתיים שהתרחשו בעולם, וכיצד אפשר באמצעותם לחולל שינוי. זה כוחם של מקרי בוחן.

כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המבוסס כולו על מקרי בוחן אמיתיים בלבד. הכנס מאורגן ומנוהל זו השנה השביעית על ידי קבוצת אנגורה מדיה, אותה ייסד פבל ישראלסקי מהבלוג הפופולרי קידום אתרים AskPavel שמוכר לכל העוסקים בדיגיטל.

הכנס מתבסס על יתרונותיהם המובהקים של מקרי בוחן עבור עסקים וארגונים:

מקרי הצלחה אמיתיים מהשטח - בניגוד לתיאוריה, שלא ברור אם תצליח או לא בעולם האמיתי, מקרה הבוחן כבר עבר את שלב המבחן וההוכחה, והביא תועלת לעסק / הארגון העומדים מאחוריו. לא צריך לשבור את הראש בניסיון למצוא מה עובד ומה לא - מקרי בוחן מייצגים אך ורק את מה שעובד.

למידה יעילה בזמן קצר - למידה אפקטיבית מתרחשת כאשר יש לנו עניין בתוכן המוצג לנו, או כאשר התוכן מוצג בצורה שמייצרת עניין. במקום להציג תיאוריות ותכנים "יבשים" וקשים לעיכול, מקרי בוחן מאפשרים לכל אחד ואחת להתחבר לנעשה ולנאמר, ועל ידי כך להגדיל את הסיכוי שהדברים יובנו במהירות וכהלכה. כך ניתן יהיה ליישם את הדברים בקלות רבה יותר בעתיד.

אפשרות שכפול והעתקה לעסקים נוספים - כל עסק או ארגון יכולים לבחור וליישם בפועל את מקרי הבוחן המתאימים להם. לדוגמה, מקרה בוחן שמתאר כיצד נאספו עשרות אלפי נרשמים לניוזלטר חדש, יכול להיות בדיוק המקפצה הנחוצה לעסק אחר, שלא ידע איך להתניע תהליך שכזה.

שיווק אפקטיבי - עסקים וארגונים שישכילו לשתף מקרי בוחן, ייהנו מכמה יתרונות במקביל: מקרי הבוחן ממצבים אותם כמומחים בתחומם; מצבור מקרי הבוחן משמש למעשה כאמצעי שיווק יעיל (בלי לנסות לדחוף מכירה); ולבסוף מדובר באחד מסוגי התוכן המועדפים מבחינה מקצועית בדיגיטל (על פני מאמרים, למשל).

רגע לפני סיום

אין ספק שכנסים מקצועיים הם אמצעי מצוין לכל עסק וארגון, לתפוס שתי ציפורים במכה אחת: גם ללמוד דברים חדשים וגם להכיר אנשים ולפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. בניגוד לתיאוריות, שהן אומנם מעניינות אך לא תמיד ניתנות ליישום, מקרי בוחן מעולם המציאות כבר עברו את משוכת המבדקים וההצלחה, וכל שנשאר הוא ליישם אותם גם אצלכם.

חשיבותו של כנס טוב טמונה ביכולתו לחדש ולצאת מהקופסה, ובכך שונה Next Case משאר הכנסים המקצועיים להם אנו בדרך כלל רגילים - הן בתוכן המקצועי והן באפשרויות הנטוורקינג המתקדמות, שיכולות להוביל לפיתוח עסקי בהמשך.

 

לצפייה בכל ההרצאות והרשמה לכנס >>