הגיוס לצה"ל דורש מנערים ונערות סוג כושר שהם לא היו רגילים אליו, בין אם רק בזמן הטירונות ובין אם גם לכל אורך השירות. הרבה פעמים החיילים והחיילות העתידיים מעוניינים להגיע כבר מוכנים ככל האפשר לתקופה החדשה והשונה הזאת, ולכן מנסים להיכנס לכושר עוד בזמן הלימודים בתיכון וטרם הגיוס.

 

הכניסה לכושר טרם הגיוס חשובה במיוחד עבור מי מכן שמעוניינות בשירות קרבי או בשירות בשטח, אך גם אם בסופו של דבר תשרתו בתפקידים משרדיים, יהיה עליכן לעבור את תקופת הטירונות, תקופה לא פשוטה כלל. הכתבה הבאה תעזור לכן להבין כיצד להיכנס לכושר בצורה הטובה ביותר לקראת הגיוס לצה"ל, כך שה"שוק" מהגיוס יהיה קצת פחות גדול!

 

קבוצות כושר קרבי

דרך קלאסית להיכנס לכושר לפני הגיוס היא להירשם לאחת מקבוצות הכושר הקרבי הפזורות בארץ. קבוצות כושר קרבי קמו בדיוק למטרה הזאת - להכין אתכן בצורה הטובה ביותר לשירות הצבאי שלכן מבחינה פיזית. אם חשבתן שקבוצות כאלו מיועדות רק לבנים, זה ממש לא המצב, ולא מעט בנות מצטרפות. בקבוצות כאלו תעבדו על הכושר הקרבי בצורה הטובה ביותר, וכן תלמדו על הדרך התנהלות בתוך הקבוצה ופיתוח דינמיקה קבוצתית - כישורים שחשובים מאוד במהלך השירות הצבאי.

 

ריצה

אם הצטרפות לקבוצה היא פחות אתן, תוכלו לנסות ולשפר את אחד מענפי הספורט החשובים ביותר בגיוס - הריצה. בנו תכנית ריצה מסודרת, בין אם בעצמכן או בהסתייעות במאמן, וצאו לריצה קבועה מספר פעמים בשבוע. הריצה מפתחת סיבולת לב ריאה, תכניס אתכן לכושר ותסייע לכן גם בהיבטים נוספים של כושר והכנה לגיוס. ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך תגיעו מוכנות יותר ליום הגיוס בבקו"ם.

 

חדר כושר

אופציה אחרת היא להירשם לחדר כושר הקרוב לביתכן ולהגיע 3-4 פעמים בשבוע. בחדר כושר תוכלו לרוץ על הליכון (אם אתן לא ממש אוהבות לרוץ בשכונה), אך גם לפתח היבטים נוספים כמו כוח באמצעות הרמת משקולות ושימוש במכשירים לפיתוח שרירים בגוף, שרירי הבטן והגב וכדומה. מומלץ להיעזר במאמן כושר לפחות בביקורים הראשונים, שיבנה לכן תכנית אימון המותאמת לצרכים שלכן ולגוף שלכן.

 

חוגים

דרך נוספת להתחיל להכניס את הכושר לחיים היא באמצעות חוגים. יש שלל חוגים מהנים ומקפיצים כמו זומבה, קיקבוקס ואימונים פונקציונליים נוספים שיעזרו לכן להיכנס לכושר בדרך מקפיצה, חברתית ומהנה. אימונים אחרים בחוגים פועלים גם על כוח ושיפור גמישות הגוף, כמו פילאטיס או יוגה.

 

וכמה טיפים כלליים

לא משנה באיזו דרך תבחרו להיכנס לכושר, יש לזכור לעשות זאת בהדרגה. אל תנסו לרוץ חמישה קילומטרים בפעם הראשונה שאתן יוצאות לרוץ, ואל תרימו משקולות כבדות בפעם השלישית שאתן מנסות להרים משקולות. טיפ חשוב נוסף הוא תמיד לבצע מתיחות, כדי למנוע נקעים ופציעות. וכמובן, אל תשכחו לאכול מאכילים מזינים ומלאי חלבון אחרי כל אימון, לבנייה נכונה של השרירים. בהצלחה!