נדמה ששנים ארוכות דבר לא הסעיר את ארה"ב כמו הבחירות לנשיאות המתקרבות בצעדי ענק. התבטאותו הנוראית של טראמפ שנחשפה בשבוע שעבר, על איך שהוא יכול "לתפוס אותן בכוס" ו"לנשק אותן בלי לשאול והן אפילו לא יתנגדו", הצליחה לטרוף את הקלפים ולרגע להעמיד בספק את יכולתו של המועמד הרפובליקני להמשיך ולהתמודד על התפקיד. מאז, כלי התקשורת מוצפים בסיפורים בעלי רקע מפוקפק ועמימות מוסרית, לרוב גם מינית ומטרידה מצד טראמפ. אולם כל אלו לא מספיקים כדי לסכל את מועמדותו המסוכנת לנשיאות, ומסתבר שאפילו לא מזיזים לכמעט 50% מהאוכלוסיה. לפי סקר שהתפרסם לאחרונה, אם זה היה תלוי בגברים בלבד – טראמפ יהיה הנשיא הבא של ארה"ב.

עוד באון לייף:

כמובן שיש שני צדדים למטבע. הסקר, שנערך כדי לגלות כיצד השפיעו האירועים האחרונים על שני המועמדים, סיווג את אחוז ההצבעות בכל מדינה לפי גברים ונשים. הוא הציג תוצאות חד משמעיות: אם זה תלוי בנשים בלבד, קלינטון תיבחר פה אחד לנשיאות. מבין 538 האלקטורים שלפיהם סופרים את ההצבעות בארה"ב (במידה והיו מורכבים רק מנשים), 458 היו הולכים אל קלינטון, ורק 80 היו הולכים אל טראמפ. מנגד, אם האלקטורים היו מורכבים מגברים בלבד, 350 היו הולכים אל טראמפ – ורק 188 אל קלינטון.

נשיאות טראמפ

ההצבעה בארה"ב לפי גברים בלבד. מתוך טוויטר

הצבעה קלינטון

ההצבעה לפי נשים בלבד. מתוך טוויטר

אם כן, ברור שנשות ארה"ב הפנימו את המסר – דונלד טראמפ אינו בעד נשים, הוא מסוכן לנשים, ואם ייבחר לנשיאות הוא יישרת ציבור מאוד מסוים, תוך כדי אפליה של לפחות חצי מהאוכלוסיה. החצי השני, לעומת זאת, לא הצליח להפנים את הסכנה שטמונה במיצובו של מי שנחשד בעשרות מקרים של תקיפות מיניות והתבטא אינספור פעמים בצורות תוקפניות ומשפילות כלפי נשים, בראש האומה האמריקנית. קשה להאמין שמישהו יכול להתעלם מהעובדות על טראמפ בשלב זה. כנראה שגברי ארה"ב מכירים בסכנה לנשותיהם, בנותיהם, אחיותיהם וחברותיהם – ופשוט לא אכפת להם.

הסקר הזה עורר סערה ברשתות החברתיות, וגרר אחריו תגובות מהצד הדמוקרטי שהציעו לאפשר רק לנשים להצביע בבחירות הקרובות. "כשבעלי ראה את זה הוא אמר, 'אני הולך להצביע כמו בחורה, אני מבטיח'", כתבה אחת המגיבות.

מהצד הרפובליקני, לעומת זאת, המכה יורדת מתחת לחגורה ומציעה לשלול את זכותן של נשים להצביע. ההשטאג #RepealThe19thהפך לפופולרי בטוויטר, שמשמעותו לבטל את התיקון ה-19 לחוקה האמריקנית שקובע כי יש לתת זכות הצבעה גם לנשים. ובעוד שבתגובות מהצד הדמורקטי היו בבדיחות הדעת, הטונים מהצד הרפובליקני היו רציניים ומטרידים: "כן, רבים מאיתנו רציניים בנוגע להאשטג ביטול התיקון ה-19", כתב מגיב אחד.

נשים נגד טראמפ

נשים מוחות נגד טראמפ. צילום: Shutterstock

מומלץ לקחת את ההאשטאג הזה והתומכים בו בעירבון מוגבל מכמה סיבות, הראשונה שבהן היא אמינות גיבורי המקלדת (או הטרולים בשפת האינטרנט) שעומדים מאחוריו. תוצאות הסקר, לעומת זאת, הן סיבה ממשית לדאגה, ובתקווה יובילו כמה שיותר נשים להצביע, גם את המתנדנדות והאדישות, ולו רק כדי שטראמפ לא יהיה הנשיא שלהן. או בכלל.