'המסדר יעבור לדום. עמוד דום'. מצאתם את החגור? עמלנתם את מדי אל״ף?
למסדר המפקד, הקשב!!!
בוקר טוב ישראל. בוקר טוב לתקווה החדשה של מערכת הבחירות 2019: שלושה רמטכ״לים. שלושה. שלושה גברים שאת הרוב המכריע של החיים שלהם עשו במדים, שצמחו במערכת הכי היררכית שקיימת בחברה, שהכירו ערבים בעיקר דרך קנה הרובה, בשדה הקרב, באמצעות הערכות מודיעיניות.
שלושה גברים שהשנים המכוננות והמעצבות של חייהם היו בצבא. אפשר לקשור אלף כתרים לצבא ההגנה לישראל, כמו ״צבא העם״ ו'החיילים הם הילדים שלנו' ועוד ועוד - אבל שום כתר לא יסתיר את העובדה שמדובר בצבא, בגוף, ארגון, שתמצית פעילותו ומהותו היא לוחמה, נשק, אחידות, מדים, פקודות והיררכיה.

וחוץ מזה, צבא העם? הצחקתם
צבא העם הזה לא כולל 20 אחוזים מאזרחי המדינה הערבים. האם כאשר ירכיבו את הממשלה לא יצטרכו לדאוג להם?
צבא העם בקושי כולל את החרדים, האם הם לא חלק מהחברה? ולא, גדוד הנחל החרדי אינו מייצג את כלל החברה החרדית.
אלה שלושה אנשים שאת רוב חייהם בילו אפילו מחוץ לבית של עצמם, שאת רוב חייהם בילו מחוץ למעגלים אזרחיים. הם לא נאלצו לעמוד בתור לאוטובוס, אולי אפילו לא לקנות במכולת, או לקנות אוטו. הם קיבלו את כל מעטפת השירותים באמצעות הצבא. הם גם לא לקחו מעולם ילד לרופא, וכנראה לא פגשו את המורה לשיחה אישית. ספק אם הגיעו אי פעם לביטוח לאומי, וכל ביקור שלהם בבית חולים קורס היה מלווה במנהל בית החולים וצבא של עוזרים. 

זו התקווה הרעננה והחדשה. אלה האנשים שמתיימרים מהבוקר לדאוג למערכת הבריאות הקורסת, למשבר הדיור וליוקר המחייה. סליחה, מה הם מבינים?
ואתם מדמיינים מישהו מהם נאבק להיות שר הבריאות הבא אם וכאשר ירכיבו את ממשלת החלומות שלהם? מישהו יבקש להיות שר חינוך?
רוממות הערכים בפיהם, אבל מה הם מבינים?
ולא, שלוש או יותר שנות הצינון שעברו מאז פשטו את המדים לא אפשרו להם ללמוד את החברה הישראלית, כי כאמור, השנים המעצבות, החשובות, המכוננות והעיקריות היו בצבא. זה מה שהם מכירים הכי טוב, שם הם מרגישים בטוח לדבר, לייעץ, להחליט. כל השאר אלה סיסמאות שאימצו במהלך הדרך.

יש שיאמרו שבשביל זה יש את יאיר לפיד, אבל כשהוא לבש את האפוד הצהוב מדינה שלמה צחקה. להבדיל משלושת הגנרלים לפיד באמת חרש את המדינה ולא בנעליים גבוהות אלא כדי לשמוע ולהכיר. האם זה יעזור לנבחרת החלומות הזו - שלושה גנרלים, אזרח ומזכ"ל הסתדרות אחד, אבי ניסנקורן, שעד לרגע זה לא התפטר מתפקידו כי הוא יכול לעשות הכל ובמקביל? 

ואיזו בשורה יש למהלך האיחוד הזה לנשים? האם הנשים חזרו להיות עלה התאנה? הקישוט? הפקידה הפלוגתית? האם זו הבשורה והתקווה? האם אתם מבקשים שאנחנו, ציבור המצביעות, נצביע לכם רק כי אתם אלטרנטיבה לנתניהו? האם אתם מצפים שנרדד את כלל תפיסת העולם שלנו למשפט ״רק לא ביבי״? כי אין לנו דברים חשובים אחרים? כי, כרגיל, זו שעת חירום - כמה אתם אוהבים חירום ועכשיו צריך לשים בצד את על האג׳נדות האחרות ולרכז את המאמץ כדי להחליף את השלטון? יש לכם הזדמנות אחרונה עד סגירת הרשימות לוודא שלא העפתם את כל הנשים מעבר לטווח העין. שאתם מבינים שגם אנחנו פה  ושהנציגות שלנו זה לא מס שפתיים. 

ומה יהיה אחרי שתחליפו את השלטון? מי מכם ידאג לבריאות? לחינוך? לתשתיות הקורסות? לתחבורה הציבורית הלא מתפקדת? מי מכם רוצה להיות שר הרווחה? מי ידאג להעלות את קצבאות הזיקנה? אתם, שחיים על פנסיה תקציבית מפנקת? מי?
סליחה שאיני חשה התרוממות רוח לנוכח האיחוד. ואני מאוד מעריכה את העובדה ששמתם את האגו בצד, אבל מה עם שאר הערכים?
ואיזו אישה השתתפה במשא ומתן המרתוני לאיחוד? ומי הגיש לכם קפה בשעות הלילה המאוחרות? לא צריך להתאמץ לנחש. .
אז קמנו הבוקר, אזרחיות ואזרחי ישראל - חרדים, ערבים דתיים וחילונים, גברים ונשים - הבטנו בכותרות ושאלנו איפה לשכת הגיוס והאם חייבים לבוא בשיער אסוף. 

בחירות 2019 | אנחנו ב-Onlife מתחייבות להביא את כל הדעות ששמות במרכז את מה שחשוב לנשים. ההאשטאג שלנו #טובלנשיםטובלכולם. מוזמנות ומוזמנים לשתף.