לא נהנתם? גם אנחנו לא. זה היה סבב חוזר חסר משמעות, עם אותם שחקנים, אותן מפלגות, אותן רשימות ותחושה מאוסה של הדרת נשים מכוונת או סמויה שגורמת לכל אחת להתייאש. עם החרפה רק בגזרת הטוויטר (למי שטרחו להיכנס לזירה הזו), ושממה כמעט אינסופית בתחום האידאולוגי והערכי, כמו גם בזירת הסרטונים והגימיקים. חוץ מנתניהו שהבליח אפילו בפרסומות לפני הקרנת הסרט, תכלס כולם נשארו באותן עמדות ואז נזכרו להסתער בשבועיים האחרונים של הקמפיין. ולמרות זאת משהו אחד שונה במערכת הבחירות הזו מזו שקדמה לה - אחרי שהמסכות הורדו, וברור מה כל אחד רוצה, עכשיו אחוז ההצבעה הופך קריטי מהרגיל. 

נכון, תמיד הייתה חשיבות למספר המצביעים כדי לקיים פה הליך דמוקרטי תקין, אבל הפעם, כשברור ששתיית הקולות של הימים האחרונים יכולה להוציא מהמשחק שתי מפלגות משמאל ושתי מפלגות מימין, כל קול באמת קובע. אחרי שמנכים שלושה מנדטים שבחרו ליסוע לחו"ל  - כי מה זה החיים עצמם מול האפשרות לבטן גב אחרון ברודוס ובופה הכל כלול - נותרים פה מספיק ישראלים שאכפת להם איך ייראו החיים שלהם ממש בעוד כמה חודשים, ותאמינו או לא, אחוז הצבעה גבוה הוא האינטרס של כל השחקנים על המגרש. 

אם אתם תומכי ליכוד, נתניהו כבר עבר לתחנונים וזו הייתה המנטרה שלו בכל הבליץ התקשורתי האחרון - הוא חושש מאחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד המסורתיים, בפריפריה ובעיקר בדרום, שם שבעו מהבטחות. אלו שאומרים "אנחנו לא בעד מישהו אחר אבל לא נטרח ללכת להצביע" - פה אתם טועים: נתניהו לחלוטין תלוי במילות הקסם 'גוש של 61 מנדטים'. בלעדיו, הוא יכול לשכוח מממשלת חסינות שתחלץ אותו מהעמדה לדין ולכן הוא חייב את הקול שלכם. עכשיו שהוא לא מסתיר זאת, וגם אמר בראיונות האחרונים שהשימוע לא רלוונטי, זה ברור - אם אתם מאמינים בו, תצטרכו לצאת להצביע. 

בימינה חייבים את הקול שלכם כי נתניהו פשוט הולך להם על הראש. הוא מכוון את מרבית האש שלו, כמעט במידה שווה יש לומר על השותף לשעבר שבגד אביגדור ליברמן ועל איילת שקד יו"ר ימינה. למרות שהיא לא מפסיקה להצהיר שתמליץ עליו, הוא ואנשיו יוצאים נגדה. האם זה אישי מהבית? האם הם אלו שמאיימים באמת לרשת אותו ביום מן הימים? אין באמת לדעת, אבל אם אתם אנשי ימין מתנחלים, ימינה הם המגינים שלכם בממשלת ימין עתידית, בטח כשתכנית טראמפ בדרך, הם חייבים את הקול שלכם, והם חייבים לעבור את אחוז החסימה. נכון, גם הם היו בסקרים האחרונים באזור הבטוח של 7-9 מנדטים, אבל מניסיון של שלוש מערכות הבחירות האחרונות, נתניהו מצליח לקחת להם שלושה מנדטים ממה שקיבלו בסקר האחרון, מה שמעמיד אותם ממש על הקצה. המצב של עוצמה יהודית עוד יותר מורכב- הם אמנם עברו את אחוז החסימה בסקרים האחרונים אבל מספיק כמה אלפי קולות והם בחוץ. אם אתם מאנשי בן גביר, זה לא הזמן להישאר בבית. 

בכחול לבן יש את אותו סיר לחץ - הם בונים על תיקו בין הגושים ורוצים להיות המפלגה הכי גדולה כדי שהנשיא ריבלין יטיל עליהם להקים ממשלה. אם הליכוד יותר גדול, זה לא יקרה. כל קול כאמור קובע. והם מנסים זאת בלי למחוץ את מפלגות הלווין לשמאלם העבודה- גשר, והמחנה הדמוקרטי. האמת? אין שום דרך לחשב את ההצבעות האסטרטגיות לכאן ולכאן כדי שזה לא יקרה. אם אתם אנשי שמאל, הצביעו עם מה שהלב שלכם אומר לכם. אתם יכולים לראות בדמיונכם את ישראל בלי מפלגת העבודה או מרצ? בלי סוציאליסטים, בלי מי שילחם על זכויות החלשים, זכויות האדם או האזרח של כולנו? לא יכולים לדמיין זאת? צאו להצביע. 

גם נשות ואנשי הרשימה המשותפת לא יכולים להישאר הפעם אדישים. נתניהו אמנם יודע להתנצל כל פעם מחדש אחרי שהוא מכסח אתכם בבחירות וקורא לכם בוגדים, אבל אם בכל זאת גדשה הסאה שלכם מההתנהגות הבריונית והגזענית הזו שלו, זו שעתכם. צאו להצביע ומנעו ממנו את ממשלת ה-61 מנדטים שלו. אחר כך אפשר יהיה לחשוב איזו שותפות אתם רוצים לייצר עם יתר חלקי העם, אבל עכשיו יש לכם משמעות אדירה מתמיד. המנדט ה11-12-13 שלכם (ואתם שווים במנדטים יותר מזה), יכול לשנות את המשחק כולו   

ומילה לנשים שבחבורה. ל51% מהאוכלוסייה שמביטה בעיניים כלות בתמונות הגברים שמעטרות את שערי העיתונים, את לוחות המודעות ואת המסכים החגיגיים מעל המגישות המצויינות. פעם לא הייתה לנו כלל הזכות להצביע. זה היה מאבק של מעטות שהפך למאבק של רבות וזה היה המאבק הכי חשוב של המאה הקודמת. כדי לחולל שינוי, אי אפשר להתייאש, להיפך. אנחנו חייבות לצאת ולהצביע ואחר כך כל אחת במפלגה שלה לנסות ולהשפיע. זו גם הזירה שלנו ואסור לנו לוותר עליה. 

אז הפעם זה חשוב מתמיד, וזה חשוב לכולם במידה שווה - אל תוותרו על החיים שלנו, אל תוותרו על החיים שלכם - צאו להצביע!