פייר – זה באמת היה קצת מפתיע. אמש, בתוכנית "המטה המרכזי" של חדשות 13, התארח אביגדור ליברמן ומיד אחריו הגיעה מירי רגב. כידוע, השניים לא ביחסים לבביים במיוחד, מה שהוביל לכך שרגב איחלה לו "שבוע טוב ובשורות טובות", ואילו הוא בחר שלא לענות על כך ואף הוסיף: "אני אומר שבוע טוב רק לבני אדם". אאוץ'.

ההפתעה, למקרה שטעיתם, לא נובעת מההתנהגות הילדותית של ליברמן. בשנה האחרונה הגענו לשיאים חדשים במדד הבגרות של כל חברי הכנסת שלנו. לצפות מהם להתנהג כמו אנשים בוגרים ותרבותיים זה באמת יהיה קצת יותר מדי. מה שהפתיע כל כך היתה דווקא התגובה של רגב, שמהרה לצייץ בטוויטר: "שבוע טוב, הזדעזעתי מתגובתו הבוטה, הפוגענית והמשפילה של ליברמן כלפיי במהלך שידור חי במטה המרכזי. פגשתי אותו הערב באולפן, ברכתי אותו בברכת שבוע טוב והוא השיב: 'אני עונה שבוע טוב רק לבני אדם'. לאמירה השובניסטית והמיזוגנית אין מקום בשיח בין גברים לנשים, ואין לה מקום בכלל". עוד הוסיפה: "אפשר להיות חלוקים בדעות, אפשר לבקר, אבל לאיש אין את הזכות לנהוג בדרך הזו. לליברמן אין דרך ארץ ואין כבוד בסיסי בין בני אדם ואין לי אלא לגנות התנהגות כזו. אבוי לנו אם זה האיש שרוצה להביא אחדות בעם ישראל". כמובן שלרגב יש את כל הזכות להיעלב, להזדעזע ולגנות התנהגות כזו, אבל לקרוא לה שוביניסטית ומיזוגינית, אפעס, קצת פחות.

מאז תחילת השנה, כלומר בקושי שלושה שבועות, נרצחו שלוש נשים. רצח נשים הוא אולי השיא של התגלמות המיזוגיניה. עוד לא הצלחנו להתאושש מהרציחות שהתרחשו בסוף 2019, והנה כבר יש שמות חדשים לסטטיסטיקה של העשור החדש, שאין שום סיבה שתהיה שונה כל עוד אין פעולות בקנה מידה ארצי ועם גיבוי ומימון ממשלתי שיעשו משהו בנידון. אבל לכל אלו מירי רגב לא התייחסה. למעשה, הפעם האחרונה שרגב התייחסה לשוביניזם ומיזוגיניה היתה לפני יותר משנה, כשאלעזר שטרן אמר על בימת הכנסת ש"הוא יודע איך התקדמה". אז מהרה לצעוק שהיא קרבן ולגייס למענה את קמפיין METOO, אלא שגם לפני כן וגם לאחר מכן, לא נרשמה מצידה שום אמירה פומבית שיוצאת נגד פגיעה בנשים או שנאת נשים.

זה קשה להיות אישה. כן, גם ב-2020. ובתור אישיות ציבורית בעלת השפעה, מירי רגב יכולה להניע תהליכים שבאמת יכולים למנוע קורבנות נוספים למגפת שנאת הנשים. אלא שהיא לא עשתה ולא עושה את זה. היא בוחרת להניף את דגל השוביניזם רק כשזה מתנגש בה, כמה נוח. היא מבקשת לגייס אותנו, הנשים, רק כשזה משרת אותה. אם לרגב באמת היה רצון להילחם במקרים של שוביניזם ומיזוגיניה, היא היתה עושה את זה כל השנה, כל הזמן, כל עוד יש נשים שסופגות את זה על בסיס יומיומי.   

מה גם שההתנהגות של ליברמן, זאת בניגוד להתנהגות של שטרן, לא נבעה מעצם היותה אישה, אלא מעצם האישה שהיא, הבחירות שלה וההשתייכות המפלגתית שלה. סביר להניח שהוא היה מתנהג כך לעוד חברי מפלגת הביבי נתניהו, ולכן הקפיצה על טרמפ המיזוגיניה היא הוזלה של המושג ושל תופעה שעשרות נשים מתות ממנה מדי שנה.  

כמובן שאין בכך משום הצדקה לדבריו של ליברמן. כאמור, מדובר בהתנהגות ילדותית שבכנסת מתוקנת לא היה לה מקום. עם זאת, כדאי אולי להזכיר אמירה אחרת, שגם היא הוציאה חלק מהאוכלוסייה מהקטגוריה "אנשים" ולא העניקה להם את אותה זכות בסיסית שרגב הזכירה, שאמורה להינתן לכל בני אדם באשר הם בני אדם, לא משנה מינם או גזעם. האמירה המדוברת היא "הסודנים הם סרטן בגוף שלנו". עכשיו, ילדים יקרים, נחשו מי אמר למי ובאיזה הקשר.