לפני חודשיים בדיוק סיפרנו לכם על המסע המפרך שעשתה זהר קמפנר מצליח להורות. 30 טיפולי פוריות, תשע הפלות ועל הרגע הזה שבו הבינה  - היה עדיף לוותר הרבה קודם. כשהבינה, הביאה לעולם ילד בפונדקאות - נועם, עוד שבוע בן ארבע. פחות מחודש אחרי שהכתבה פורסמה, כבר חבקה קמפנר מצליח את ביתה מאיה שנולדה אף היא בפונדקאות בגאורגיה. את הכסף, לזכות בהורות הנכספת, אספו זהר ובעלה קובי במימון המונים. לא הייתה להם דרך אחרת להגיע אל היעד ולממן גם את ההריון וגם את השהות בגאורגיה. הרבה רגעים מתסכלים היו במסע הזה, ובני הזוג מצליח היו ערוכים לחלקם אבל גם בחלומותיהם השחורים ביותר לא היה עולה על דעתם שהמסע שלהם צפוי להתארך כי ייפלו שבי במאבק של עובדי משרד החוץ על התנאים שלהם מול האוצר ומול שר החוץ שפשוט מתעלם משביתת עובדיו. למי שהוא עובד משרד החוץ זה לא הגיע כרעם ביום בהיר- הם הצהירו על הבעיות בספטמבר, הכריזו סכסוך עבודה בנובמבר, ורק לפני כחודש פתחו בעיצומים שעכשיו מעכבים מאות ישראלים בחו"ל ובהם עשרות הורים לתינוקות שנולדו בפונדקאות ברחבי העולם ולא יכולים לחזור איתם לארץ ללא דרכונים חדשים. פגישת עבודה ראשונה נקבע רק לעוד שבוע מהיום בסכסוך שידוע עליו כבר חודשים רבים. 

משפחת מצליח ברגעי האושר רגע אחרי לידת מאיה. מאז נאלצו להתפצל

עוד לא עוקבת אחרינו באינסטגרם? היכנסי לכאן

את הדברים הבאים כתבה לנו זהר מגאורגיה, הכאב, התסכול והמתח ניכרים בהם:

"שר החוץ תציל אותנו, אנחנו בנות ערובה בסכסוך שאתה לא מטפל בו. בנות ערובה וכלי משחק בתוך משחק שלא שייך לנו ועושים בנו שימוש פושע.
אנחנו מספר משפחות שעברנו את תהליך פונדקאות בגאורגיה מתוך ידיעה שתהליך כזה צריך להסתיים מקסימום כלאחר חודש ימים והתכוננו לכך מבחינה רגשית, משפחתית וכלכלית. לצערי אנחנו מוחזקים כבני ערובה ומנהלים על גבנו מלחמה בין עובדי משרד החוץ אל מול שר החוץ.
את אף אחד מהצדדים לא מעניין שמדובר פה בנפש של אנשים שגם ככה עברו מסע מטלטל שמצריך תעצומות נפש ולא מעט אמצעים כלכליים בכדי להצליח לשרוד מסע כזה.
אנחנו מוצאים את עצמנו כבר 45 ימים והיום קיבלתי דחייה בוועדת החריגים בלי שום הסבר מה שאומר כי לפחות עוד שבוע נהיה כאן, בעוד אני נמצאת פה עם פעוט בן שלוש שחווה טלטלה רגשית ונפשית להכיל את כל המצב הזה ולמרות בקשותיי לוועדת החריגים שיאפשרו לי בעקבות המצב לחזור ארצה, אני נופלת על אוזניים ערלות וגם נפשו של ילד בן שלוש לא מעניינת אותם.
אנחנו קורסים כלכלית מכיוון שנגמר לנו הכסף שתוכנן מראש לתקופת השהייה.
לא זאת ועוד גם אין לי יכולת להגיש בקשה לדמי לידה (דבר אשר כל אישה עושה מיידית לאחר לידה) מביטוח לאומי מכיוון שניתן להגיש זאת רק בצורה פיזית יחד עם תעודת זהות של התינוקת שגם את זה איני יכולה לעשות מכיוון שאיני בארץ.
עד מתי אתם מתכוונים להשתמש בנו ולהחזיק אותנו ככלי ניגוח זה בזה מבלי לחשוב על ההרס שאתם זורעים בנו?
בתחילת השבוע לאחר שראינו את הרגרסיה בהתנהגותו של בננו הפעוט (כעס, בכי, זעקות, התפרצויות זעם), החלטנו שאנחנו חייבים לתת לו מענה והדבר היחידי שהיה בידנו לעשות הוא שבעלי יחזור עם ילדנו ארצה בידיעה שאנחנו מצטרפות השבוע (היום גילינו שלא כי דחו את בקשתנו בוועדת החריגים) כדי להחזיר אותו לשגרה. לעזור לו לייצר שקט נפשי, להחזיר אותו למיטה שלו, למשחקים שלו, לחברים שלו, למשפחה שלו ולהתפלל שהתקופה הזו לא תשאיר בו חותם.
לצערי כרגע בני כועס עלי מאוד, לא מוכן לדבר איתי בטלפון, מבחינתו, במחשבה של ילד, נטשתי אותו וכל זה יכל להימנע אם לא היו מחזיקים בנו כבני ערובה ומשתמשים בנו.
הבן שלי ואני צריכים לשלם את מחיר הניגוח הזה. סגן שר החוץ עידן רול הבטיח שהורים בפונדקאות לא ישלמו את המחיר אבל אני משלמת אותו בנפשי ובנפש בני משפחתי.
אני דורשת משר החוץ, משרד החוץ ומדינת ישראל לא להפקיר אותי על לא עוול בכפי, לטפל בסוגיה הקשה הזו, גם של עובדי משרד החוץ שדרישותיהם כנראה מוצדקות, אבל גם שלנו, ולא להשאיר אותי אזרחית ותושבת מדינת ישראל בארץ זרה בתקופה קשה של קורונה ולתת לנו מענה מידי ולהחזיר אותנו ארצה."

שר החוץ יאיר לפיד. מתוך אתר משרד החוץ

ממשרד החוץ ומשר החוץ עצמו לא נמסרה תגובה עד רגע זה. 

ועד עובדי משרד החוץ מסר את התגובה הבאה: "עובדי משרד החוץ פועלים ללא הרף על מנת לשרת את אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום בעולם, וזאת על אף שהם סופגים פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם. אחרי פניות חוזרות ונישנות שלא זכו למענה, הכריז הוועד על כוונתו לנקוט באמצעים ארגוניים קשים, אם לא ינתן מענה למצבם. האחריות לפתרון המשבר מונחת לפתחם של שר האוצר ושר החוץ. ועד עובדי משרד החוץ הקים ועדת חריגים המטפלת באופן פרטני במקרים דחופים שיש בהם פיקוח נפש. הללו עוברים בירור בכובד ראש ובמלוא הרגישות ובמקרים בהם יש הצדקה, ניתן אישור החרגה לעיצומים".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Onlife (@onlifeil)