רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים וחברת המפלגה החדשה של משה כחלון "כולנו" התראיינה בערוץ הכנסת בנוגע לבחירות הקרובות. היא נשאלה האם הממשלה צריכה להעלות מסים ולאחר גמגום ארוך העניקה את התשובה "אני רגילה להתראיין יותר על דברים שאני מכירה היטב... אין לי מה לומר".

הראיון המביך הזה הפך מהר מאוד לוויראלי ועזריה זכתה לקיתונות של בוז ולעג ברשתות החברתיות. בניסיון לתקן את הרושם היא הגיעה לאולפן "צינור לילה" אתמול לריאיון נוסף שלמרבה הצער לא תיקן דבר.  "אני די מבינה למה הראיון מעניין אנשים. הם התרגלו שפוליטיקאים עונים אחרת, מורחים את הציבור, מתחייבים ולא מקיימים, ובראיון רואים את האמינות, הכנות שלי, הרצינות, שבאתי לעבוד. זה חדשני ומרענן עבור הציבור".

רחל עזריה, יקירתי, בריאיון הזה רואים בעיקר שלא עשית שיעורי בית. אין שום דבר רציני בלהתראיין בתקשורת בלי להתכונן מראש. אני מבינה שאת רוצה להגיע לכנסת כדי לקדם נושאים שחשובים לך ואני באמת מקווה שתגיעי אבל את לא באמת יכולה לדרוש מהתקשורת לשאול אותך שאלות רק בנושאים שבא לך לקדם. יוקר המחיה חשוב לי בדיוק כמו כל יוזמה פמיניסטית שכולי תקווה שתקדמי בעתיד. יוקר המחייה הוא היומיום שלי, השאלה אם כן או לא יעלו המסים המדינה הזו שלוקחת ממני המון כסף כל חודש ומעניקה שירות די גרוע במגוון תחומים היא שאלה קריטית, מהותית, בסיסית ורלוונטית להצבעה שלי.

אף אחד לא דרש ממך לענות תשובה של "פוליטיקאים", למרוח את הציבור, להתחייב ולא לקיים. אפשר לענות גם בלי למרוח אותנו וגם בלי להבטיח לנו דבר. הריאיון הזה עניין אנשים כי סירבת לספק תשובה לשאלה לגיטימית לחלוטין.

שלא יהיה ספק, משמח אותי שרחל עזריה מתמודדת בבחירות לכנסת באחת המפלגות הגדולות. מחבריי הירושלמיים שמעתי עליה ניסים ונפלאות ובכלל, יש מעט מדי נשים בכנסת ויותר מדי עבודה. אני באמת בעדה אבל יחד עם זאת, אני לא מוכנה לקבל מעזריה, טירונית ככל שתהיה, תשובות כמו "אין לי מה לומר" כשהן נאמרות על אחת הסוגיות הבוערות ביותר במדינה.

עזריה לא נשאלה על עמדותיה בנוגע לסכסוך המתמשך בין סין לטיבט או על איזו סוגיה שולית אזוטרית בגבולות ישראל. היא נשאלה לגבי עמדותיה בנושא שהמפלגה בה היא רצה מתיימרת להניף בו את הדגל. תשובה כמו "אני רגילה להתראיין על דברים שאני מכירה היטב" פלוס גמגום מתמשך היא פשוט לא מתקבלת על הדעת.

מפלגה חדשה שאף אחד לא יודע עליה כלום ושומדבר ומשום מה, בלי להציע לעולם דבר זוכה לכמות נכבדת של מנדטים בסקרים, חייבת לספק לנו תשובות. מה באמת אתם יודעים על מפלגת "כולנו" חוץ מלומר בביטחון מלא שמדובר ב"מפלגה חברתית"? מה עמדותיה בנוגע ליוקר המחייה? מה עמדותייה בנוגע למסים? איך היא מתכוונת להעלים מהעיתונים כותרות מחרידות כמו "כל ילד שלישי במדינה רעב"? איך היא מתכוונת לצמצם את הפער? מה יחסה לטייקונים ששולטים פה? במה בדיוק מתבטאת ה"חברתיות" של "כולנו"?

אגב, אני מתקשה להאמין שאין לעזריה דעה בנושא. עזריה היא אחת מיוזמות "מחאת העגלות" שהתקיימה במסגרת המחאה החברתית ב-2011, היא אישה אינטליגנטית ורהוטה שפועלת כבר שנים בזירה הפוליטית הירושלמית. הרבה יותר הגיוני שהיא לא טרחה לתאם עמדות עם ראש המפלגה שלה, משה כחלון. כך או כך, מוטב לעזריה לקבור את הריאיון ואת המבוכה ולחזור עם תשובות ברורות. אנחנו זקוקים להן.