גופתה של אוגוסט איימס בת ה-23 נמצאה אמש בקליפורניה. אם שמה מוכר לכם, כנראה שראיתם אותה באחד ממאות הסרטים בהם כיכבה – איימס היתה כוכבת עולה בתעשיית הפורנוגרפיה. מה גרם למותה המיסתורי של כוכבת פורנו מצליחה? משטרת דרום קליפורניה אשר הכריזה על מותה טרם סיפקה סיבה רשמית למוות, אך ההשערות מפנות את תשומת הלב להתרחשויות האחרונות בעמודי הרשת החברתית שלה.

ביום ראשון האחרון, 3.12, איימס פרסמה בטוויטר שלה פוסט שנוי במחלוקת. "לשחקנית שמחליפה אותי מחר בעבור Erotica X, את מצטלמת עם בחור שצילם גם פורנו לגייז, רק שתדעי", כתבה. "בולשיט, זה כל מה שאני יכולה לומר. האם לסוכנים באמת לא אכפת ממי שהם מייצגים? אני עושה שיעורי בית בשביל הגוף שלי".

למעשה, "שנוי במחלוקת" אפילו לא מתחיל לתאר את השערוריה שהפוסט הזה עורר. ואפשר להבין למה. הגברת הכריזה ריש גלי בפני קרוב ל-600 אלף עוקביה שהיא לא מוכנה להצטלם עם קולגה – רק משום ששכב לעיני המצלמה גם עם גברים. על הנייר, אמירה הומופובית ומזעזעת.

אך לדבריה של איימס יש יותר רבדים מהנראה לעין, והיא לא כוכבת הפורנו היחידה שלא מוכנה לשכב עם גברים שהצטלמו עם גברים אחרים לסרטי פורנו. בתעשייה קיים חשש, בין אם מבוסס או לא, שלשחקנים שעבדו במחלקות הפונות לקהילה הגאה וקיימו יחסי מין לא מוגנים עם גברים רבים, יש סיכוי גבוה בהרבה להידבק בנגיף ה-HIV, ומכאן שלשכב עם שחקן כזה משמעו לחשוף עצמך לסיכון כזה בעצמך.

עד כמה החשש הזה מעוגן במציאות? ידוע שלגברים הומוסקסואלים יש יותר סיכון להידבק בנגיף ה-HIV, ושמין אנאלי הוא האקט המיני שהכי מסכן בהידבקות (השני הכי מסוכן הוא מין וגינאלי, אגב). איימס טענה להגנתה בנוסף שהבדיקות הבריאותיות לשחקנים בסצינות חד מיניות שונות מאלו הנדרשות לשחקנים ושחקניות בסצינות הטרוסקסואליות.

כל זה כמובן לא עצר את שטף המגיבים שראו בעין עקומה את דבריה של איימס מלקטול אותה ולהאשים אותה בהומופוביה. היא מיהרה להגיב: "אני לא הומופובית. רוב הבנות לא מצטלמות עם גברים שצילמו פורנו לגייז, למען בטיחות. ככה זה בשבילי פשוט. אני לא שמה את הגוף שלי בסיכון, אני לא יודעת מה הם עושים בחייהם הפרטיים". עוד אמירה שלא מתפרשת בהכרח על הצד הטוב ביותר.

המגיבים המשיכו לשפוך קיתונות של זעם בעמוד הטוויטר של כוכבת הפורנו, והסיטואציה התגלגלה מהר מאוד לאזורים של בריונות רשת. "אני חושבת שזה קורע שאת מפלה נגד גבר שעשה או עושה פורנו לגייז כשחצי מהתעשייה הצטלמה עם שחקנים כאלה. כל השחקנים חייבים להיבדק באותה צורה כדי לעבוד", כתבה לה שחקנית פורנו מצליחה בשם אלכסיס מונרו.

"סליחה, זו רק דעתי. הגוף שלי, החוקים שלי. בכנות, סליחה אם פגעתי במישהו", איימס ענתה באחד השרשורים שתקפו אותה.

וכנראה שהמוני המבקרים ואנשי התעשייה שיצאו כנגדה שכחו את הנקודה החשובה הזו. נכון, לא היה מאוד חכם מצידה לפרסם פוסט על נושא פנימי בתעשיית הפורנו לרחבי הרשת ולצאת מנקודת הנחה שהכרזה כזו לא תתפרש כמפלה נגד הומואים. האמירה הזו היא פוגענית ומסוכנת, שלמעשה מובילה לטענה שכלל שחקניות הפורנו לא צריכות לשכב עם אף גבר ששכב עם גבר אחר בתעשייה (או כפי שמונרו הרחיבה, עם אף אחד/אחת בכלל). אבל בשורה התחתונה – זו בחירה שלה. זה הגוף שלה. העובדה שהיא עושה סקס לפרנסתה לא מחייבת אותה לשכב עם מישהו שהיא לא רוצה לשכב איתו או מרגישה לא בטוחה איתו. וכל אמירה שתתפשר על הערך הזה היא מסוכנת לא פחות מהאמירה בפוסט שלה.

אוגוסט איימס. צילום מתוך האינסטגרם של איימס

מתה ימים בודדים לאחר הפוסט מעורר המחלוקת. צילום מתוך האינסטגרם של איימס

 

איימס, שנולדה ב-1994 בנובה סקוטיה שבקנדה תחת השם מרסדס גרבובסקי, החלה את דרכה בתעשיית הסרטים למבוגרים ב-2013 ומאז רק הלכה וצברה תאוצה. ב-2015 היא זכתה למועמדות נחשבת בפרסי ה-AVN (המכונים "האוסקר של הפורנו") ככוכבת החדשה הטובה ביותר, וכשחקנית הטובה ביותר ב-2016, 2017 וגם כמועמדת בקטגוריה לשנה הבאה. בקריירה בת שנים בודדות, היא השתתפה במעל ל-270 סרטים.

"'תבחרי עם מי את רוצה לעבוד', 'אל תעשי שום דבר שגורם לך להרגיש לא בנוח', 'תשתפי במחשבותייך'. הממ, ובכן, עשיתי את כל השלושה, וטוויטר חירבן עליי", צייצה איימס ביום שני, למחרת אותו ציוץ בעייתי. כשדרשו ממנה להתנצל ענתה, "אין לי על מה להתנצל! להתנצל על זה שנהגתי ביתר ביטחון כדי לוודא שהגוף שלי נשאר בטוח? זין על מי שתוקף אותי כשהכוונות שלי לא היו מרושעות. אני אוהבת את הקהילה הגאה! אני בוחרת מי יהיה בתוך הגוף שלי! אין שנאה". הציוץ האחרון שלה, מיום שלישי, אמר: "זין על כולכם".

 

עוד לא ברור מה הוביל למותה המצער של כוכבת הפורנו הזו, ואמנם, מקורביה מעידים שהיא סבלה מדיכאון ושהסברה כי התאבדה כלל אינה מופרכת. כך או כך, שרשרת האירועים המכוערת שהתנהלה במרחבים הווירטואליים של חייה הופכת אותה לעוד קורבן של בריונות רשת, בין אם כזו שגבתה מחיר בנפש או לא. כזו שהשתיקו אותה כשדרשה את זכותה לבחור עם מי היא רוצה לשכב ועם מי לא, גם ככוכבת פורנו. נקווה שהמסר החשוב הזה לא יושתק יותר ויהדהד לאחר מותה.