יש אנשים שיוצרים וולגינג (בלוג סרטוני וידאו) עבור הנאתם האישית בלבד ויש כאלה שעבורם מדובר בקריירה עם פוטנציאל רווחים בלתי מוגבל.

הזוג האירי ג'ונתן ואנה סאקונג'ולי התחיל להעלות בלוגים של ווידאו ל- YouTube ב -2009 ויצרו בהדרגה את אחד הערוצים הפופולריים ביותר של האתר.

קטעי הווידאו שלהם זכו עד היום ביותר מ-600 מיליון צפיות בסה"כ ויש להם 1.8 מיליון עוקבים נאמנים. אין ספק, אם יש מי שיודע דבר או שניים על כיצד הופכים ליוטיובר מוצלח זה בדיוק השניים האלה.

מה שהחל כאתגר לתעד רק שבוע אחד של חייהם לצד עבודה במשרה מלאה, וכלל צילומים חפוזים של ג'ונתן בהפסקות הקצרות לשירותים במשרדו, הפך במהרה לתוכן של חיים שלמים, שהציג את משפחת סאקונג'ולי במערומיה, מהרגעים הקטנים והיומיומיים ועד לסיטואציות אינטימיות והרות גורל כמו לידות ילדיהם.

הם לרגע לא שיערו עד כמה אנשים יאהבו אותם ויתחברו אליהם. הם לא ידעו איזה תאבון עצום יש ב- YouTube לתוכן כמו שהם מספקים.

יחד עם זאת, השמועות אומרות כי חלק מכוכבי ה- YouTube יכולים להרוויח למעלה מ 50,000 ליש"ט בחודש, מה שהופך את הקריירה הזו לתחרותית הרבה יותר מבעבר. איך בכל זאת מצליחים להתבלט בין כל יוצרי התוכן הללו ולצבור כמו של עוקבים שתתורגם לכסף?

הנה הטיפים של אבי המשפחה הזו, ג'ונתן סאקונג'ולי עבור כוכבי YouTube שאפתנים:

שתף פעולה

"מצא מישהו שמייצר תכנים דומים לשלך וחתור לשיתוף פעולה איתו. עם זאת, חשוב להיות מציאותי לגבי האישיות אליה פונים. אם יש לך 10 מנויים אתה לא יכול לפנות למישהו עם 10 מיליון מנויים ולהגיד לו 'היי, בואו לעשות איתי וידאו' כי הוא פשוט לא יענה לך. אתה צריך לדבר עם אנשים ברמה שלך ואז שניכם תגדלו במקביל".

קדם מותגים שאתה באמת משתמש בהם

פעם יוטיוברים עשו את הכסף שלהם אך ורק מהפרסומות שהופיעו לפני הקליפים שלהם אולם כיום רוב ההכנסות מוולוגינג מגיעות מעסקאות משתלמות ביותר עם מותגים.

"היום יש מאות מיליוני יוטיוברים כך שקשה לקבל אחוזים גבוהים מהפרסומות", הוא אומר, "לכן, המפתח הוא לגשת לאלה שמנהלים את המותגים שאתה באמת אוהב ולהציג להם רעיונות לתוכן שיועילו לך כמו שהם יועילו למותג - זה המקום בו נמצא הכסף האמיתי".

מצא לעצמך מנהל

הרבה וולוגרים של היום הם צעירים, אומר סאקונג'ולי, מה שאומר שפתאום אפשר לראות הרבה בני נוער הולכים לפגישות עסקים מאיימות.

"ההתחלה עשויה להיות מאוד מפחידה", הוא מוסיף, ומציע לכל משתמשי YouTube לחפש מישהו שינהל אותם בהקדם האפשרי כדי לסייע להם, להקל על הקושי ולהכין פגישות חשובות עם משתפי פעולה פוטנציאליים או מותגים שאפשר לעבוד איתם.

הערך את התוכן שלך, פשוטו כמשמעו

קשה לדעת כמה התוכן שלך שווה כשאתה נמצא בראשית דרכך, ולכן סאקונג'ולי מציע להשתמש בארגון כמו Bluebook, אשר יעריך אותו עבורך בהתבסס על המנוי שלך ומספר העוקבים.

"אחרת, בסופו של דבר תעריך את התוכן שלך הרבה יותר או הרבה פחות ממה שהוא באמת שווה", הוא אומר, "אחרי הכל, המוצר שלך הוא משהו שאתה עצמך המצאת", מציין סאקונג'ולי, וזה חיוני לדעת את ערכו בשלב מוקדם. מישהו אחר צריך לעשות את זה".

תהיה כן והוגן עם הקהל שלך

אותנטיות היא המפתח להכל", מסביר סאקונג'ולי.

"כשאני יוצר את התוכן שלי אני לא עושה דברים דרמטיים במיוחד עבור צופים. כרגע ב- YouTube יש מעין מגמה של דרמה. אם תלכלך על מישהו אחר סביר שתקבל יותר צפיות, אבל אם תעשה את זה המותג לא יגע בך, אז למרות שכביכול תקבל יותר צפיות, הן לא ייצרו עבורך שום הזדמנות מסחרית".

תהיה עקבי

"המוצר שלך צריך להיות עקבי במסרים שלו", מייעץ סאקונג'ולי.

"אז אם אתה רוצה להיות שחקן משמעותי בשוק, עשה תוכן שאתה מבין בו, עומד מאחוריו ומציג את הכישורים והעמדות שלך. אל תתן לעצמך להיות מובל ע"י שלל הדעות השונות של הצופים.

זוהי טקטיקה שעובדת בבירור עבור משפחת סאקוניולי, בהתחשב בכך שהם הקפידו עד היום לפרסם אך ורק ספר ילדים שעוסק במשפחה כמעט זהה לשלהם. הם לא התעסקו בספרות למבוגרים וא עסקו במשהו שהם לא מבינים בו.

קבע מטרות

"לפני חמש שנים אמרתי לאנה במיטה הקטנה שלנו" שאני הולך להשיג 100,000 מנויים בחמש שנים - וחמש שנים אחר כך היו לנו מיליון", חושף סאקונג'ולי.

"התכנית הזאת מעולם לא השתנתה. אמרתי 'אני הולך לצלם את החיים שלי כל יום וזה בדיוק מה שעשיתי ואני עושה את זה באופן עקבי".

ערוך את עצמך - ללא קשר למספר הצופים שלך

כאשר אתה הופך לשחקן משמעותי ביוטיוב - כלומר כאשר יש לך יותר מ -100,000 מנויים – קל מאוד להתפתות למחשבה שאתה כבר לא צריך לעשות את העבודה הקשה מאחורי הקלעים ולערוך את התוכן.

"זו טעות", מסביר סאקונייולי, שעורך את רוב התוכן של משפחתו עד עצם היום הזה, למרות שיש לו קהל צופים מטורף. "כל היום אני מצלם ועורך את הוולוגים האלה", הוא אומר.

"אני מרגיש כאילו העורך של הסרטון הוא המספר של הסיפור אז בעצם כשאני אוסף את סרטוני היום איך שאני בוחר לערוך אותם ככה אני בוחר לספר את הסיפור. אם מישהו אחר היה עורך את אותם הסרטונים, הסיפור שלו היה שונה מהסיפור שלי".

הוא הוסיף כי הוא מעריך שרוב היוטיוברים עדיין עורכים את עצמם. "במהות, אנשים מתעניינים בך כאדם ולא במותג או במוצר".