אתגר 10 השנים של הפייסבוק הצליח להשתלט על הפיד שלנו לגמרי, כשיותר ויותר אנשים – גם כאלו שבהתחלה נשבעו שלא ייקחו בו חלק – מוצאים את עצמם מעלים תמונות שלהם שצולמו היום, ולצדן תמונות שהם העלו כשהפייסבוק רק נולד, לפני עשר שנים.

עד כה, מלבד כל החברים שלכם, לקחו חלק באתגר סלבס כמו ג'נט ג'קסון, מיילי סיירוס וג'ניפר לופז (כאילו שמשהו בה השתנה בעשור האחרון). אלא שאין ספק שהכוכבת של האתגר עד כה היא מריה קארי האחת והיחידה.

מימי, כמו תמיד לאורך 30 שנות הקריירה שלה, הוכיחה שהיא לא הולכת לפי הספר ושהיא ממש לא ממהרת לאמץ טרנדים ולרוץ אחרי העדר. וכך, בשבוע שעבר היא העלתה את הגרסה שלה לאתגר הפייסבוק, מבלי להתחשב בעובדה שהיא מעלה אותה דווקא לאינסטגרם או, בעצם, מבלי להתחשב באתגר עצמו.

קארי העלתה שתי תמונות שלה, זו לצד זו, אלא שמדובר בשתי תמונות זהות לחלוטין. לצדן היא כתבה: "אני לא מבינה את האתגר הזה של העשר שנים, זמן זה לא דבר שאני מכירה בו", ואז הוסיפה הבהרה: "התמונה הזו צולמה מתישהו לפני היום".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I don't get this 10 year challenge, time is not something I acknowledge. ?‍♀️ *Picture taken at some point prior to today

A post shared by Mariah Carey (@mariahcarey) on

אז אמנם זה לא מפתיע שקארי, כמו הרבה כוכבות, מפחדת מהזמן. כשהכישרון נחשב רק הדובדבן לקצפת של המראה שלהן, זמרות ושחקניות מפחדות מכל סממן שיזכיר להן שהזמן חולף, ושאוטוטו, אם הן רק לא ישגיחו ולא ישמרו על עצמן מספיק, כולם יגלו את גילן האמתי ויעדיפו גרסאות צעירות ומתוחות יותר.

אבל לא רק קארי מפחדת, הרי סביר להניח שכל מי שהשתתף באתגר, אנונימי ככל שיהיה, ניסה למצוא תמונות שהכי פחות ישקפו את הזמן שחלף, את הקמטים שנוספו וככל הנראה גם את הקילוגרמים. ורק אחרי שכבר נמצאה תמונה כזו, אפשר היה לפרסם ובו בזמן להתגאות בכל ההספק ובכל התארים – הרשמיים והלא רשמיים – שנוספו מאז.  

אבל האתגר הזה לחץ על נקודות רגישות לא רק אצל אלו שמפחדים מסממני הזמן, אלא גם אצל כאלו שאולי מרגישים שהם לא עשו מספיק בעשר השנים האחרונות, לפחות לא יחסית לכל מי שהעלה סטטוס גאה על כך. הרי גם ככה הרשתות החברתיות גורמות לנו להרגיש שאנחנו "לא מספיק" – לא מספיק יפים, לא מספיק מצליחים ולא חיים מספיק טוב (או לפחות לא מספיק פוטוגני). אז כעת האתגר רק ממחיש ומעצים את התחושה הזו.

אז אפשר (שוב) לגחך על קארי, כמו שעשו לא מעט גולשים, ומצד שני אפשר דווקא לשמוח שיש סוף סוף מישהי שאמרה את האמת: למרות הקיטש, וההזדמנות להאדרה עצמית, האתגר הזה הוא עוד גחמה מטופשת שחיינו היו לא פחות טובים, אם לא יותר, בלעדיה.