אני מאוד מחבבת את נטע אלחמיסטר, אפילו לא יודעת להגיד למה. אולי בגלל שהיא עדות חיה להצלחת מסלול עוקף סוכנות דוגמניות שהיא עשתה. היא הצליחה, בכוחות עצמה, להפוך לסיפור הצלחה. עם זאת, העובדה שהיום סיפורי הצלחה נמדדים במספר הלייקים בכל זאת קצת כואבת.

תעשיית האינסטגרם, שבה אנשים (בעיקר נשים) משמשים כפרסומת חיה כבר לא עניין חדש, אבל אלחמיסטר היא אחת מהחלוצות שלה בארץ ואולי מבין הבודדות שממש צמחו מתוכה והפכו לתופעה שכבר יצאה מגבולות הרשת. כיום היא כבר דוגמנית עסוקה שנשקפת אלינו בכל פלטפורמה אפשרית, אבל ספק אם היא היתה מצליחה להגיע אליהן אם היא היתה עושה את מסלול הדוגמנות שהיינו רגילים אליו עד לפני כמה שנים. לא בגלל שהיא לא יפה, חלילה, אלא בעיקר בגלל הגובה שלה. וכן, גם סביר שהיו מבקשים ממנה להוריד כמה קילוגרמים, לא ממש ברור מאיפה. אלחמיסטר עשתה את זה בדרך שלה, תוך שהיא גם מתחזקת עסק בגדי ים די מצליח.

כאחת הנשים החזקות באינסטגרם, קצת קשה להבחין איפה בעצם נגמרת העבודה של אלחמיסטר ומתחילים החיים עצמם, ואם בכלל מתקיימים חיים שאין בהם חשיבה על איך נראה הפריים וכמה לייקים הרגע הזה יקבל. לכן זה כנראה רק מתבקש שגם החתונה שלה תהפוך לאירוע כלכלי שבו כולם מרוויחים – אלחימסטר תקבל את חתונת החלומות שבה יגשימו כל גחמה שלה או של המפיקה אירית רחמים, ובתי העסק יהנו מהפרסומת והחשיפה.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ואו, מאיפה מתחילים! ההתרגשות,השמחה,הפרגון,החיבוק והאהבה האינסופית שהקיפו אותנו ביום שלנו זה משהו שלעולם לא נצליח לתאר בכמה מילים. בכל זאת חשוב לנו לעצור רגע, להודות לאלה שעברו את המסע הזה ביחד איתנו מההתחלה, נתנו לנו את השקט במשך שנה שלמה, דאגו להכל והפכו את הרגע שלנו לקסום ביותר. תודה ענקית למפיקה המדהימה ולצוות שלה, אירית רחמים. אירית- הגשמת לנו חלום, החיבוק שלך לאורך כל הדרך זה האושר הכי גדול שזוג יכול לבקש. ומעל הכל הרווחנו חברה לחיים, תודה! תודה לאולמי לאגו,לצוות המדהים ולכל מי שלקח חלק ביום המאושר בחיינו. ת ו ד ה 🙏🏽

A post shared by Neta Alchimister (@neta_alchimister) on

בכתבה ששודרה איתה בסוף השבוע, אלחמיסטר כרגיל הרשימה בכנות שלה ובמודעות שלה. היא לא ניסתה להיתמם, הרי בסופו של דבר מדובר באשת עסקים שאחראית לקריירה של עצמה. היא אמנם לא חשפה את גודל ההנחה שהיא קיבלה על שבוע חגיגת הרווקות שלה, וגם לא כמה בסופו של דבר עלתה לה החתונה שעל פי ההערכות לאדם מן המניין היתה עולה מיליון וחצי שקלים, אבל היא כן ציינה ש"לכל דבר יש מחיר" וש"אין מתנות חינם".

אלחימסטר, כמובן, צודקת. גם אם הכסף שהיא ובעלה הוציאו על החתונה יכול, במקרה הטוב, לממן חתונה באולם נידח בדרום הארץ עם 250 אורחים, את המחיר האמיתי שהם שילמו קשה למדוד בשקלים. כמו מאות אלפי אנשים בישראל, גם אני נכנסתי בחמישי בלילה ללינקים של החתונה המדוברת, והופתעתי לגלות שהיא מצולמת ממש בשידור חי. ולא רק פריים קטן מהחופה או מההליכה אליה, אלא הכל – כולל הכל. ואני מוכרחה להודות שזה הביך אותי, כמעט כמו לצפות בזוג ברגע אינטימי. סליחה, בעצם זה ממש כמו לצפות בזוג ברגע אינטימי. הרי זה מה שחתונות אמורות להיות – הרגע המרגש הזה שבו שני בני זוג מחליטים שהם רוצים להיות ביחד, להקים ביחד משפחה ולהתחייב זו לזה מול הקרובים ביותר?. איך גם הרגע הזה הפך להיות פלטפורמה נוספת כדי להרוויח עוד כמה שקלים, או עוד פרסום? איך גם הרגע הזה מסתכם, בסופו של דבר, בשאלה כמה תמונות יעלו משם לאינסטה וכמה לייקים הן יקבלו? ולכן, המחיר האמיתי שאלחמיסטר משלמת, הוא אבדן הפרטיות. אבל לא כזה שכוכבים כמו ג'ורג' קלוני מתלוננים עליו, אלא הרבה יותר חמור: השתלטות המוחלטת על האני שלה. או כפי שהיא בעצמה ניסחה את זה: "להעלות תמונות ולהצטלם ולתעד זה לא רק עבודה, זה גם נהפך להיות החיים שלי".

אבל אל תמהרו לנפנף עם האצבע בטרחנות כלפי אלחימסטר. היום כל אירוע משמעותי נמדד בכמות הסמארטפונים שנשלפים כדי לתעד אותו. אנחנו כבר בקושי מסתכלים ישירות על משהו, אלא רק דרך המסך. לכן אולי אין פלא שכולם אובססיביים לאתגר 21 של דיפאק צ'ופרה. לחיות כאן ועכשיו? שמישהו באמת יזכיר לנו מה זה.

להיות אנחנו? זה סתם משעמם ולא פוטוגני, אלא אם כן זו סיסמה לקמפיין שמנסה למכור משהו שמתאים ל"נשים אמיתיות". אתם יכולים להתווכח ולומר שאתם לא מוכרים את עצמכם, אבל זה בעיקר בגלל שאתם פראיירים. כל כמה שבועות יש אנשים שהופכים את עצמם מרצונם החופשי לפרסומת מהלכת, ועוד אפילו משלמים על הזכות המפוקפקת הזו. לפעמים יש לזה שמות, כמו מרתון ג'ילט או מרתון סמסונג, או כל חברה אחרת שהופכת אלפי אנשים בוגרים לפרסומת, רק כל אותם רצי מרתונים משמשים בפרסומת מבלי לקבל עליה שקל אחד. אתם גם משמשים כפרסומת בכל פעם שאתם יושבים לאכול במסעדה ומצלמים את המנות שלה ורגע אחרי משלמים מחיר מלא. כך שאלחמיסטר לא מוכרת את עצמה יותר מכל אחד אחר שמחובר לרשתות החברתיות, היא פשוט מספיק חכמה (וכן, גם יפה) כדי לתרגם את זה לכסף.