חוף חדש בתל אביב: פעילות לוט"ם כובשות את חוף מציצים

כולנו גדלנו על סרטי חבורת מציצים ועל סצנת "יבוא לך" הידוע לשמצה. אך בעוד שאנחנו מנסות למחוק את תרבות האונס שעליה גדלנו כולנו, ולהחליף אותה בכזו המתייחסת לנשים באופן שוויוני, עיריית תל אביב עושה מאמצים דווקא לשמר אותה. אחד הסמלים הידועים לכך הוא ציור הקיר המפורסם של הצייר רמי מאירי, שמופיע על מלתחות חוף מציצים, שבהם מצוירים גברים – אכן מציצים – אל תוך מקלחות הנשים.

פעילות לוט"ם (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) נלחמות להסיר את הציור מזה זמן רב. בחודש דצמבר 2018, בעיצומו של גל Metoo, הפעילות הגיעו אל החוף וציירו איקס על הציור וכן כתבו "תרבות האונס!". הפעולה לוותה בהד רחב בתקשורת וברשתות החברתיות, ונשים רבות הביעו תמיכה בפעילות ואף ציינו כי פנו רבות לעירייה בנוגע לציור. אלא שלא רק שהפניות לא זכו למענה, אלא שהעירייה השיבה את הציור למצבו המקורי זמן קצר לאחר מכן ומחקה את מחאת הפעילות.

בחודש מאי 2019, שוב יצאו פעילות לוט"ם לחוץ מציצים, ובצבע אדום כתבו "2019" על מרכז הציור. בעמוד הפייסבוק של לו"טם נכתב: "העירייה מחדשת אז גם אנחנו. אין מקום לציור הזה, שמנרמל אלימות מינית ל'חלק אינהרנטי מהנוף', במרחב הציבורי בחסות העירייה. תורידו את זה או שאנחנו נוריד את זה". כידוע, גם במקרה הזה, העירייה פעלה במהירות להסרת הכיתוב.

בשבת האחרונה, שבו הפעילות לחוף מציצים זו הפעם השלישית, והפעם הן כתבו על הציור שמות של גברים הקשורים בפרשות אלימות מגדרית שונות, כגון אלון קסטיאל, אייל גולן, ואופק בוכריס. מהפעילות נמסר: "אם אי אפשר לנצח אותם, אפשר להצטרף אליהם: כשעיריית תל אביב יפו מתעקשת להנציח ולפאר את תרבות האונס על קיר המרחב הציבורי, ראוי שקיר ההנצחה ישא את שמותיהם של לפחות חלק מגיבורי התרבות הזו. מאנסים ועד מטרידנים מפוקפקים, מאלו שהורשעו בבית המשפט ועד אלו שהצליחו לחמוק מהעמדה לדין ומבקשים להתנער מהכתם המוסרי - כולם חלק מתרבות האונס, שמתייחסת לנשים כאל רכוש ציבורי ומטילה עלינו טרור מגדרי יומיומי. אין שום דבר מצחיק ושום דבר נוסטלגי בציור הזה. אנחנו לא נשתוק עד למחיקה מלאה של תרבות האונס מהמרחב הציבורי בכלל, ומחוף מציצים - שאנו מציעות לקרוא לו חוף לו"טם - בפרט". 

עוד הוסיפו הפעילות: "אפילו בסרט המיזוגני 'מציצים' שיצא לפני 45 שנים, כשאלטמן הקטן נתפס מציץ למקלחות הנשים, יש הכרה מסוימת בכך שהמעשה פסול והוא 'נשפט' ומוענש על ההצצה. הציור מנציח במרחב הציבורי את הפשע, פעולת ההצצה, ונותן לו לגיטימציה, תוך התעלמות מהביקורת והסנקציה שבסרט".

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

פעילות לוט"ם (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) שבו בשבת לחוף מציצים והשחיתו, בפעם השלישית, את ציור הקיר המיתולוגי של רמי מאירי בו מופיעים נערים המציצים לשירותים בחוף מציצים בתל אביב.מאז שהחלה מחאת הנשים בחודש דצמבר האחרון, פעילות לוט"ם הביעו מחאתן נגד ציור הקיר, שלדבריהן מהלל את תרבות האונס, ובשני המקרים עיריית תל אביב יפו מיהרה למחוק את כיתובי המחאה ולהשיב את הציור למצבו המקורי. הלילה, הפעילות כתבו שמות של גברים הקשורים בפרשות אלימות מגדרית שונות, כגון אלון קסטיאל, אייל גולן, ואופק בוכריס. מהפעילות נמסר: "אם אי אפשר לנצח אותם, אפשר להצטרף אליהם: כשעיריית תל אביב יפו מתעקשת להנציח ולפאר את תרבות האונס על קיר המרחב הציבורי, ראוי שקיר ההנצחה ישא את שמותיהם של לפחות חלק מגיבורי התרבות הזו. מאנסים ועד מטרידנים מפוקפקים, מאלו שהורשעו בבית המשפט ועד אלו שהצליחו לחמוק מהעמדה לדין ומבקשים להתנער מהכתם המוסרי - כולם חלק מתרבות האונס, שמתייחסת לנשים כאל רכוש ציבורי ומטילה עלינו טרור מגדרי יומיומי. אין שום דבר מצחיק ושום דבר נוסטלגי בציור הזה. אנחנו לא נשתוק עד למחיקה מלאה של תרבות האונס מהמרחב הציבורי בכלל, ומחוף מציצים - שאנו מציעות לקרוא לו חוף לו"טם - בפרט". #תרבותהאונס #תרבות_האונס #מציצים #לא_מציצים #לוטם #טרורמגדרי

A post shared by Onlife (@onlifeil) on

הקמבק הטלוויזיוני של ג'ניפר אניסטון

עוד לא הספקנו להרגע משובה של "בוורלי הילס 902010" וכבר נראה שצפויה לנו התמכרות נוספת בהמשך: לרגל פלטפורמת הסטרימינג החדשה "אפל טיוי", תעלה בסתיו סדרה חדשה שכבר הספיקה להיכנס לרשימת הסדרות הכי יקרות, אפילו עוד יותר מ"משחקי הכס" רוויית האפקטים. הסיבה לעלויות המוגזמות היא הקאסט המפואר שלה, שבראשו עומדת ג'ניפר אניסטון ולצדה מככבים סטיב קארל וריס וית'רספון.  

השלושה מככבים יחד בסדרה המבוססת על ספרו רב המכר של בריאן סטלטר, כתב CNN שהחליט לכתוב על החוויות שמאחורי הקלעים של תוכניות הבוקר באמריקה. במרכז הסדרה עומדת אלכס לוי (אניסטון כאמור), מנחה ותיקה של תוכנית בוקר פופולרית. לאחר שהשותף שלה להנחיית התוכנית  (קארל), מפוטר בעקבות האשמות בהטרדה מינית, היא מנסה לשמור על מקומה, בזמן שבעורפה נושפת עיתונאית צעירה ושאפתנית (ויתרספון).

עבור אניסטון מדובר בתפקיד משמעותי ראשון על המסך הקטן מאז "חברים", ומעניין יהיה לראות אילו תגובות היא תקבל לדמות שונה כל כך מרייצ'ל המתוקה. מסע יחסי הציבור של הסדרה עדיין לא התחיל באופן רשמי, אבל סביר שהוא יכלול לפחות ראיון עומק אחד בו אניסטון בת ה-50 שוב תאלץ להלך בין הטיפות בנושא הבגידה של בעלה לשעבר, בראד פיט, וכן להתנצל ולהצטדק על העובדה שאין לה ילדים. בכתבת הפרופיל שהכינה טליה לוין על השחקנית, תוכלו לקרוא מה היא ענתה עד כה כשנשאלה על הנושא.

התמונה הכי יפה של בר רפאלי

לבר רפאלי יש קרוב ל-3 מיליון עוקבים(!) באינסטגרם מכל רחבי העולם. הפיד שלה כולל שלל תמונות יפיפיות ומחמיאות, בעיקר מחופשות ויעדים אקזוטיים. לכן זה היה מפתיע לראות פתאום תמונה לא מהונדסת או מבוימת, לא על רקע ים או בריכה, ואפילו לא מפולטרת. ברבור, כמובן, סיפקה לכך תירוץ: "אני יודעת שזו לא התמונה הכי טובה שלי", כתבה באנגלית, "אבל בת ה-3 שלי לקחה את המצלמה וצילמה אותה. מאחר ואני לא משוויצה בבנותיי, אני אשוויץ בכישרונות האחרים שלהן".

למעלה מ-122 אלף איש עשו לייק לתמונה הזו, כמעט פי שלוש מכל תמונה ממוצעת שבר מעלה, ולא בכדי. לנוכח עשרות ומאות התמונות המושלמות שרצות לנו בפיד, שבהן אין קמט, אף קיפול, אף סימן מתיחה – התמונה של בר הצליחה לרגש. דווקא כשדוגמנית בסדר גודל כמו שלה, שעושה את הונה מהמראה שלה, מעלה תמונה כמו זו, האפקט שמתקבל הוא משמעותי, אפילו יותר ממה שבר אולי חשבה לעצמה כשהיא פרסמה את התמונה. שלא תטעו, בר עדיין נראית יפה וזוהרת (וזאת מבלי להזכיר את העובדה שהיא בעיצומו של הריון שלישי), אבל היא לא נראית "מושלמת". אולי בגלל שאין כזה דבר, והגיע הזמן שמישהו יזכיר לנו את זה – דווקא דוגמנית ודווקא באינסטגרם, הבמה לזיוף החיים המושלמים.

בסופו של דבר, התמונה הזו אומרת הרבה דברים טובים גם על בר עצמה, על ההומור העצמי שלה ועל היכולת שלה לזכור מה באמת חשוב בחיים ומה הוא רק הטפל. וזה שיעור שכדאי לכולנו לעבור.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

וזו בדיוק הסיבה שבגללה אנחנו אוהבות את בר רפאלי: אתמול העלתה רפאלי תמונה לאינסטגרם שלה, וכמו שהיא כתבה - זו לא בדיוק התמונה הכי מחמיאה שלה. אבל בעיניינו זו אחת התמונות הכי מוצלחות שלה. ברבור שוב ושוב מוכיחה לנו שהיא יודעת לשמור על פרופורציות נכונות והומור עצמי בריא, וכשיש לך מיליון עוקבים שבודקים כל קמט - זה לא מובן מאליו. דווקא כשהכל מסביבנו מפולטר ומרוטש, נחמד להיזכר בדברים החשובים באמת בחיים. אז תודה, בר 💗💗 #בליפילטר #בררפאלי #פרופורציות #barrefaeli

A post shared by Onlife (@onlifeil) on

עוקבים אחרינו באינסטגרם של און לייף? ובפייסבוק? מחכים לכם שתצטרפו