"הידעת שהיום גברים סיימו להרוויח שכר שלנשים בתפקיד דומה/מקביל ייקח להרוויח עד סוף השנה?
איך זה יכול להיות? כי במציאות הישראלית, על כל שקל שמרוויח גבר - אישה מרוויחה 68 אגורות. כלומר מהיום ועד לסוף השנה נשים עובדות בחינם!
וכן יש לנתון הקשה לעיכול הזה סיבות מגוונות, שדורשות סדרת כתבות בפני עצמה, החל מהסללה של ילדות, נערות ונשים למקצועות כמו הוראה או טיפול רגשי ומשרות אם כאלו ואחרות כי הרי נשים רבות הן גם המערך התומך בגידול המשפחה כדי שהבעל יהיה המפרנס הראשי, וזה סוג של ביצה ותרנגולת מה קדם למה ולמה בעצם נשים הן יותר מורות ומנהלות אדמיניסטרציה ופחות מהנדסות ומתכנתות או נשות עסקים ויזמיות.
30% מפערי השכר נובעים מהמקצועות אותם אנחנו לומדות ובהן אנחנו עובדות. חונכנו כך שנוח לנו יותר עם מקצועות של חינוך, הוראה וטיפול.
עוד 60% מהפערים נובע מהיקפי המשרה שלנו כי חינכו אותנו שאנחנו אלה שצריכות לדאוג יותר לבית ולילדים והעט שלנו נופל ב15.30 ולכן כמעט בכל בית שני בישראל המשכורת שמביאה האישה היא המשכורת המשנית.
 

קמפיין שוות משוות: מימין: מירי נבו, מגישת ערוץ הספורט, לינוי אשרם, מדליסטית אולימפית, גת מגידו, מייסדת ומנכ"לית Finssa Capital. למטה: מוטי רייף: חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר הוועדה לשוויון מגדרי, ענת לב-אדלר, סופרת ועיתונאית ידיעות אחרונות ויאיר כץ, יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית. (וזו רשימה חלקית בלבד) 

לאינסטגרם שלנו כבר התחברתם? הלינק ממש כאן
ואם נמשיך לדבר לרגע בהכללות, אז נשים גם מרגישות פחות נוח עם כסף, בד"כ הן לא מנהלות את הכספים במשק הבית, הן פחות מנוסות במו"מ, וכל האירוע הזה של שיחות שכר שהוא גם ככה קשה להרבה מועסקים.ות, מאתגר עוד יותר נשים. ואז מגיע המעסיק.ה שנמצאים בדיסוננס מתמיד מצד אחד כל מעסיק רוצה עובד.ת מרוצה ומתוגמל.ת, ומנגד יש שורת רווח לנהל, ולכן אין שקיפות בשכר, ובכל ראיון כמעט יש מה שנקרא שאלת "ציפיות שכר", ורצה הגורל, לנשים יש נטייה להוריד במקום להרים לעצמן, הן חוששות שבגלל שהן צריכות לצאת לילדים יותר מבני זוגם, והן גם לא בטוחות ב200% שיש להן ניסיון בדיוק כמו שמבקשים, והן מבקשות פחות כסף, ונותנים להן פחות, למרות שאם לאותו תפקיד היה מתראיין גבר שמבקש יותר היו משלמים לו יותר, עובדות בשטח שמדברות בעד עצמן. 
מעגל הקסמים הזה - קשה מאוד לצאת ממנו, ראו נתוני הקורונה שכ-70% ממי שנכנסו למעגל החל"ת/אבטלה הן לא אחרות מאשר הנשים..
וזאת הסיבה שאנחנו מציינות את "יום השכר השווה"
פערי השכר בין גברים לנשים הם רעה חולה בשוק התעסוקה בישראל ואנחנו קוראות למנהלות ומנהלים לקחת אחריות ולצמצם את הפער."
המניפסט הזה נשקף בפיד של נשים רבות החל מתחילת השבוע ובהמשך גם אצל לא מעט גברים שהחליטו לקחת חלק בקמפיין החשוב הזה. המתעמלת האולימפית שלנו לינוי אשרם, יעל ארד ונטע ריבקין, מוטי רייף, יו"ר הוועדה לשיוויון מגדרי במועצת העיר תל אביב-יפו, אופיר בן נון מנכ"לית בית ההשקעות DBM, אלה אלקלעי יו"ר שדולת הנשים, חנה רדו יזמית ומנכ"לית סופרסונס וקבוצת 19, יאיר כץ, יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית, אורנה גולן, מנהלת אגף והממונה על שוויון מגדרי בחברת החשמל ומאות מנהלות ומנהלים נוספים.

יוזמת הקמפיין תחיה בן צור, מנהלת פורום נשים בתעשייה- קהילת המנהלות

 
לאינסטגרם שלנו כבר התחברתם? הלינק ממש כאן
 
את הקמפיין הגתה תחיה בן צור, מנהלת  'פורום נשים בתעשייה- קהילת המנהלות' שרתמה למשימה את קבוצת 'בונות אלטרנטיבה', 'עבודה שווה', ושדולת הנשים. 
"בישראל אנשים נמצאים שעות מטורפות במקומות העבודה אבל כל עובד וכל עובדת צריכים זמן פנוי, יש כלים להתמודד עם חוסר האיזון הזה וזה אם נקפיד על איזון בית-עבודה." מסבירה בן צור. "ברגע שזה ייפתר, צריך להסתכל על איכות העבודה ולא על כמות השעות. נשים לא פעם הן יותר יעילות ולא פחות חשוב מזה- צריך להשוות את השכר. גם אם אישה ביקשה משכורת נמוכה יותר, צריך לדאוג להציע את השכר השווה. זו פנייה ישירה למנהלות משאבי אנוש שיושבות בצמתי קבלת ההחלטות והן צריכות להתריע ולדפוק על השולחן כדי לגרום להשוואת השכר ולא לתת יד להפלייה הזו. 
 
"מאוד חשוב לנו לדבר למעסיקים מובילים במשק, שירימו את הכפפה וייקחו אחריות כי הם יכולים להוביל את השינוי במשק כולו," אומרת מיכל מטס לטמנוביץ', מנכ"לית עבודה שווה. "זה כדאי כלכלית- יש נתונים מובהקים של מקנזי - ברגע שנותנים שכר שווה לנשים, הן עובדות טוב יותר. ארגון שוויוני נתפס כמתקדם יותר ולכן מושך יותר טאלנטים והיום כל תעשיית ההייטק נלחמת על גיוס עובדים. ההייטק הוא לא רק קטר לצמיחת המשק אלא יכול להיות גם קטר לשינוי מפת התעסוקה במשק והשוויון בו." 
 
 
גת מגידו, שותפה מייסדת ומנכ"לית Finssa Capital שהצטרפה לקמפיין ומעודדות רבות ורבים נוספים לעשות כמוה טוענת שהפתרון חייב להיות משני הכיוונים. "מצד אחד במנהיגות של עסקים שמקדמים נשים ונוהגים בשיוויון, והשני זה חינוך מגיל צעיר, תוך שימת לב לסוגייה של הסללה, לפתוח לבנות הזדמנויות ולחנך לשיוויון." ויש לה גם פנייה אישית לנשים עצמן. "אני קוראת לנשים להיות בטוחות בעצמן יותר, להעיז יותר ולהרגיש בנוח לדרוש יותר, ולתת מקום של כבוד לקריירה שלהן, במידה והן רוצות אחת, אבל לצד זאת, אין שום הצדקה חברתית לעוולה שמעסיק מנצל את הסיטואציה ומשלם לאישה פחות מאשר הוא משלם לגבר בתפקיד מקביל רק כי הוא מנהל מו"מ טוב ממנה, או שהיא חושבת שאם תבקש פחות לא יעשו לה בעיות לצאת לילדים, כשברור שהתפוקה שלה בשורה התחתונה היא לכל הפחות אותו דבר."
 
להצטרפות לקמפיין ולהכנת באנר אישי לחצו כאן