כשראיתי את הכותרת לא האמנתי- למה שמיס אמריקה תתאבד? אחת שלכאורה היה לה את הכל. היא הייתה עורכת דין, בת 30, צעירה,  חכמה, יפה ומאירה והיא הוכתרה רק לפני שלוש שנים למיס USA. 'לכל אחת ואחד יש בעיות', הזכרתי לעצמי אבל אלו של צ'סלי קרייסט צריכות להיות מדוברות כי יש בהן את כל המוטיבים לטרגדיה המודרנית. נהוג לומר בעברית שמעטים מדי משתמשים בה 'אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר' ואולי בשפה שגם ילדות וצעירות יבינו - 'אם מיס אמריקה מתאבדת, מה יגידו הילדות, הצעירות והנשים הרגילות'

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cheslie Kryst, JD, MBA (@chesliekryst)

לאינסטגרם שלנו כבר הצטרפת? לינק כאן

במרץ האחרון, כך לפי הדיווח בסאן הבריטי, היא פרסמה מאמר דעה שבו שיתפה בבריונות הרשת שהיא סופגת מאז זכייתה בגלל המראה 'הלא שגרתי' שלה בתחרויות מעין אלו. ב'לא שגרתי' הכוונה לכך שהעזה להתייצב על הבמה עם התלתלים השופעים שלה ולא עם שיער מוחלק כמו שמקובל באמריקה וגם בלא מעט חלקים אחרים בעולם. 

צחקו על התלתלים שלה,

צחקו על צבע העור שלה,

צחקו על הגזרה שלה השרירית,

צחקו על יופייה.

כל אחד מהמשפטים האלה חרוט בדמן של כל כך הרבה צעירות ברחבי העולם, מספיק אחד מהם כדי לשלוח ילדה, או צעירה ולעיתים גם אישה מן המניין לשנים של תסכול עצמי, חרדות, בדידות ולעיתים גם עד למוות. דימוי הגוף והפרשנות המעוותת שלו שכה נפוצה ברשתות החברתיות יצרו מסך כזה שאפילו מיס אמריקה נפלה לתוכו במקום לחגוג את יופיה ואת החיים:

"אני לא יכולה לומר לכם כמה פעמים מחקתי תגובות שהופיעו ברשתות החברתיות שלי. אנשים פרסמו אימוג'י מקיא ועלבונות, כתבו שאני לא יפה מספיק כדי להיות מיס USA ושהגזרה השרירית שלי מזכירה גוף של גבר," היא כתבה. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cheslie Kryst, JD, MBA (@chesliekryst)

יחד עם זוכת מיס יוניברס מהודו, בתחרות באילת בדצמבר האחרון

קרייסט הייתה מוטרדת לא פחות מעניין אחר - הגיל.  "בקרוב אהיה בת 30 וזו תזכורת אכזרית לכך שאני נמצאת במירוץ נגד הזמן, ולא מצליחה לעמוד בציפיות שהחברה מציבה לי. עבדתי המון, שחקתי את עצמי עד שאושפזתי לשמונה ימים ואז קיבלתי פרספקטיבה חדשה על החיים. החברה אף פעם לא התייחסה יפה לזקנה, בטח שלא לנשים שמזדקנות".

אישה צעירה שחוששת מהזדקנות כבר בגיל 30 היא אישה עם בעיות אישיות קשות שאין לנו באמת יכולת לנתח אותן אבל בכל זאת צריך לראות גם את תמרור האזהרה הזה. יש נשים שכבר בגיל 30, הגיל שלכאורה כל החיים לפניהן, מרגישות זקנות, לא משוכנעות איזה תרומה נותר להן לתרום ומה יש לחיים לתרום עבורן. 

שיטוט בעמוד האינסטגרם שלה מראה תמונות של צעירה שחוגגת את החיים, מציגה גוף חטוב בבגד ים בשלל אתרים בעולם או שמלות ערב מרהיבות על שטיחים אדומים, באירועים נוצצים או על במות. מספר תמונות צולמו רק לאחרונה באילת כשהגיעה לישראל להשתתף בתחרות מיס יוניברס, גם כמי שנתנה פרשנות לטקס וגם בשמלות מרהיבות באירועים השונים. 'שקר החן והבל היופי', קוראים לזה אצלנו, ובעברית מעודכנת- שקר הרשתות החברתיות. הכל טוב, הכל נפלא, הכל נוצץ עד שלא. בפוסט האחרון שפרסמה כמה שעות לפני שלקחה את חייה, היא כתבה "May this day bring you rest and peace"  משחק מילים מצמרר שנהוג לומר על המתים אחרי לכתם "May you rest in peace". 

 

נוחי בשלום על משכבך צ'סלי קרייסט ואתן ואתם לכו חבקו את הבנות שלכן, הנערות, הצעירות וגם את עצמכן- בכל יום אנחנו נזקקות לתזכורת שאנחנו טובות ויפות מספיק ממש כפי שאנחנו. 

במצבי מצוקה יש מי שמקשיב :
סה״ר www.Sahar.org.il
ער״ן 1201
בשביל החיים- סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו- 037487771,
www.path-to-life.org

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Onlife (@onlifeil)

 

לאינסטגרם שלנו כבר הצטרפת? לינק כאן