כבר נראה שנאמר הכל על המילים הבעיתיות של השיר המיתולוגי "כשאת אומרת 'לא'". לאורך השנים נשים מחו על העובדה שכמעט תמיד כשהן אומרות 'לא' הן מתכוונות – ראו איזה פלא – ללא. עכשיו מגיעה גם הגרסה האמריקאית למחאה, בעזרת סרטון שהעלתה לרשת אושיית היוטיוב DoeEyes (עיני איילה).

בסרטון השנון פונה DoeEyes באופן ספק כללי-ספק ספציפי לנער שככל הנראה הציע לבת שלה לצאת איתו. לאחר שהבת סירבה, הוא הציע שוב. ושוב. וסביר להניח שאז גם עוד פעם. הבקשות לדייט רומנטי לא פסקו עד ש- DoeEyes החליטה להתמודד איתן בדרך הכי בטוחה שיש היום: הרשת.

"בטח קלטת מהחברה מסרים כמו 'אם אתה רוצה להשיג משהו אתה צריך לנסות חזק יותר, לצאת החוצה ולעשות כל מה שאתה יכול כדי להשיג אותו'", אומרת DoeEyes בסרטון שהעלתה, תוך התייחסות ברורה גם לכל הקומדיות הרומנטיות, שלימדו אותנו לרדוף אחרי מושא האהבה שלנו בכל מחיר. "אם מישהו אומר לך 'לא' בכל צורה אפשרית ואתה שואל שוב, זה לא מגניב, זה לא מושך, זה לא מכבד – זו הטרדה", היא מבהירה בצורה חד-משמעית.

הסרטון, שכצפוי הפך ויראלי, גורר אחריו לא מעט תגובות, ובניגוד למה שאולי נדמה לכם – לא כולן חיוביות. חלקם טוענים כי הוא אכזרי מדי, וכי יש דרכים אחרות להתמודד עם נער שכל חטאו היה לבקש לצאת עם נערה מהשכבה שלו, וההשפלה הפומבית (אם כי האנונימית, למרות שסביר להניח שבני כיתתו יודעים במי מדובר) היא מיותרת.

למרות שהלב של כולנו נצבט נוכח המחשבה שיש איפשהו ילד מאוהב שמרגיש עכשיו מאוד מושפל, כדאי אולי שנזכיר לעצמנו שאלו בדיוק תחושות הרחמים שגורמות לנו שוב ושוב לעבור בשתיקה על מצבי הטרדה למיניהם. ההנחה שנשים לא מספיק חזקות על מנת לדעת מה הן רוצות – או מסוגלות לשנות את דעתן בעת הצורך – היא זו שעומדת מול עיניהם של הנערים, כמו גם של גברים בשלבים מאוחרים יותר בחיים. אז אולי הגיע הזמן לחנך את הגברים כבר מגיל צעיר, שיסמכו על כך שאישה שאומרת 'לא' יודעת גם להגיד 'כן' כשהיא רוצה, ובדרך כלל (אם לא תמיד) היא יודעת להבחין בין המצבים האלו, להבדיל ביניהם ואפילו לבטא אותם.