שומנים, קמטים, סימני מתיחה, צלוליטיס, נקודות חן, נקבוביות, צלקות וכל מה שנראה "עקום" בעין – כולנו כבר יודעים היטב שהתמונות שמוצגות בדפי העיתון והאינטרנט, על שלטי החוצות ואיפה לא עוברות עבודת ריטוש רצינית שמעלימה כל דבר קטן שעלול להיתפש כ"פגם". התמונות האלו רחוקות מלייצג את המציאות או איך שנשים אמיתיות נראות, בייחוד כשזה מגיע למשקל. אך עד כמה ההבדל של לפני ואחרי פוטושופ יכול להיות משמעותי?

קלי ת'ורפ ודיאנה סירוקיי, שתי דוגמניות בריטיות יפהפיות במידות גדולות, רצו להראות לעולם עד כמה מסוכנת יכולה להיות תמונה מרוטשת. עד כמה השינוי שפוטושופ עושה יכול לעוות את הקיים מבלי להסגיר עד כמה התמונה רחוקה מהמציאות, ולעודד את מצג השווא שמתקבע בראשים של כולנו. כדי שנראה את הבעיה במלואה, במו עינינו, הן פנו לצלמת קרינה פולטבצ'בה בבקשה שתערוך תמונה משותפת שלהן בפוטושופ, והעלו את הגרסה המרוטשת לעייפה לצד הגרסה המקורית והבלתי מרוטשת.

"המטרה היתה להראות לכולכם איך המגזינים והתקשורת לוקחים את העריכה של תמונות לרמה אחרת", כתבה סירוקיי בפוסט בעמוד האינסטגרם שלה בו שיתפה את שתי התמונות. "דוגמניות וסלבריטאיות אפילו לא נראות כמו עצמן. אנו חיות בעולם כל כך מזוייף והגיע הזמן שנחזיר את ה'אמיתי' לאופנה. תהיי שלמה עם עצמך ותכבשי!".

 

"זה לא פלא שנשים מלאות בחוסרי ביטחון", כתבה ת'ורפ לצד התמונה. "במשך שנים היינו נושא לתמונות מרוטשות ("Airbrushed", כלי שמשטיח, מנקה ומעלים פגמים בפוטושופ) ולעיתים קרובות גם מעוותות ברחבי המדיה. בעוד שלפוטושופ יש מקום והוא נדרש בחלקים מסוימים של תעשיות מסוימות, כך נראה הקיצון כשזה מגיע לעריכה. באנו להראות עד כמה אנו באמת יכולות לשנות את עצמנו".

"אני חושבת שדיאנה ואני נראות מושלם בדיוק כפי שאנחנו, שתי חברות מחייכות לתמונה", המשיכה ת'ורפ. "אנו רוצות להראות לנשים שזה בסדר להיראות נורמלית, ושיהיו לך צלוליטיס, סימני מתיחה ובטן שאינה שטוחה או חטובה. תהיי מאושרת עם מי שאת ועם העור שאת נמצאת בו".

לאט לאט, רואים שהשינוי קורה, הולך ומתהווה. זה כבר מזמן לא סוד שכל מה שעולה על דפי מגזינים ואתרי אינטרנט עובר פוטושופ. קל מאוד גם לזהות את זה, ולעיתים קרובות עולים על פאשלות, קטנות וגדולות, של ריטושים שמעבר לכך שאינם נאמנים למציאות פשוט לא מתיישבים עם ההגיון. נראה שיותר ויותר מאיתנו מבינים עד כמה הרסנית ההשפעה של תופעת התמונות המרוטשות, והייצוג הלא ריאליסטי, בעיקר של נשים (אבל ממש לא רק) על החברה שלנו, ועל כל אחד ואחד מאיתנו. אבל ההבנה שהולכת ונטמעת לא אומרת שצריך להפסיק ללחוץ ולשטוף את המדיה בתמונות אמיתיות, ובכאלו שמדגימות בדיוק את העיקרון הזה. כמו שאמרה סירוקיי – הגיע הזמן להחזיר את האמיתי לאופנה.