עיריית ראשון לציון מפעילה מזה 11 שנים את מרכז זכויות נשים עירוני הפועל במסגרת המשרד לקידום מעמד הנשים ומעניק שירות ללא תשלום הכולל ייעוץ משפטי והכוונה בכל תחומי החיים, ליווי נשים נפגעות אלימות, סיוע בהתנהלות בירוקרטית מול הרשויות השונות ועוד. במקום מוצע שירות לתושבות העיר על ידי כ-15 עורכות דין וכ-35 מתנדבות המסייעות ללמעלה מ-3000 נשים בעיר בכל שנה. המרכז נותן מענה במגוון תחומים, בין היתר בקידום מיזם "מתגשרים יחד" המציע סיוע ביישוב סכסוכים בהסכמה בין בני זוג ושם דגש על התהליך ועל התקשורת הבין אישית.

כמו כן, נערכים במהלך השנה אירועים שונים להעלאת המודעות והנעה לפעולה והשיח על נושאים הנוגעים לחיינו. למשל פסטיבל עצומה ביום האישה הבינלאומי במסגרתו מתקיימים מפגשי שיח, הרצאות, סדנאות ותערוכה של תוצרים של שנת עבודה עם קבוצות נשים. מדי חודש אוקטובר, מקיימת העירייה אירוע שיא בשיתוף מאמאנט להעלאת המודעות לסרטן השד – נשים מכל הארץ מגיעות לעיר ומשחקות על המגרש ולא על החיים.

במסגרת מדיניות העירייה לעודד נשים להיות מעורבות יותר בקהילה, מקדמת העירייה את רשת נשים. הרשת ששמה לה למטרה ליצור קשר עם הנשים בעיר מאגדת כמה פורומים כמו פורום נשות עסקים המונה למעלה מ-800 נשים ומייצר ערך עסקי במפגשים מקצועיים, פורום אם לאם במסגרתו נשים מבוגרות מלוות צעירות, פורום תרבות ממבט מגדרי, פורום ספורט ואורח חיים בריא המקדם פעילות ספורטיבית בקרב נשים, פעילות לקידום נשים במכון לנשים מוכות, נשים מלוות נשים בודדות ועוד עשרות מפגשים של נשים בעיר.

למידע ופרטים נוספים לחצו כאן>>